kleding

Started by An0niempje, Mar 08, 2014, 05:42 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Mag ik hier ook kleding plaatsen?
Ik heb pas kleding van iemand gehad, maar ik paste zelf niet alles en ook niet alles was mijn smaak...
Dus misschien heeft iemand hier nog wat aan?
Als ik dat hier mag plaatsen, dan zal ik vanavond of morgen even kijken wat ik nog heb liggen....

flits

je kunt het denk ik wel bij de winkel van sinkel zetten hier http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,46292.0.html

marktplaats is ook wel een goede optie denk ik
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

An0niempje

Winkel van Sinkel bedoelde ik iid ook, Flits. Daar had ik ook de vraag gesteld :)
Marktplaats, die optie ken ik, maak ik ook veel gebruik van, maar vind het een fijn idee, om de kleding aan iemand te geven, die het echt goed kan gebruiken ;)
Bij plaatsen van een advertentie op MP, weet je natuurlijk nooit zeker, of diegene echt geen geld heeft om kleding te kopen, tenzij ik specifiek op een advertentie van iemand reageer natuurlijk ;)

flits

ik breng ook heel af en toe een zak met kleren naar het leger des heils hier in de buurt als het te groot word ik heb pas nog kleren aangeboden gekregen van een collega via facebook en heb toen gezegt dat ik het naar het leger des heils breng en dat ze dat ook zelf kkan doen of de derde wereld daar zzitten ze echt on kleren te springen en toen heeft ze me meteen uit haar facebook gegooit omdat ze beledigt was want ze wil niet dat de derde wereld kleren krijgt en het leger des heils ook niet want die hebben spullen zat zegt ze
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

burningspirit

als ik goede kleding over heb doe ik het in een container van Humanitas of ik breng het naar de kledingbank alhier  ;) de kledingbanken hebben vaak een bepaald tijdstip waarop je kleding kunt inleveren en als je dat doet weet je zeker dat het goed wordt gebruikt
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Kledingbank is idd ook een goeie, daar had ik vanmiddag even niet aan gedacht.
Humanitas hebben we ook in Wageningen. Moet alleen eerlijk bekennen, dat ik niet heel goed wat wat humanitas precies voor instantie is, behalve dat ze hulp bieden en in Wageningen een piepklein 2de handswinkeltje hebben... Maar hulp bieden is een breed begrip ;) Jullie hoeven het hier niet uit te leggen hoor, ik ga morgen wel even googlen :)

burningspirit

lekker googlen hoor AnOniempje  8)
het zal wél zo zijn dat Humanitas in de ene plaats zich anders gedraagt dan in de andere
net als Leger des Heils, Maatschappelijk werk, Sociale Raadslieden en de Gemeentes zelf
kan heel verschillend zijn per woonplaats
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Libra

Hahaha....dit is wel heel grappig, want ik ben sinds vorige maand bestuurslid geworden bij Humanitas. ;D
Wat Humanitas doet/aanbiedt is eigenlijk helemaal afhankelijk van de grote van de afdeling en expertise van de mensen in bijvoorbeeld het bestuur.

Bij de afdeling waar ik nu lid van ben ligt de focus voornamelijk op het inzetten van vrijwilligers voor bijvoorbeeld huisbezoeken bij ouderen en gehandicapten, waarbij 1 bestuurslid een stapje verder gaat en een buddy project heeft opgezet, waarbij mensen daadwerkelijk ondersteund en aangezet worden om weer zelfredzaam te worden, maar ook weer sociaal actief.

Een ander bestuurslid bij ons is bezig om een project op te starten waarbij gezinnen met jonge kinderen bijgestaan worden.
Dat betekent dan dat zo'n gezin ondersteuning krijgt van een vast contactpersoon die 's morgens vroeg komt en ervoor zorgt dat de kinderen ontbijten, zich wassen en op tijd naar school gaan.
Daarnaast helpt diegene dan mee om het huishouden weer op orde te krijgen.

Waar Humanitas min of meer het imago heeft zich in te zetten voor ouderen is er nu ook een duidelijke verschuiving zichtbaar naar de jeugd en jonge gezinnen die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken.

Ikzelf ga in mijn afdeling de "administratieve" poot opzetten, inclusief de schuldhulpverlening.
Die is er in deze afdeling nog niet omdat de expertise daar niet aanwezig was, maar nu met mijn komst kan dit ook opgezet worden.

Grote voordeel hierbij is dat het heel "laagdrempelig" is, omdat de collega vrijwilligers die al bij de cliënten over de vloer komen natuurlijk heel snel kunnen signaleren als de financiën fout dreigen te gaan aan de ene kant, terwijl aan de andere kant er al een vertrouwensband is.

Dus Humanitas is volop in beweging op allerlei gebieden van jong naar oud, waarbij de sociaal maatschappelijke betrokkenheid de boventoon voert.