Gedupeerden Bureau Integraal hebben excuusbrief gekregen

Started by Buster, Mar 12, 2014, 09:33 PM

Previous topic - Next topic

Buster

QuoteDe schuldsaneerder in Groningen die een grote groep klanten zwaar heeft gedupeerd heeft zijn excuses aangeboden. Hij doet dat in een brief aan zijn klanten. In de brief geeft de ondernemer toe het geld van zijn klanten te hebben gebruikt voor de uitbreiding van zijn bedrijf.

Hij schrijft dat hij van plan was het geld terug te betalen, maar dat hem dat niet is gelukt. De Groninger zegt de droom te hebben gehad mensen te helpen. Het spijt hem dat hem dit niet gelukt is, zo schrijft hij aan de gedupeerden.

RTV Noord onthulde dinsdag dat de man met zijn inmiddels failliete bedrijf Bureau Integraal een spoor van financiële ellende heeft achtergelaten. De schuldsaneerder heeft de laatste maanden, tegen de afspraken in, geen vaste lasten voor zijn klanten afgedragen. Ook hebben veel klanten al enige tijd geen weekgeld gehad, waardoor ze nog verder in de problemen zijn gekomen.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=131401

tuthola

Met verbazing dit artikel gelezen, hoe kan dat gebeuren !!
Mensen die al hun hoop en financieen aan een bedrijf overlaten zo benadelen dat ze nog verder in de schulden komen te staan. Ik vind wel jammer dat er bij deze melding van rtvnoord geen info over een oplossing voor deze mensen komt aangezien de meeste wekenlang geen leefgeld hebben gehad.
De excuusbrief stelt dan ook niet zoveel voor dat is meer voor de vorm zodat het bedrijf bij de rechter kan aantonen dat zij spijt betuigd.....grgr ik kan hier toch zooooo boos over worden.
Hoge heren die gestudeerd hebben die het geld van de arme van de samenleving gebruiken om zichzelf te verrijken bah en nog eens bah, als dit mislukt hebben de arme pech en moeten voor hun recht gaan vechten, als er tenminste nog wat over is om voor te vechten. De hoge heren reageren waarschijnlijk "geschokt"en gaan door met hun dagelijkse leven....

Sorry voor deze felle reactie maar het zal je gebeuren !!!

Buster

Deze mensen moeten zich nu aanmelden bij de gemeente. (begreep ik van Twitter)
Hoe lang het gaat duren voor het een en ander op de rit staat geen idee.
Op de schadevergoeding zullen ze lang moeten wachten ben ik bang. 

chapter

schandalig gewoon, van een failliete kip valt ook niet te plukken die zal eigen hachie wel gered hebben bah

gewoon

Voor deze 150 mensen is het belangrijk zo snel mogelijk weer zelf in de administratie te duiken en betalingen weer zelf te regelen.

In overleg komen met schuld eisers om onnodige kosten voor te zijn aanvraag SHV enz.

Verlies nemen, dus niet hopen op een schade vergoeding of dat er ooit iets uit het failliet komt, kun je jaren mee bezig zijn.

Actie dus, verontwaardigd zijn hoe die man zo stom kon zijn, is zonde van de tijd.

HZHNE

Schuldeisers is gevraagd coulant om te gaan met het faillissement van dit bureau.
Voor een ex cliënt van dit bureau die aan mij is toegewezen in verband met het voortzetten van de shv heb ik deze week met alle eisers gebeld en schriftelijk aangeschreven.  Dan hebben we het over  de gangbare vaste lasten en postorder eisers.  Tot nu is mijn ervaring dat de schuldeisers rekening houden met het faillissement van Bureau integraal in Groningen en de nieuwe shv de tijd geeft om de zaken op orde te krijgen.