Toeslagen 2013

Started by Boeddha, Mar 12, 2014, 04:30 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Ik doe altijd mijn inkomen hoger inzetten, ik wil namelijk niet in de problemen komen dat ik geld moet terugbetalen  :-[

Nu na mijn aangifte blijkt dat ik te hoog heb ingezet. En er een verschil zit van bijna 3000 euro.

Hierdoor verschuiven mijn toeslagen. Omdat ik in de WSNP zit (en mijn toeslagen normaal in de VTLB zitten) vroeg ik mij af, krijg ik deze toeslagen dan uitbetaald? Of gaan deze de boedel in?

Be strong, have faith!

chapter

das een goede denk in boedel
wat je kreeg is gecorrigeerd op vtlb en rest vanuit vtlb berekening erbij gekregen.
bij mij werd wel gezegd dat ik het zo goed mogelijk moest inschatten en bij wijzigingen ook zsm moet corrigeren.
zou een mailtje doen naar de bwv dan weet je hoe die er tegenaan krijgt

tuthola

Helaas Boeddha het moet de boedel in om de reden die chapter bovenstaand al gegeven heeft....er is al rekening mee  gehouden in je VTLB.

Boeddha

dan is mijn bwv ook weer blij met een extra storting :D
Be strong, have faith!

chapter

Over 3 jaar denk je wat hou ik toch veel over  ;D en dan is alles voor jou zonder schulden

Boeddha

Be strong, have faith!

chapter

Je bent goed wakker. :D
idd mijn eerste halfjaar verslag komt er ook al aan....

Boeddha

Lekker he?! Heerlijk, nog even en dan onder de 900 dagen :D
Be strong, have faith!

Buster

Over de periode voor de WSNP gaat het de boedel in, over de periode na de uitspraak hoort het bij je VTLB berekening. (dacht ik,...)

Boeddha

In mijn geval dus 3 maanden vtlb en 9 maanden boedel. Nou ja, ik hoor het wel tegen die tijd van mijn bwv.
Be strong, have faith!

An0niempje

Wie weet levert het je nog wel een bonuspunt voor goed gedrag op...
Wegens het tevoorschijn toveren van best wel een groot extra bedrag :P

chapter

hoi buster
dan wordt het toch gecorrigeerd in vtlb.
voorbeeld ik heb geen zorgtoeslag en geen huurtoeslag dus krijg volledige correctie van zorg boven de normpremie van 35.00 en huur 511 krijg ik ook alles boven de normpremie via vtlbv terug.
zou ik alsnog wel toeslag krijgen moet het de boedel in aangezien ik het al volledig gecorrigeerd heb gekregen in het vtlb.
(in mijn ogen corrigeert het vtlb in die zin wat ik zou krijgen met zorg/huurtoeslag op bijstandsnorm)

als voorbeeld zorgpremie 90 euro basis en aanvullende 100.80 totaal 190.80
geen zorgtoeslag dus in berekening normpremie 35.00 190.80-35.00=155.80 deze 150.80 is in mijn vtlb erbij opgeteld als correctie.
haal ik mijn aanvullende eraf bv in berekening zakt vtlb ook met 100.80 daarom zei mijn bwv verzeker je top aangezien dat volledig gecorrigeerd wordt.

Dit is alleen voordelig bij een afdracht en niet als je vtlb hoger is als inkomen maar dat is bij missy niet aan de orde

Boeddha

@anoniem dan heb ik al heel veel bonuspunten. Ik heb vlak voor mijn wsnp 5 jaar belastingen aangepast. En daardoor is er al een flink bedrag mijn boedel in gegaan.
Mijn bwv heeft mij daar echt niet voor bedankt. Volgens mij komt dat ook niet voor in haar woordenboek ;)

Be strong, have faith!

chapter

Bedoelde boeddha hihi
Wie weet komen de lovende woorden bij eerste verslag

Buster

Chapter, precies, dan wordt dat gecorrigeerd en krijg je een nieuwe berekening achteraf. Die zal elkaar hoogst waarschijnlijk opheffen. Maar het verdwijnt niet in de boedel.

@Boedha, je moet voor de grap eens vertellen hoeveel dat onderzoek je gekost heeft en wat het heeft opgeleverd. En de BWV was "not amused,...." Je zou bijna denken dat ze NIET voor de schuldeisers werkte pffff.