mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Dank je Meelezertje, nou vandaag ging de informatiestroom ineens snel, want inmiddels nog een bericht gehad van mijn advocaat. Waarom eerst 2,5 week geen reactie en nu ineens wel weet ik niet, maar goed ik heb reactie en daar ging het om smiley
Er wordt me nu toch vanuit Menzis de mogelijkheid geboden om kwijtschelding aan te vragen, schriftelijk verzoek, mits goed onderbouwd.
Advocaat raadt aan, om het dan op mijn psychische klachten te gooien, dus ik moet achter bewijsstukken aangaan, dat de schuld psychisch te zwaar op mij drukt. Dus ik hoop, dat oa mijn huisarts en de GGZ hier aan mee willen werken... En mijn voorstel zou zijn, om er toch ook in mee te nemen, dat andere slachtoffers van PGB-fraude ook kwijtschelding hebben gekregen...
Dus ik hoop en bid voor een positieve kanteling in dit hele verhaal, maar nog steeds moet ik er natuurlijk rekening mee houden, dat ze het verzoek afwijzen...
Vorig jaar, via het incassobureau ook al verzoek ingediend, maar dat is toen afgewezen.
Nu hoop ik, dat de bemoeienis van de advocaat ze alsnog over de streep trekt om wel kwijtschelding te verlenen...
Ook hoop ik, dat het feit, dat er toch steeds meer tegengeluiden komen, dat PGB-houders niet het slachtoffer mogen worden van de fraude hierin positief meewerkt voor mij...
En anders weet ik ook niet zo goed meer, wat ik nog kan doen, behalve onderzoek afwachten, waarvan heel onduidelijk is, hoe lang dat nog gaat duren...

An0niempje

Ik wacht nog steeds op antwoord van de politie op de vraag, of de officier van justitie mijn aangifte wel of niet op gaat pakken.
1 juli was de vakantie van meneer agent over, ik dacht dat het een rechercheur was, maar dat is dus niet zo...
Maar blijkbaar is er nog geen nieuws van de officier van justitie...
Woensdag wel weer een gesprek met slachtofferhulp, die heeft inmiddels wel met de betreffende agent gesproken, dus hopelijk weet hij (persoon van slachtofferhulp) inmiddels wel meer.

An0niempje

Vandaag voor de 2de keer bij slachtofferhulp geweest.
Ik had nog niets gehoord van de politie over de vraag of de officier van justitie de zaak wel/niet in behandeling neemt.
De man van slachtofferhulp had wel met de betreffende politiemedewerker gesproken en daaruit begrepen dat de officier van Justitie wel contact heeft gezocht met Menzis, maar voor zo ver hij wist, is er nog geen antwoord of de officier van justitie de zaak verder gaat onderzoeken.
Ik kreeg dus meer het idee van een verzoek om extra info van Menzis, voor ze die beslissing nemen.
Wat ook nog geopperd werd door de man van slachtofferhulp, en daar hoop ik eerlijk gezegd op, dat de officier van justitie toch meer info heeft buiten mijn aangifte om (is niet onmogelijk, omdat inspectie SZW natuurlijk ook nog steeds met een onderzoek bezig is) en dat ze het toch breder gaan trekken, dan alleen mijn aangifte, maar goed dat zijn gissingen, dus het kan nog steeds alle kanten op...

Meelezertje

Is kwijtschelding door Menzis afhankelijk van de officier van justitie of deze de zaak wel of niet in behandeling neemt? Of zijn dat 2 aparte dingen?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

In principe zijn dat 2 aparte dingen, advocaat gaat nu, als ik de verklaringen compleet heb, kwijtschelding voor mij proberen aan te vragen, dat staat dus los van wat de officier van justitie gaat doen.
Ik kan mij echter wel voorstellen, dat het elkaar wel kan be?invloeden.
Het gaat ten slotte wel allemaal om hetzelfde verhaal en om dezelfde schuld.

Joy2014

Wat spannend allemaal An0niempje

Hou je taai!

An0niempje

Zoals ik in een ander topic al vermeld had, is de aangifte geseponeerd. Ik wacht nog steeds op officieel bericht daarover, want volgens het slachtofferloket hoor ik daar een brief over te krijgen. De datum van seponeren zou staan op 5 augustus, dus dan is toch alweer bijna 3 weken geleden. Lijkt mij dat je in die tijd wel een brief op kan stellen, maar blijkbaar hebben ze daar bij de politie en justitie langer de tijd voor nodig...
Vorige week had ik echt niet de moed om ook daar nog eens voor te bellen, op maandag wordt er geen post bezorgd, dus besloten om iig morgen nog af te wachten en als er dan nog geen brief is, dan denk ik dat er ik echt zelf weer achter aan moet gaan bellen...

Duo staat is inmiddels gedaald van 3519,69 naar 3.428,61, dus die zakt langzaam (rente: 1,5% en termijnbedrag 45,41 euro)

Vanmorgen was de vrouw van Humanitas hier, ze gaf aan dat het jaar bijna ten einde liep en dat we dus moeten gaan afronden. Toen heb ik aangegeven, dat we we effectief nog maar iets van 4 maanden gehad hebben. (ik ben zelf 2 maanden weggeweest naar een pastoraal centrum om weer een beetje op krachten te komen en toen ik terugkwam, was zij ziek en het heeft toen een aantal maanden geduurd voor ik een vervanger had, die niet direct administratieve ervaring had, maar stage liep bij Humanitas). Met die stagiaire meegeteld kom ik denk ongeveer op 4 maanden uit. Dit ook aangegeven, ze zou het navragen, maar goed, er bestaat dus een kans, dat we het Humanitas gebeuren af moeten gaan ronden.
Hoe is dat in andere plaatsen eigenlijk geregeld, weten jullie dat? Is het daar ook voor een jaar, of is het in andere plaatsen voor onbepaalde tijd, voor zolang nodig is?

Ik zou blij zijn als ik alle documenten bij elkaar verzameld heb om de kwijtschelding aan te vragen. Ik heb nu 1 brief binnen, van het pastoraal centrum. Huisarts heb ik aan de assistente gevraagd, maar zij zei, dat de advocaat het dan moet aanvragen. Ik zit er toch aan te denken om het nog een keer direct aan mijn huisarts te vragen. Met lood in de schoenen inmiddels nog wat aanvragen gedaan. 1 geeft aan alleen mee te willen werken als er een medische verklaring is. Hij geeft aan van de huisarts, maar ik vind een verklaring van psyhiater ook een medische verklaring... Van de GGZ (psychiater en therapeut gemaild) echter nog geen antwoord terug. Van de psychiater weet ik dat hij morgen weer werkt, dus ik hoop dan antwoord te krijgen.
Ik heb behoorlijk wat moed moeten verzamelen op de vragen in te dienen, omdat het allemaal plekken zijn, waar ik nu niet meer zit. Nu is het vooral wachten of mensen ook daadwerkelijk een verklaring willen schrijven...

En daarna vind ik het doodeng om de aanvraag in te (laten) dienen. Bang voor een negatief antwoord...
Ik wil er zelf iig ook nog een brief meedoen en mijn moeder ook nog een brief laten schrijven....

Meelezertje

Als God troost

Misschien begon je deze morgen,
verdrietig met een hart vol zorgen,
moe van de vragen en oud zeer.

En daarom laten wij je weten,
wij zijn jouw moeiten niet vergeten,
vroegen ootmoedig aan de Heer.

wilt U de lasten helpen dragen
het Antwoord zijn op alle vragen,
breng door uw Geest een ommekeer.

Dan wordt opnieuw een lied geboren,
dan zul je het weer zien en horen,
waar God troost, zijn geen tranen meer.

Co 't Hart
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

Mooi gedicht Meelezertje... tnx

An0niempje

Nog steeds geen bericht van het openbaar ministerie, terwijl 5 augustus nu toch al ruim 3 weken geleden is....
Dus vrees dat ik de telefoon moet gaan pakken en er zelf weer eens achteraan moet gaan bellen....
Geen zin.... :(

An0niempje

Ok, telefoontje naar slachtofferloket (dat is het eerste nummer dat je moet bellen voor informatie)

Nu met de politie aan het bellen en daar kunnen ze niet eens mijn aangifte vinden in eerste instantie....
Het systeem is een keer veranderd en daardoor is er nu nog een aangifte van heel iemand anders met hetzelfde nummer...
Nu eindelijk gevonden

Maar de agente van de meldingskamer kon niet in de documenten komen, dus nu weer een terugbelverzoek voor de agent die ook bij de 2de aangifte/verhoor aanwezig was. Die werkt zaterdag pas weer, hopelijk belt hij dan terug...

Zo irritant dat je altijd overal zelf achter aan moet bellen...

Vandaag is de post iig al geweest, dus op de post hoef ik vandaag ook niet meer te rekenen...
Kreeg wel van die antwoorden van: ja, die brief dat kan wel lang duren voor je die krijgt...
En dan moet je proberen om zelf rustig en beleeft te blijven, volgens mij is dat wel gelukt, maar met moeite. Had eigenlijk zin om mijn tranen de vrije loop te laten tijdens het telefoontje...
De eerste aangifte is geweest op 17 oktober 2014 dus na 10 maanden een keer te horen gekregen, dat de zaak geseponeerd is en dan weer moeten wachten op de reden van seponatie en op het antwoord of ik wel/niet bezwaar in kan dienen...

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTTTTTT!!!!!!!!

An0niempje

ok, legde ik daarstraks met een heel onbevredigend gevoel de telefoon neer en open ik mijn mail, zie ik daar een mail van de psychiater.
Deze lijkt niet erg gewillig om een nieuwe brief te schrijven voor menzis... Hij verwijst naar de brief, die hij al gestuurd heeft naar mijn huisarts na beëindiging van de gesprekken bij de GGZ.
De brief had hij bijgevoegd.
In die brief wordt weliswaar genoemd dat ik financiële problemen heb en onder andere dat het me niet lukt om een baan te vinden, maar het woord schuld, laat staan PGB schuld komt in de hele brief niet voor....
Wel de redenen dat de gesprekken gestopt.
Deze brief is dus niet geschikt om op te sturen naar Menzis i.v.m. aanvraag kwijtschelding...

Dus ik weer een mail teruggestuurd en dat het toch echt heel belangrijk voor mij is, dat ik die kwijtschelding aan kan vragen, dat ik begrijp, dat het hem ook weer extra tijd kost, maar dat ik alleen kwijtschelding aan kan vragen, als ik de juiste brieven heb....
Hij mailde mij om ca 16 uur en zag die mail pas ff na 16.30 uur. Direct teruggemaild, in de hoop, dat hij het nog las voor 17 uur. Nu moet ik waarschijnlijk weer wachten tot dinsdag, omdat hij dan pas weer werkt....
En ik heb al een aantal keer mail gehad van Menzis, via mijn advocaat, of het al gelukt is om de papieren bij elkaar te krijgen...
Dus ik iedere keer weer terugmailen, dat ik er echt mee bezig ben...
(wel eerlijk gezegd, dat ik tussendoor nog een hersenschudding opgelopen heb....)
Net nog even mijn moeder gebeld en zitten huilen aan de telefoon, ben wel blij, dat zij mij in ieder geval steunt, maar echt iets doen om de boel op te lossen kan ze niet, en dat geeft haar ook een ontzettend machteloos gevoel...

Morgenochtend mijn huisarts opbellen en een afspraak maken. Hopelijk krijg ik een ander antwoord als ik mijn vraag direct aan mijn huisarts stel, ipv via de assistentie. (Zij gaf aan, dat de huisarts geen verklaring kon schrijven voor de kwijtschelding en dat als er iets nodig was, het via de advocaat moest..., maar ik heb juist opdracht gekregen van de advocaat om zelf de papieren in te zamelen...)

En zo blijven we maar graven, in de hoop, dat we de goede kant op graven, richting het licht toen, ipv van dieper de grond in.... Door het magma heen graven tot we in Australië zijn, is toch echt een kansloze actie....

Meelezertje

Ik begrijp dat het heel belangrijk is dat de brief van de psychiater (en ook van de dokter) moet aantonen dat het psychisch teveel druk voor je is, dat deze pgb schuld je achtervolgt. De advocaat wil deze kant op en denkt dat op deze manier het verzoek tot kwijtschelding eerder gehonoreerd zal worden door Menzis. Misschien is die huidige verklaring al genoeg, want  de gesprekken zullen niet gestopt zijn omdat je 'beter' bent. Er komt ws ook  nog een schrijven van jezelf en je moeder bij. Je moet wel rekenen dat psychen en artsen altijd zeer beknopt blijven.
Het lijkt me goed ,dat je je dokter persoonlijk benadert. En anders zal je advocaat toch een briefje naar de huisarts (en psych) moeten doen.
Je doet het hartstikke goed en je kunt er m i niet beter opzitten dan je doet. Als je nu alles gedaan hebt wat je kunt en verder moet wachten op volgende week, hoop ik dat je even afstand kunt nemen. Om volgende week er weer tegenaan te kunnen. Goed dat je bij je moeder kan uithuilen.  Liefs en sterkte

An0niempje

Dank je wel Meelezertje, maar deze brief is echt niet geschikt om op te sturen.
Net nog een keer doorgelezen.
Met deze brief lijkt het te veel, dat de psychische problemen een andere oorzaak hebben dan de PGB-schuld. En dat kan dan alleen maar tegen mij werken :(

tuthola

Ik ben  bang dat de psychiater het hier bij laat, een huisarts heeft toch wat meer gevoel voor zijn patienten is mijn ervaring dus hoop dat hij je hiermee kan helpen.
Kan jezelf een beetje inschatten hoe je huisarts hier mee om zou gaan ?
Mochten ze vragen naar een verklaring van je psychiater kan je altijd zeggen dat een psychiater dit nooit doet.

Sterkte