mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Quote from: Buster on Mar 22, 2014, 11:23 PM
Nee hoor, ik heb echt jouw brief als leidraad genomen en eruitgehaald wat ze niet hoefde te weten.

En het klopt hoor, voor jezelf is het altijd anders. ;)

:)

Moet wel eerlijk toegeven, dat ik liever gedichten dan brieven schrijf ;)

Zit nog even te twijfelen of ik ook de incassobureau's zal mailen...
Die heb ik vrijdag verder niet meer gebeld.
Ik heb vrijdag alleen de meest urgente bedrijven opgebeld (energie, zorgverzekering)
En woningstichting was dus al gebeld, hiermee is mijn begeleider dus in contact. Naar hen mailen is nu waarschijnlijk olie op het vuur gooien. Laat deze communicatie nu even over aan mijn begeleider (daar zit nog een heel verhaal achter, maar dat is nu even niet relevant).

Hoe het momenteel met de andere vaste lasten zit op het moment weet ik dus niet, zou ik eventueel maandag ook nog naar kunnen informeren. Uitzondering daarop is mobiele telefoon, daar kan ik inloggen en weet dus, dat daar nu dus ook meer dan een maand achterstand is.

Autoverzekering is volgens bwv voor eerste kwartaal betaald. misschien even slim om dit maandag ook even na te checken, aangezien bwv ook niet de waarheid had verteld over de huur.
Uit huis gezet worden is niet leuk, een boete van onverzekerd rijden liegt er helaas ook niet om...

Boeddha

autoverzekering kan je zelf nakijken ;)

op de rdw site...google maar op kenteken en rdw
vul daar je kenteken in en je kan precies zien of je verzekerd bent.
Be strong, have faith!

An0niempje

tnx voor de tip, direct even gekeken opm de RDW site, en daar staat auto nog gewoon als verzekerd aangemeld :)

Moet alleen deze toelichting niet direct negeren:

Wat betekent 'Ja'
Er staat een verzekering geregistreerd in het CRWAM bij het betreffende kenteken. De mogelijkheid bestaat echter dat de registratie van een (vorige) verzekering nog niet is beëindigd.

Eind januari ben ik namelijk van verzekering veranderd, omdat er een veel goedkopere autoverzekering bleek te zijn.

Knibbel

Jeetje Anoniempje, lees net in wat voor benarde situatie je zit. Vind het ontzettend naar te lezen dat personen, die beroepshalve er zijn om anderen te helpen, in plaats van minder schulden juist nog meer schulden veroorzaken. Eerlijk gezegd had ik ook allang bij die persoon op de stoep.....

Ik denk dat je maandag een hele drukke dag gaat krijgen, maar zoals Buster en Gewoon ook al aangaven, je moet nu doorpakken en alles op alles gaan zetten.... Ik wens je nog heel veel sterkte en natuurlijk ook heel veel succes!!

En ik ga er natuurlijk gewoon van uit dat jij lekker in jouw huisje blijft wonen. Maar mocht het onverhoopt anders lopen en je toch je genoodzaakt bent weer een tijdje bij je moeder te gaan wonen, voor jouw wajonguitkering maakt dat niets uit, die wordt niet gekort. Hoe het met het pensioen van je moeder zit weet ik niet.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Mag ik een voorstel doen voor een nieuwe welkomsttekst voor op het forum?

Welkom bij puzzelen voor gevorderden.
Indien u niet van puzzelen houdt en u zich afvraagt, waar u nu weer beland bent, adviseren wij om het WINNENDE staatslot te kopen. LET OP!! De toevoeging WINNENDE is hier echt van essentieel belang.
Daar uw geld uitgeven aan een niet winnend staatslot een luxe is, die u zich op dit moment niet kunt permiteren.
Kunt of wilt u niet het winnende staatslot kopen, of vind u toch het risco op een miskoop te groot, dan vrees ik dat er voor niets anders op zit, dan toch maar te gaan puzzelen.
Om zo al puzzelend stapje voor stapje bij een schuldenvrij bestaan te komen, maar let op, een foutje hoe klein ook, kan fatale gevolgen hebben, ongeacht of de fout door u of door iemand anders gemaakt is! Wij raden u daarom aan, om echt alle aandacht aan deze puzzel te geven. We hadden u graag het kant en klare antwoordenboekje gegeven, perfect toegerust op uw situatie. Helaas is door een noodlottig misverstand dit antwoordenboekje zojuist in de papierversnipperaar verdwenen. Dus zit er niets anders op, dan zelf op zoek te gaan naar de antwoorden, Dit kan middels dit forum.

Nu denkt u misschien, is er niet een makkelijkere en snellere manier dan deze zeer ingewikkelde puzzel op te lossen, die niet 1 aparte puzzel is, maar eigenlijk bestaat uit meerdere in elkaar geweven puzzels.

Helaas is het antwoord hier op in het algemeen een keihard NEE!
Kijk, u kunt natuurlijk plannen gaan maken, om de plaatselijke bank te overvallen, maar dit raden wij u ten zeerste af, daar een verblijf achter tralies ook bepaald geen pretje is!

Dus het wordt puzzelen, puzzelen, puzzelen.... Net zo lang tot u de puzzel, opgelost heeft.
1 tipje van de sluier kan ik wel voor u oplichten: het uiteindelijke antwoord van de puzzel hoort een positief banksaldo te zijn en een, wat betreft incasso's aanmalingen en deurwaarders, lege brievenbus en een leven vol rust...

Schulden: leuker kunnen we het niet maken, ook niet makkelijker.....

chapter

hihi ano
zo is het idd wel de ene puzzel opgelost leidt weer vaak tot een nieuwe.
Als ik je zo lees heb je helemaal geen bwv nodig maar weet je het zelf heel goed.
Misschien toch proberen het weer zelf te doen scheelt bwv kosten en je bent een stuk minder afhankelijk of ander zijn werk doet.
De tips hier zijn daarvoor wel goed bv envelopjes maken voor weekgeld etc.
Ik heb zelf 2 jaar budgetbeheer gehad maar had het beter zelf kunnen doen na stoppen eerst nog 2 maanden hoofdpas aan vriendin gegeven en ik maakte 600 per maand aan leefgeld aan mezelf automatisch over. Was dat op jammer dan.
Nu doe ik het weer volledig zelf en op wat pech met auto banden en nu uitlaat aan extra kosten gaat het wel goed.
Ik heb alles nu op automatische incasso staan en heb via excel een duidelijk overzicht gemaakt van de vaste lasten
nu moet ik alles boven vtlb afdragen maar jij zou ervoor kunnen kiezen alles boven bvv te gebruiken voor aflossingen.
Mogelijk is na erfenis en weinig schuld meer over waardoor de maandtermijnen ook minder worden

An0niempje

Dank je wel, Knibbel...

Voor mij helaas geen zondagsrust voor vandaag, maar keihard puzzelen, denken en proberen vast voorbereidingen te treffen voor morgen en de rest van de week...

Heb gisteravond het deel van de afschriften uitgeprint die ik wel had en daar nu 1 groot kleurenpallet van gemaakt. Ieder bedrijf/instelling heeft zijn eigen kleur gekregen.

Het lijkt erop, dat bwv 1, weliswaar nuon aflossingen heeft gedaan, maar dat dit ten koste is gegaan, van lopende betalingen.

Of de door de gemeente toegezegde bijzondere bijstand inmiddels ook gestort is, kan ik nog niet zien, dit zal duidelijk moeten worden, als ik ook de afschriften vanaf november heb.

bijzondere bijstand heb ik gekregen voor kosten bewindvoering, maar die zijn er op deze afschriften nog niet afgehaald,

En bijzondere bijstand voor eigen bedrage AWBZ (cak), die eigen bijdrage is wel betaald, maar ik weet dus niet of de vergoeding vanuit de gemeente vergoed is.

Ik dacht dat er ook nog een 3de bijzondere bijstand was, maar die weet ik niet zo uit mijn hoofd.

In het rapport dat opgesteld is nav de medische noodzakelijkheid van de auto staat 2 keer een zin, die ik opvat, als zijnde, dat ik recht zou hebben op een vergoeding voor de autokosten, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen, hoe dit precies zit. Aan bewindvoerder gevraagd als een tijd terug, maar (het zal jullie niet verbazen) geen antwoord hierop terug gehad.

Kwijtschelding waterschapsbelastingen aangevraagd, afgewezen ivm auto, bezwaar aangetekend, omdat ik toen inmiddels het rapport had en wacht nog op antwoord daarop.

Gemeentelijke belastingen is helaas ook na bezwaar afgewezen.

btw, bijzondere bijstand en kwijtscheldingen heb ik zelf aangevraagd, maar dit hoort bwv toch te doen? Ik heb het zelf aangevraagd, omdat bwv dit niet aanvroeg.

Bedenk me nu ineens, dat de 3de bijzondere bijstand ivm de griffiekosten was.

An0niempje

net een hele mail getypt, naar een oud begeleider van me.
Hij is op een gegeven moment van functie veranderd en doet nu bemoeizorg en in die functie stond hij dus vorig jaar bij mij op de stoep.

Had hem van de zomer ook gemaild ter evaluatie van bwv 1, wiens naam ik op zijn advies had en nu dus een evaluatie over bwv 2. Dus hij weet morgen ook, dat ik uit huis gezet dreig te worden er van uitgaande, dat hij op zondag zijn mail niet leest)

Als mijn gevoel met niet in de steek laat, schat ik het zo in, dat hij blij is, dat ik hem op de hoogte houd van het reilen en zeilen van niet goed functionerende bewindvoerders, zodat hij weet wie hij in het vervolg niet meer moet adviseren.

An0niempje

btw, natuurlijk gelijk even reclame gemaakt voor dit forum ;)

An0niempje

Bijna weer een mail af.
Eens kijken wat de politieke partij waarop ik gestemd heb, te zeggen heeft over de situatie...
Heb ze al eens eerder gemaild en toen heb ik zowel landelijk als lokaal bericht terug gehad van de partijleider himself....
En ze zouden de punten meenemen voor de volgende agenda.
Dus ik dacht: niet geschoten is altijd mis, dus ik ga het gewoon weer proberen....

Alleen wel even ingecalculeerd dat een bekende van mij het dan ook te lezen kan krijgen. Ik vermoed niet, dat hij mijn naam te lezen zal krijgen, hij staat op plek 9 van de lijst, kwam ik pas achter....
Vond het wel leuk een bekende in de lijst, dus heb op hem gestemd ;)
Maar ben tot de conclusie gekomen, dat ik het geen ramp vind, als hij er wel achter komt van mijn situatie..... Wie weet altijd handig om als achterdeurtje in gedachten te houden ;)

En nu ga ik snel weer even naar de keuken...
Heb net een pan boerenkool en aardappels op het gas gezet, alleen heb ik volgens mij het gas niet aangezet. Wel goed in het kader van bezuinigingen, maar ik vrees dat ik dan lang kan wachten, voor dat mijn eten gaar is..... :P

Boeddha

als je een brief stuurt naar een partij, zal de assistent dit verspreiden onder dr fractieleden als het op de agenda komt ;)
altijd goed om dit soort praktijken naar buiten te brengen!!
Be strong, have faith!

An0niempje

In dit geval is het een mail, rechtstreeks naar de plaatselijke partijleider, maar goed, mogelijk werkt het dan op dezelfde manier als met een brief. Ik merk het wel, als ik hem nog een keer tegenkom op straat...
Zo makkelijk doe ik er niet altijd over hoor, maar ligt er aan wie het dan te weten zou komen....

Enne, als ik mijn flat uitgezet wordt, dat weet helemaal de hele buurt het.
Heb hier naast me een buurvrouw, die is roddelaar eerste klas, die als hier een huis leeggehaald wordt er dan wel persoonlijk voor gaat zorgen dat de hele buurt het te horen krijgt. Boeit haar niet, of het verhaal dan wel of niet waar is... Dat is ook de buurvrouw die me in het verleden meermaals bedreigd heeft en ook haar zoon heeft me bedreigd. En ze heeft gedreigd mijn katten te vergiftigen, dus alles beter, dan haar nieuw roddelvoer geven....

Boeddha

werkt zo bij alle binnenkomende post, dus mail of gewone brieven.

elke straat/buurt heeft wel zo'n roddelaar. Alleen niet met dat soort bedreigingen :-(
Be strong, have faith!

An0niempje

Quote from: Boeddha on Mar 23, 2014, 09:18 PM
werkt zo bij alle binnenkomende post, dus mail of gewone brieven.

elke straat/buurt heeft wel zo'n roddelaar. Alleen niet met dat soort bedreigingen :-(

ok, ook wel logisch ook eigenlijk, het enige wat ze zouden kunnen doen, is naam en adres gegevens weglaten, maar weet je, ik ga me daar helemaal niet druk om maken...
Maar vind het wel interessant om te weten, hoe ze zoiets aanpakken...
Want je hebt gelijk, ze moeten een binnengekomen brief/mail, wel kunnen bespreken, en dat lukt niet, als maar 1 persoon de inhoud heeft gelezen....

Ik wacht het gewoon af enne, groot verschil (in mijn ogen) ik had al gezien, dat er een bekende op de lijst stond, dus dat is heel anders dan wanneer je er achteraf pas achter komt, dat je info ook door een bekende is gelezen....

Degene uit de kerk had ook teruggemaild zag ik, begin van de avond al, maar blijkbaar vond mijn mail het nodig, om dat bericht nu pas te tonen.
maar goed, zij gaat ook wat dingen voor me uitzoeken, onder andere hoe het zit met vervroegde zitting aanvragen bij de rechtbank. Was van plan om daar zelf morgen even ter info voor te bellen, maar als iemand anders dat voor me uit wil zoeken, scheelt weer voor mij morgen....
kan ik indien nodig altijd nog zelf bellen...

Ga ik iig morgen poging doen om bij de rabobank aan afschriften te komen. Ze zullen daar wel niet blij zijn, als ik daar weer binnenkom, ze herkennen me daar onderhand allemaal, maar goed, daar moet ik me dan maar even niets van aantrekken (wat nog een hele uitdaging gaat worden voor mij)
Maar misschien heb ik geluk, wil eerst toch even vragen of het niet kunnen internetbankieren, misschien toch een kwestie van activeren van de nieuwe pas is....

Dat bedacht ik me vandaag ineens (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht had) en met een beetje geluk kan ik dan bij de beheerrekening komen...
Dat kon eerst wel met de pas van mijn oude rekening, die waar de roodstand op staat, alleen dat kon toen ineens niet meer...

Niet dat ik van plan was, om in de rekening te gaan rommelen, zou trouwens heel dom zijn, omdat dat gelijk opvalt, maar vond het gewoon handig om te zien, wat er over gemaakt was, maar die luxe heb ik maar 1 week hooguit gehad... Toen kon ik er niet meer in komen...
Dus grote kans, dat als ik wel kan internetbankieren binnen leefgeldrekening, dat ze dan alsnog de beheerrekening afgeschermd hebben....

chapter

Ik denk dat voor eerder rechtbank je echt morgen naar advocaat moet voor kort geding.
zou niet wachten op politiek die werken niet zo snel en over algemeen doen ze weinig voor 1 persoon.
Op agenda kan ook pas over 2 maanden zijn en die tijd heb je niet.
wat betreft internet bankieren verwacht ik dat je dit niet kan met bwv via rechtbank.
Het ligt ook aan rekening aanvraag van bwv maar vaak zijn alle rekeningen gekoppeld aan budgetbeheerrekening van betreffende kantoor.
in dat geval staat het uit ook omdat je niet voor niets bewindvoering hebt en ze niet risico  willen lopen dat client zelf aan geld kan zitten.
toen ik budgetbeer opzegde in oktober en brief had van budgetbeerder dat bewind stopte kreeg ik pas inzicht toen afdeling bewindvoering van bank dit hadden verwerkt. Dat duurde bijna een  week.
ook bij bankkantoor mocht ze mij niet afschrift laten zien of saldo tot blokkering was opgeheven.
Op mijn aanvraag wat in schuldenmap stond koppelen aan rekening nummer van hun. En aangevinkt geen internet bankieren.