Afgelopen week gaf mijn bewindvoerder (beschermingsbewind) aan, dat hij het niet ziet zitten om mijn belastingaangifte in te vullen.
Dit omdat hij nog maar net mijn bewindvoerder is. Vorige jaar had ik een andere, maar die maakte er een puinhoop van en ook de overdracht van de oude naar de nieuwe gaat niet van een leien dakje.
En omdat hij niet goed zou weten, hoe hij de schuld in zou moeten vullen op een voor mij zo voordelig mogelijke manier.
Ik stond eerlijk gezegd een beetje met mijn oren te klapperen, omdat ik dacht, dat een bewindvoerder verplicht is om de belastingaangifte voor cliënt in te vullen.
Maar goed, hij bleef bij zijn standpunt...
Zijn voorstel was om een accountant ervoor in te huren.
Nu vroeg ik me een paar dingen af:
Gebeurt het vaker, dat een bewindvoerder niet zelf de belastingaangifte invult, maar dit uit besteed aan een accountant?
Wie betaalt die accountant dan?
Bewindvoerder had het erover, dat dit ca 70 euro kost en het leek hem heel logisch, dat ik die 70 euro wel over zou hebben, voor een goede belastingaangifte....
Alleen, belastingaangifte hoort toch bij de taken van een bewindvoerder en daar wordt hij dan toch ook voor betaald?
Ik zou dan zeggen, dat het uitbesteden van de belastingaangifte dan op kosten van de bewindvoerder komt.
Hoop dat hier iemand weet hoe dat zit.
Ik zoek dus alleen antwoord op de vraag, hoe het met die belastingaangifte zit.
Dus graag geen discussie of het wel een goede bewindvoerder is, etc...