Mijn verhaal

Started by Margar, Mar 06, 2014, 03:55 PM

Previous topic - Next topic

chapter

hoi margar
spannend wat er staat wat je dan kan afbetalen zou ik me niet druk om maken. uiteindelijk bepaald een bwv je vtlb en niet de schuldbemiddelende organisatie waar je nu zit.
ik zou 130 kunnen afdragen draag meer als 1000 per maand normaliter af
de alimentatieaanvraag zou wel moeten gebeuren idd als je die niet hebt maar ook in mijn geval is deze flink verlaagd omdat ex ook leningen etc opvoerde die er niet waren.
weet niet hoeveel uren je werkt maar mogelijk krijg je meer inkomen door de eis van 36 uur werken.
toeslagen bv waar beslag op ligt komen ook weer vrij etc
spannende tijd hoop dat de toelating voorspoedig gaat

Margar

Vanochtend heb ik gebeld met  schuldhulp bemiddelaars en die geeft aan snel de aanvraag naar de rechter te willen doen en dat die ook niet veel kan zeggen over het vrij te laten bedrag. Wel kon deze zeggen dat ik toch wel 6 tot 8 weken moet wachten voor ik aan de beurt ben. Dus hopelijk heb ik dan voor die tijd de alimentatie een beetje rond en ben bij huidige werkgever aan het kijken of ik meer uren kan werken alleen kan die geen 8.30-17.00 uur garanderen en dat is dan weer een probleem met na schoolse opvang maar ga kijken of ik daar een andere oplossing voor kan vinden.

Groetjes

Margar

Nou de post is geweest en 8 mei mag ik naar de rechtbank.

An0niempje

Ok, spannend...
Hoor je gelijk die dag of je toegelaten wordt, of krijg je dat pas later te weten?

Margar

Dat weet ik eigenlijk niet  moet er wel heen om gehoord te worden en mijn verzoek tot wsnp aan te vragen. Denk dat ik goede vriendin meeneem voor de zekerheid. Zodat ik zeker weet dat ik goed begrepen heb wat er verteld wordt. Is dat eigenlijk wel gebruikelijk ? Las wel dat er geen kinderen toegestaan zijn (lijkt me logisch) maar een goede vriendin mag toch wel mee?

An0niempje

Hoe het bij de aanvraag voor WSNP zit weet ik niet, maar toen ik naar de zitting ging ivm klachtenbrief  bwv 1, heb ik wel iemand meegenomen, diegenen is ook bij de zitting zelf geweest en heeft zelfs zijn zegje mogen doen.
Diezelfde persoon gaat ook mee op 2 mei

chapter

Je mag wel iemand meenemen.  Ik had een advocaat meegenomen.
Het wisselt in breda is vaak als ze zeggen een vonnis over week een afwijzing. Toen ik wel toegelaten werd was dat meteen na zitting

Margar

Vandaag naar de rechtbank ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen.

Boeddha

Spannend! Ik kreeg pas na een week de uitslag, maar er zijn zat mensen die het meteen te horen krijgen!

Heel veel succes!!
Be strong, have faith!

Margar

Yeah ik ben toegelaten. Mijn dag kan vandaag niet meer stuk. Was er een half uur te vroeg en kon bijna zo doorlopen en binnen 10 minuten stond ik weer buiten.

Boeddha

Wowie!!! super gefeliciteerd!!

Op naar een schuldvrije toekomst!! Nu kan je gaan aftellen!!!
Be strong, have faith!

Buster

DANSJE!!!! Van harte gefeliciteerd.

Laat het grote aftellen maar beginnen!

Margar

lonkes1984

Geweldig nieuws, wat een opluchting he!!
Don't look back.... You're not going that way!

tuthola

Gefeliciteerd....het aftellen kan gaan beginnen.