mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Heb vandaag van de rechtbank te horen gekregen, dat ze de brief die mijn bewindvoerder naar de rechtbank heeft gestuurd en mijn reactie daarop toch op een zitting willen bespreken...
Ik acht de kans heel klein dat het dan nog goed gaat komen tussen mij en mijn bewindvoerder :(
Dus blijkbaar toch niet eerst nog een reactie van mijn bewindvoerder, zoals mij vorige week medegedeeld is door de rechtbank...
Moet allemaal nog even op me laten inwerken....

An0niempje

Omdat bewindvoerder niet antwoordde op mijn emails over mijn vraag of de huur nu wel of niet volledig betaald werd, heb ik net mijn begeleider naar de woningstichting laten bellen.
Daar werd helaas mijn bange vermoeden bevestigd, dat de huur niet goed betaald werd.
De situatie is zelfs nog erger dan waar ik bang voor was...
ik had begrepen dat afgelopen maan 300 euro werd betaald, maar vandaag te horen gekregen, dat januari en februari niet betaald zijn en dat in maart er maar 350 euro betaald is aan huur. Totale huur is 498,14 euro per maand.
woningstichting geeft me nu 14 dagen om ca 1450 euro aan huur te betalen, zo niet, dat vrees ik het ergste :(
Ik probeerde de laatste tijd al via verschillende wegen om achter afschriften te komen en andere informatie over betalingen, maar ving telkens bot...
Maar woningstichting, kijkt mij er nu op aan, dat de huur niet betaald is...
En ik weet het, officieel blijf ik verantwoordelijk voor de betalingen en daarom probeerde ik dus aan oa afchriften te komen...
begeleider heeft gezegd dat er 2 mei zitting is bij de rechtbank maar daar wil/ kan woningstichting niet op wachten :(
Wacht nu even gesprek met nog iemand anders af vandaag, degene die onlangs bij het bemiddelingsgesprek heeft gezeten en dan moet er heeeeeeeeeel snel een plan opgesteld worden om te voorkomen, dat ik uit huis gezet wordt....
Mijn moeder zal me echt niet op straat laten zwerven, maar als ik daar tijdelijk heen zou gaan, dan heeft dat zeer waarschijnlijk gevolgen voor zowel mijn uitkering als haar pensioen....
Ik weet het even niet meer, lijkt wel hoe meer ik mijn best doe om uit dit financieel verstikkende web te kruipen, hoe meer ik vast komt te zitten :(

tuthola

Beste Anoniem....in alle eerlijkheid komt je verhaal erg verwarrend over bij mij, wat ik wel begrijp is dat het contact met je tweede bewindvoerder slecht is daar hij geen goede informatie verstrekt over je inkomen en uitgaven. Er word geen huur en geen zorgverzekering betaald dus mijn eerste vraag is krijg jij leefgeld per week ?? Volgende vraag is ...is er beslag gelegd op jou inkomen ??  Tevens vraag ik me af of je een postblokkade hebt ?? bij mijn weten is dit niet het geval bij vrijwillige bewindvoering.

Ik zou je graag goed advies willen geven wat niet lukt daar het ontbreekt aan gegevens ....wat betreft de uit huis zetting zou ik toch richting gemeente gaan misschien kunnen hun je helpen dit te voorkomen. Ik zou hier meteen werk van maken aangezien je veel geld in weinig tijd aan huur moet betalen.

Begrijp me niet verkeerd ik heb het goede met je voor maar een bewindvoerder kan geen ijzer breken met handen en als er niet genoeg geld binnenkomt kan hij de rekeningen ook niet betalen, wat niet wegneemt dat hij jou wel op de hoogte moet houden.

An0niempje

Excuses als mijn verhaal verwarrend overkomt.
Moet ook eerlijk zeggen, dat er hier op het moment zoveel gebeurd, dat ik zelf soms ook gewoon even de weg kwijt raak.
Zal proberen wat duidelijker te zijn.

Vorig jaar op 29 mei naar de rechtbank geweest voor onderbewindstelling, idd gaat het hier om vrijwillig/beschermingsbewind. En idd er is geen postblokkade, meeste post wordt echter direct door bedrijven naar bwv gestuurd. De rest mail ik zelf door naar bwv.

Bewindvoering aangevraagd toen gedaan omdat ik er zelf niet meer uitkwam.
Deze bwv1 is echter heel laks geweest in veel zaken, van de week achter gekomen, dat hij onder andere zorgverzekering niet altijd betaald had en hij stuurde bij privé info van andere cliënten naar bij door. (heb inmiddels meer klachten over hem gehoord)
Rechtbank gaf me gelijk, dat het zo niet verder kon en dus ben ik naar een andere bewindvoerder gegaan.
In die tussentijd is de rechtbank nog mijn hele dossier kwijtgeraakt en dus duurde het maanden, voor de beschikking voor de 2de bwv er was.
Hele opluchting voor mij, eindelijk, maar helaas maar van korte duur.

Werkte al een paar maanden met de deze persoon samen, en het leek goed te gaan, in de tijd die de rechtbank nodig had om mijn dossier terug te vinden.

Alleen nadat de beschikking er was is hij als een blad aan de boom omgedraaid...
Uiteindelijk ben niet ik degene geweest die om ontslag heeft gevraagd bij de rechtbank, maar hij....
Ik ben het met jullie eens, een bewindvoerder kan geen ijzer met handen breken en dat bewindvoerder geen geld kan uitgeven wat er niet is. Echter was dat hier niet aan de orde.
Wel liepen er een aantal dingen heel rommelig in de overdracht.

Volgens bwv 2 lag dit aan de rabobank en aan bwv 1.
Er was een afspraak gepland om dingen uit te praten, omdat ik toch wel wat vragen had, waarom ik bv niet altijd mijn leefgeld kreeg en nog wat dingen.

Na deze afspraak, maar voor dat dit gesprek werkelijk plaatsvond heeft bwv 2 een brief naar de rechtbank gestuurd, over dat ik niet goed mee zou werken, zou geen informatie geven, ik zou dingen achter houden etc.
Zaken die totaal niet waar waren en dat kon ik ook bewijzen, omdat ik al mijn administratie per mail door gestuurd had. Ook nieuwe post scande ik in en stuurde ik dan per mail door.

bwv 2 reageerde echter vaak niet op de mail en vroeg me dan later om zaken, die ik al lang doorgemaild had. Ook om dit bespreekbaar te maken was het gesprek gepland.

Gesprek verliep goed, maar toch bleef ik een onaangenaam gevoel houden en we besloten samen door te gaan. Bij dit gesprek is ook een derde persoon aanwezig geweest.

Bvw 2 gaf aan, dat hij te weinig geld had om rekeningen te betalen, omdat toeslagen niet meer werden overgemaakt. Toeslagen werden echter nog wel overgemaakt, maar nog op de oude beheerrekening, omdat bwv2 geen nieuw rekeningnummer had doorgegeven. Bewindvoerder gaf aan, dat hij alleen kale huur betaalde, vanwege het niet ontvangen van de toeslagen, echter had ik inmiddels begrepen van de bank, dat de toeslagbedragen door bwv 1 netjes overgemaakt werden naar de nieuwe beheerrekening.

Vandaag is er telefonisch contact geweest en daaruit blijkt, dat in januari en februari helemaal geen huur is betaald en in maart maar 350 eur.

Er was, voor alle duidelijkheid wel geld, dit geld was ook beschikbaar voor bwv 2, omdat bwv1 volgens de info die ik van de bank heb gekregen het geld netjes doorgestuurd had naar bwv2.
Vreemd blijf ik het echter wel vinden, dat bwv 1 na 2 maanden nog steeds toegang heeft tot beheerrekening 1. De nieuwe beheerrekening was trouwens een idee van bwv2, omdat hij de beheerrekening bij een andere bank wilde...

Maar goed, de woningstichting had dus als eis, dat de huurachterstand niet verder op mocht lopen en zowel bwv1 als bwv2 wisten van deze voorwaarde af. En nu willen ze dus binnen 2 weken een kleine 1500 euro zien en anders sta ik op straat :(

Vandaag ook wat andere bedrijven gebeld, (nuon, menzis, belastingdienst ivm toeslagen) en deze geven allemaal aan, dat ze de samenwerking met bwv niet goed vinden en dat er slecht op brieven vanuit de bedrijven gerageerd wordt. En of ik alsjeblieft aan bwv wilde vragen contact met hun op te nemen...

nog even antwoord op 2 vragen: ja, ik krijg leefgeld per week
ja, er is beslag gelegd, maar dit beslag leid er niet toe, dat er te weinig geld is voor de vaste lasten.
Daarnaast heb ik al meerdere keren vrijwillig aangeboden, om het leefgeld met 10 euro per week naar beneden bij te stellen, is toch weer meer dan 50 euro in de maand, maar daar wordt dan weer niet op gereageerd. Ik krijg nu 50 euro in de week en met een beetje creativiteit moet het ook met 40 euro in de week wel lukken.

Vanmiddag meer dan een uur met iemand zitten praten. Hij kent heel de situatie en ook de hele voorgeschiedenis en hij heeft me beloofd me ook nu weer te zullen helpen. Hij gaat ook mee naar de rechtbank en hij gaat proberen om mijn begeleider ook mee te krijgen.

Hoop, dat het nu wat duidelijker is. Anders weet ik ook niet hoe ik het anders moet vertellen... Speelt gewoon heel veel op het moment en dat komt idd het overzicht van het verhaakl niet ten goede. En dan heb ik nu zelfs nog dingen weggelaten, in de hoop dat eht wat duidelijker wordt.

gewoon

Ha zit ook met een vraag en dat is dat je zegt dat er veel te gelijk gebeurt, maar wat dus niet gebeurt is dat de huur betaalt word.

Daar moet je direct wat aan doen!!
Het is al 3 maanden de huur achterstand en de verhuurder wil niet wachten op een uitspraak ergens in mei wat inhoudt dat de huurschuld betaald moet worden, en die bewindvoerder moet dat per omgaande doen, of je moet zelf een betaling doen daarbij kun je ook denken aan nu al een gesprek met je moeder te hebben, das nog altijd beter dan je later met een koffer voor de deur staan en te horen krijgt kind had het even gezegd.

Ik noem dus maar een voorbeeld, waar het omgaat dat er wat met die  huurachterstand gedaan word door jou, en wachten op een uitspraak in mei dat is te weinig

chapter

Mogelijk kun je met je erfenis de huurachterstand betalen.
Op straat sta je niet zomaar. Eerst roepen ze je op ter zitting. Dan duurt uitspraak 2 weken ongeveer en dan tussen vonnis en uitzetting nog 2 weken.
de vraag is of een derde bwv je wel bevalt? Vaak zal rechter hun wel hoog hebben zitten dus neem al je bewijzen mee.
ben bang dat de rechter ook denkt gaat het met een derde wel of zitten we hier na paar maanden voor bwv nummer 4.

Buster

Anoniempje,....

Het is twee voor twaalf.
Je hebt gemaild, gebeld, en je bent erachter gekomen dat alle inkomsten bij de BWV terecht komen.
Met deze papieren ga je samen met die vriend of je begeleider aankloppen bij de BWV.
Niet bellen, niet mailen, nee op de stoep staan.
Geef aan dat je een gesprek wilt omdat je nu voor het voldongen feit staat dat er een ontruiming dreigt.
Dat je graag boven tafel wil krijgen waarom het hem niet lukt om de huur over te maken net als alle andere vaste lasten waar achterstanden zijn ontstaan.
Je kunt daarbij aangeven dat de bedrijven (maak er maar meervoud van) niet willen wachten op de zitting in mei maar NU actie eisen.

Die vriend is mee om hier getuige van te zijn.
Blijf netjes en beleefd, hoe moeilijk ook, maar je wilt ene oplossing geen extra probleem.
Jouw eerdere mailtjes tonen namelijk aan dat het op een andere manier niet gelukt is om tot een oplossing te komen.

Kom je er in dit gesprek niet uit of wordt er geen actie ondernomen neem je met spoed contact op met de rechter. Doe dat met alle documenten waaruit blijkt dat je hebt willen meerwerken, wat je zelf hebt gedaan om deze situatie te voorkomen en de situatie hoe je er nu voor staat. En belangrijk; de documenten waaruit blijkt dat je BWV wel degelijk over jouw inkomen (voldoende inkomen!) beschikt.
Dat wachten op de zitting in mei zal leiden tot een ontruiming, een situatie die je had willen voorkomen juist door bewind aan te vragen.

Afwachten kan niet meer.

gewoon

Beste Chapter

Schreef mijn berichtje om de ernst aan te geven van een huur achterstand en dat daar iets mee gebeuren moet, en jij wuift dit weg dat je niet zomaar je huis uitgaat, en zegt: de vraag is....

Dat is precies waar ik voor reageer dat deze luxe er niet is, om achterover te leunen met, de vraag is.. dat doet Anoniempje dus al een beetje.

Want je bent je huis wel zomaar kwijt na een ontbinding bij vonnis

gewoon

Helemaal goed Buster

Had ook al lang op de stoep gestaan

tuthola

Ok dank je Anoniem voor de uitleg, het is dan ook wel heel ingewikkeld maar nu begrijp ik het wat beter dat je nu tussen wal en schip zit, prioriteit is nu dat je in je woning kan blijven wonen en het voorkomen van aanmelding van je zorgverzekering, het kan toch niet zo zijn dat je door fouten van bewindvoerders nog meer in de puree raakt.
Zoals al gezegd  zou ik  toch naar je gemeente of de juridische raadsleden moet gaan om te kijken of ze kunnen helpen om dit te voorkomen daar de het gesprek bij de rechter  pas 2 mei is.

Heel veel sterkte...

An0niempje

Bewijzen ga ik zeker meenemen + getuigen....
Het is dezelfde rechter als de vorige keer, en dat was gelukkig wel een aardige man.
Maar weet inderdaad niet hoe hij gaat reageren nu het weer mis is gelopen met bewindvoerder.
Ook al heeft diegene met wie ik vanmiddag meer dan een uur een skypegesprek heb gehad meerdere keren gezegd, dat ik hier niets aan kan doen, dat de bewindvoerder in de fout gegaan is, dat hij gaat proberen om nog iemand (naast hem zelf) mee te krijgen naar de rechtbank om mij te steunen. Hij zei, dat ik gedaan heb wat ik kon.
Maar ik voel me op het moment echt zo'n grote mislukkeling. :(
Mijn moeder daar kan ik echt geen 1500 euro aan gaan vragen. Niet dat ze me niet wil helpen hoor, maar ook zij heeft helaas geen geldboompje, dus even 1500 euro uitlenen zit er niet in....
Dus ik ben nog heel hard aan het brainstormen, waar ik wel nu even 1500 euro vandaan kan halen.
De erfenis weet niemand wanneer ze die gaan uitkeren, dat kan morgen zijn, maar ook over 2 maanden..... Er schijnen nog een paar familieleden dwars te zitten.
Dus weet ik alleen van, dat ik hem krijg en hoe hoog het bedrag is, maar wanneer?
Anders was dat idd een optie geweest....

An0niempje

Dank jullie wel, voor jullie meedenken.
Dat de woningstichting niet tot 2 mei gaat zitten wachten, dat is idd een feit.
Diegene met wie ik vanmiddag zo lang heb zitten skypen, mag trouwens netjes dat uur doorgeven aan de AWBZ hoor ;) Hij was mijn integratiecoach, maar daar is in de loop van de jaren 1 en ander in geschoven en weet eigenlijk niet zo goed welke functie ik hem nu moet geven, maar hij helpt me en dat is het belangrijkste ;)

Wel goed, dat dit forum er is, want ondanks dat ik altijd een doorzetter ben geweest, heb ik op het moment wel even moeite om me zelf weer bij elkaar te rapen....

gewoon

Ha Anoniempje

Het is niet dat je aan moeder opeens 1500 euro vraagt dat is veel geld, je kunt eerst overleg hebben met de verhuurder dus niet vrezen wat er gaat gebeuren maar vragen naar de afspraak dat de huur niet verder op mocht lopen, en of zij het een maand aanhouden willen met een maand huur inlopen bijvoorbeeld.

Het gaat om actie ondernemen en wat Buster schrijft dat het 2 voor 12 is en dus niet doet wat chapter schrijft, een beetje niets doen en het laten aankomen wat er door die rechter gezegd word, waar die verhuurder immers totaal geen boodschap aan heeft, volgende week word het 4 maanden achterstand.

Dus je nu niet een mislukking voelen daar is weinig tijd voor, maar juist tegen je zelf zeggen dit ga ik aanpakken

gewoon

Hoi Anoniempje

Iets waarmee je zelf weer bij elkaar kunt rapen is

Dat deze problemen over een maand voorbij zullen zijn.

Hou vol

chapter

Gewoon denk toch dat je mij verkeerd begrijpt.
ik wijf niets weg ik las de paniek en gaf aan dat niet zo is dat ze volgende week op straat staat.
in de periode ervoor moet er zeker wat gebeuren.  Ben dan ook blij te lezen dat integratie coach haar steunt en helpt.
ze moeten alle afschriften krijgen om te zien hoeveel er in en uit is gegaan en aan wat. Misschien is het geld er en kan het betaald worden
en zoals buster al zei in gesprek gaan met bwv met een derde eventueel vierde. en concrete afspraken maken over hoe het snelingelopen kan worden.