mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Ik had hier op het forum juist positieve verhalen gelezen over hulp bij thuisadministratie van Humanitas.
Jouw ervaringen komen idd niet al te positief over.
Ik moest juist steeds opnieuw uitleggen, waarom WSNP voor mij (vooralsnog) geen optie is....
Op zich blijf ik er wel bij, dat het goed kan werken met Humanitas en dat ik gewoon de pech heb gehad dat ik te maken heb gehad met een te onervaren iemand (ik was volgens mij haar eerste cliënt en dan was ik ook nog eens alles behalve een standaard geval), die ook nog eens ziek is geworden.....
Iedere plaats/regio heeft ook weer een eigen coördinator, dus er zullen ook verschillen zitten tussen de verschillende plaatsen....

Sander

Anderen zouden er inderdaad betere ervaringen mee kunnen hebben .
Wij helaas niet .
Heb ook in meerdere regio's gewoon en in beide slechte dingen gehoord .
Zal heus wel ergens goed gaan .
Maar voor ons is t een gesloten boek die nooit meer open gaat  ;)
Ook niet handig dat je een beginneling hebt gehad .
Deze zou ook meer ondersteund moeten worden .
Tot dat deze op eigen benen kan staan .
Ook jammer dat hun t zo bekijken .
is naar mijn inzien ook geen volledige jaar .

Vond zelfs t ergste hier aan dat de instantie van de wnsp zelfs zelf ermee kwam om hun
te vragen voor hulp en dat die beste man dan zegt dat wij niet in zee moesten gaan met de wnsp  ???
Wat hij berekent had klopte ook totaal niet met de totale schuld .
Hij zat er bijna 10000 naast  :(

Hoop dat je nog een kans krijgt om dit op orde te krijgen .
Wij zullen blij zijn als we van de nou inmiddels 5 volle mappen naar 1 halfvolle map gaan met gewone administratie i.p.v de schulden  ;D

An0niempje

Ach joh, het zijn maar 4 nullen, heb hier al wel eens vaker gezegd: wie kijkt er nu op een nulletje meer of minder :P Of beter gezegd: een paar nulletjes meer of minder  :P

burningspirit

Oeps wat naar om dit hier te lezen. Wel erg veel pech. Vreselijk eigenlijk. Besef dat ik dan toch wel veel geluk heb gehad met onze Humanitas vrijwilliger. Die was begrip vol en praktisch. Ging met ons mee naar Rijn stad en stond overduidelijk aan onze kant. Is geen moment opdringerig of betweterig geweest en stimuleerde me enorm. Zo kan het ook, man was zijn gewicht in goud waard gewoon.
Vind het echt erg voor jullie dat je zo een negatieve ervaring had.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Sander

Quote from: An0niempje on Sep 07, 2015, 06:45 PM
Ach joh, het zijn maar 4 nullen, heb hier al wel eens vaker gezegd: wie kijkt er nu op een nulletje meer of minder :P Of beter gezegd: een paar nulletjes meer of minder  :P

Had leuker geweest als er paar nulletjes minder had geweest en ook klopte  :P

Quote from: burningspirit on Sep 07, 2015, 07:37 PM
Oeps wat naar om dit hier te lezen. Wel erg veel pech. Vreselijk eigenlijk. Besef dat ik dan toch wel veel geluk heb gehad met onze Humanitas vrijwilliger. Die was begrip vol en praktisch. Ging met ons mee naar Rijn stad en stond overduidelijk aan onze kant. Is geen moment opdringerig of betweterig geweest en stimuleerde me enorm. Zo kan het ook, man was zijn gewicht in goud waard gewoon.
Vind het echt erg voor jullie dat je zo een negatieve ervaring had.

Ach , wij hebben er van geleerd  ;)
En helaas bevestigde dit alles de verhalen die ik hoorde als kind zijnde al .
Maar gaan volgende maand een soort cursus doen van de instantie zelf .
Die gaan daar volgende maand mee beginnen  ;D

Zullen vast wel mensen bij humanitas die weten wat ze doen .
Zelf denk ik dat de screening ook richting de vrijwilligers beter zou moeten zijn .
Maar vind maar is mensen die vrijwillig iets willen doen tegenwoordig  :-[

An0niempje

Toen ik mij aanmeldde waren ze inderdaad nog op zoek naar vrijwilligers...
Die kregen dat wel iets van een korte cursus of instructie of zo iets.
Die gene die ik heb, is wel boekhouder geweest begreep ik, maar ja, dan kom ik weer met een casus aan, dat een budgetplan maken, in en uitgaven beheren en zorgen dat er niet te veel uitgaat, maandelijks wat spaargeld aan de kant zetten, rekeningen betalen etc allemaal prima gaat. En bijzondere bijstand etc is niet direct iets waar een gemiddelde boekhouder mee te maken heeft, ook is het iemand die al met pensioen en dan merk je aan, dat ze in haar boekhoud-tijd nog veel minder met de computer deed. Zij werkt het liefst met papier, terwijl ik liever ff snel inlog op bv de UWV-site voor een document, dan dat ik mijn map erbij pak...
En je merkt aan haar dat ze nog niet helemaal de omschakeling gemaakt heeft, dat ze nu een soort van hulpverlener is. Daarin kan ze soms wel een beetje bot uit de hoek komen.
Maar goed, doordat ik nu wel iemand heb, heb ik voor mezelf wel wat meer een stok achter de deur, om ondanks mijn angst, toch dat mailtje naar de gemeente te sturen etc...
Qua kennis van zaken, weet ik soms misschien nog wel meer dan ik en dat is wel echt irritant als ik dus vragen/ zaken heb, waar ik zelf niet uitkom...

An0niempje

Ben je 2 dagen bij je moeder geweest en vanmiddag lekker in de dierentuin (heb pas heel goedkoop aan een abo van de dierentuin hier in de buurt kunnen komen) en dan kom je weer thuis, wil je naar de toilet gaan ligt heel je pot vol met troep (ik wil niet eens weten wat allemaal (op zoek naar een overgeef emoticon....)....

Dus toen maar bij de buren naar toilet gegaan en de woningstichting opgebeld......

Dus nu is er zo een mannetje van de riolering bezig.....
Staat op de auto: onzichtbaar, onmisbaar.... Nou zou onzichtbaar vind ik het anders allemaal niet.... Niet die riolering en niet dat bedrijf, wat hier al zo vaak bezig is geweest met de riolering....

De vorige keer hebben het via de put geprobeerd: lukte niet
Daarna een gat gegraven naar het riooldeksel: hielp niet
Uiteindelijk hebben ze toen mijn hele wc-pot aan de kant gehad......

Ben nu wel blij, dat de laminaatschade van de vorige keer nog niet hersteld is.....

Ik weet in ieder geval wel weer, dat ik niet ga solliciteren bij een rioleringsbedrijf..... Ik heb niet  zo'n zin om met een plopper in andermans wc te moeten wroeten.......

An0niempje

En ja wel, via de put lukte het weer niet, mannetje van de riolering geloofde mijn aanwijzingen niet over waar hij moest gaan graven voor het riooldeksel (euh, ik ben al zo vaak getuigen geweest op opgravingen naar dat ding, dat ik inmiddels wist waar dat ding zich bevind....) en dus moest weer mijn WC-pot aan de kant.....
Maar goed hij is nu weer open en vrees dat ik ff oude kleren aan mag trekken om zo even goed te dweilen, hele huis stinks nu naar stront :(
Normaal dweil ik niet op zondag, maar vind het niet fris om het nu tot morgen te laten wachten.....
Ergste troep is het rioleringsmannetje nu gelukkig aan het schoonmaken met een speciale zuiger.......   

An0niempje

Hoop dat hier iemand weet hoe het zit:
Ok, 1,5 jaar terug ook een verstopping met overstroming gehad, opgegeven aan de verzekering en de laminaatschade voor het halletje vergoed gekregen. (zat toen al met het probleem, dat ik in de woonkamer en slaapkamers (grenst allemaal aan elkaar) hetzelfde laminaat had liggen, maar omdat ik drempels ertussen had liggen, kon ik dat niet terugkrijgen en het laminaat dat er lag was niet meer te krijgen. Dus dat zou al 2 soorten laminaat worden.
Door de depressie en alle schuldenzaken, nog steeds niet toe gekomen om het beschadigde laminaat te vervangen, inclusies loszitten stuk, dus moet steeds oppassen, dat ik daar niet over struikel......

Nu heb ik dus weer schade.... het onderste deel van de muur ziet er nu niet meer uit (dus dat zijn de kosten van muurverf) en het zeiltje in het toilet moet nu ook vervangen worden.....,

De vorige keer heb ik het uiteindelijk aan de inboedelverzekering opgegeven. Ik was eigenlijk van mening, dat dit onder de verantwoording van de woningstichting zou horen, maar het was niet het juiste moment om daarover met de woningstichting in discussie te gaan, omdat het precies samenviel met de maanden, dat de bewindvoerders de huur niet betaalden en de woningstichting dus in alle staten was.

Als ik het nu weer aan de inboedelverzekering opgeef, dan zit ik met 50 euro eigen risico, terwijl ik er niets aan kan doen, dat we hier op een scheitriool aangesloten zitten.....
Als ik naar de woningstichting opbel, dan zullen ze mij naar mijn inboedelverzekering wijzen....

Grrrr, ik zat echt niet te wachten op dit gezeik ( ja, sorry, ik blijf even in rioolstijl ;) ) nu weer :(

burningspirit

Pfoeh, het is inderdaad letterlijk een hoop gezeik (ga met je mee door in rioolstijl)
Ik zou denken dat je het nu toch bij de woningstichting zou moeten claimen. Het is tenslotte al de tweede keer, jij kunt er niks aan doen en je zit niet te wachten op eigen risico.
Is het een idee dat als de woningstichting je naar je verzekering verwijst, je aan de woningstichting het nummer van jouw verzekering geeft, zodat ze het samen kunnen uitvechten? Jij hebt hier niks mee te maken, jij hebt schade en je wilt het gewoon vergoed krijgen. Van wie of hoe maakt jou niet uit toch?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

wat een gedoe he hier vorig jaar verstopping gehad.
Als expert komt heb je denk ik wel een probleem aangezien deze ook terugziet dat deel is vergoed maar niet is vervangen (als om hetzelfde stuk gaat)Zou dat wel even na checken voor je beticht wordt van iets wat e helemaal niet kunt gebruiken.Als er drempels zijn is het idd dat ze 1 ruimte bv vergoeden. Bij was alles doorgelegd en kreeg 2 vloeren terug.
ze kunnen ook aangeven dat je geld voor vloer al hebt gehad en niet hebt gebruikt, zeker als al wat ouder is kun je niet volhouden dat deze nieuw was. ligt er wel beetje aan hoe lang het er ligt.
Ik heb zelf brandje gehad in schuur 3 maanden terug dat was wel woningstichting omdat het opstal i, wat erin stond moest via mijn eigen inboedel verzekering.
Hebben bij mij toen ook degene die was geweest voor ontstoppen gevraagd hoe lekkage was of schade groot was of niet. Deze gaf aan dat mijn vloeren blank stonden. Ook al zag je aan laminaat verder op 2 planken na beneden niets

An0niempje

Er komt woensdag in ieder geval iemand kijken van de woningstichting en op advies van de persoon van de technische dienst het zeiltje in de WC er helemaal uitgehaald alvast, omdat het daaronder ook helemaal zeiknat was... (de stinkt ook nog lekker en gaat nu richting balkon, ik zal het nog maar even niet in de container gooien...
Gisteravond was helaas mijn telefoon leeg, en dus ook mijn camera, maar vanmorgen alsnog foto's gemaakt van de vlekken op de muren....
We zien het wel woensdag...

Ik wacht nu dus nog even met inboedelverzekering opbellen.... Hopelijk kom ik eruit met de woningstichting, ik wordt nog teruggebeld door iemand van de financiële afdeling. (niet mijn favoriete afdeling wegens alles wat er op financieel gebied en huurbetalingen gebeurd is in het verleden.... )

ollie bollie

Als je in de buurt woont heb ik nog wel een aangebroken emmer muurverf staan. Zou genoeg moeten zijn voor een wc en een halletje. Ik woon in Limburg.
Carpe diem!

An0niempje

Dank je wel voor het aanbod, ik woon echter niet echt bepaald in de buurt van Limburg....

An0niempje

Uit de troonrede:
Waar mensen in de knel komen, zijn aanpassingen nodig, zoals bij het persoonsgebonden budget.

Nu maar hopen, dat ze zich daar in Den Haag, hier ook aan houden.... Dat is altijd weer de vraag... De eerste die dit naar mij toe mag gaan tonen, dat is Menzis.... (ja ja, dat is idd geen Den Haag, maar ze moeten zich wel aan de Haagse wetten houden...)