mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Ok, daar was ik dus al bang voor, gemaild naar oude bewindvoerder ivm de afschriften van de oude beheer en leefgeld rekening en die wil hij dus niet geven, omdat hij geen bewindvoerder meer is....
Nieuwe bewindvoerder reageert niet....
Bank wil ook niet helpen :(
Ik weet het even niet meer....

Buster

Anoniempje, hij is dan wel geen bewindvoerder meer, over de periode waar jij om vraagt was hij WEL je bewindvoerder. In opdracht van een rechtbank die dit deed op jouw verzoek.
Op basis daarvan MOET hij meewerken.

Als hij niet naar jou wil luisteren (die administratie is namelijk jouw bezit, slechts bij hem in beheer) dan schakel je of de branche organisatie in, gebruik de mails om aan te tonen dat je het eerst rechtstreeks hebt geprobeerd. Als zij je niet kunnen helpen dan stuur je een brief naar de rechter die over je zaak ging/gaat.

An0niempje

Net een hele mail na iemand gestuurd, die van mijn hele situatie op de hoogte is en die ik vertrouw.
Dus afwachten, wat hij er op te zeggen heeft....
Mijn gevoel over de zaak is iig niet goed, en meestal klopt mijn gevoel daarin wil....

An0niempje

Ok, nog geen verder nieuws over de afschriften van de oude bwv. Hoop hier volgende week meer over te weten.
Wel ander nieuws.
Paar weken terug heb ik netjes gereageerd op het verzoek van de reacht om een reactie op de brief van mijn bewindvoerder.
Even ter herinnering: bwv had dus een brief naar de rechtbank gestuurd over of dat hij twijfelde of hij nog wel mijn bwv wilde zijn en dit bekrachtigd met een aantal onwaarheden.
Mijn bericht terug bestond uit een brief met daarin puntsgewijs verweer op de punten die bwv had aangegeven met daarbij bewijsmateriaal om dit verweer te bekrachtigen
En een extra toelichting, welke ik getypt heb na het gesprek dat ik met mijn bwv + derde persoon gevoerd heb om dingen uit te praten. In deze toelichting aangegeven dat ik het jammer vond, dat het zo heeft moeten lopen, en dat ik het liever buiten de rechtbank om had opgelost en wat de uitkomst van het toe inmiddels gevoerde gesprek was. De brief heeft iemand me mee geholpen en daarna zelf de toelichting nog getypt. Meerdere mensen hebben dit nagelezen en gezegd dat het allemaal netjes en respectvol verwoord was.

Vandaag contact gehad met de rechtbank en te horen gekregen, dat mijn brief ontvankelijk verklaard is en dorogestuurd is naar mijn bwv. Bwv is nu in de gelegenheid gesteld om te reageren.

Deze reactie zou wel eens van groot belang kunnen zijn voor het verdere verloop. Hoe eerlijk is hij in deze reactie? durft hij tegen de rechtbank te erkennen, dat hij er naast zat in zijn eerste brief en een rectificatie te sturen? Of blijft hij er bij, dat ik me niet aan de regels heb gehouden?
In het eerste geval zou er misschien nog een mogelijk zijn om samen verder te gaan.
In het tweede geval is het voor mij echt over en uit. Een bewindvoerder niet niet in mijn eerlijkheid geloofd, daar kan ik niets mee.
In het tweede geval ben ik ook heel benieuwd naar de reactie van de rechtbank.
Neem toch aan, dat een rechtbank argumenten wil zien, die duidelijk ergens op gegrond zijn, voor ze iemand in het gelijk stellen...

Vraag me af, of al deze ervaring die ik nu oploop bij de rechtbank ooit nog eens van pas zal komen in mijn verdere leven.... tralalala. en nee, ik was niet van plan om het criminele circuit in te gaan...Daar ben ik veel te eerlijk voor :P

An0niempje

Grapje vanmiddag....
Ik moest even iets weten van het UWV.
Dus ik doe netjes mijn zegje.
Zegt die vrouw: je bent wel goed thuis in de terminologie...
Ikke: ja, mag dat wel een bwv hebben, maar ben niet dom :)
Daar moest ze wel om lachen :)

An0niempje

Vanmiddag iets geks ontdekt, toen ik toch even het deel van de afschriften, die ik wel had kunnen bemachtigen, eens goed door heb zitten kijken. Van ongeveer juli tot begin november.
En het leek erop, dat ik niet altijd de volledige toeslagbedragen heb ontvangen.
ik zag bv in sommige maanden alleen huurtoeslag of alleen zorgtoeslag staan....
Een bwv hoort hier toch achteraan te gaan als deze bedragen niet (volledig) gestort zijn?
Ik wilde de afschriften uitprinten en de toeslagbedragen arceren met een eigen kleur en dan de huurafschrijvingen ook weer een eigen kleur geven en zo ook de zorgpremie..
Maar helaas inkt van de printer was op....
Maar wel iets om even goed in de gaten te houden....
Helaas kan ik op mijn toeslagen niet meer terugzien wat de uitbetaalde bedragen van 2013 waren...

An0niempje

Vandaag teruggebeld door iemand van humanitas.
Heb hiermee comtact opgenomen, omdat ik hier op het forum goede berichten lees over humanitas.
Ze heeft een paar datums genoemd. waarop we verder zouden kunnen praten, om te kijken of en waarmee ze me kunnen helpen.
Aangezien ik naast bewindvoerder ook nog hulp krijg van RIBW, raadde ze me aan om samen met die persoon van het RIBW te komen, dus ik ga dit op ons volgende gesprek bespreken.
Of huidige bewindvoerder blijft, dat hangt ook voor een groot deel af, van wat hij in zijn nieuwe brief naar de rechtbank gaat zetten. En daar heb ik totaal geen invloed op.
Moet alleen wel eerlijk bekennen, dat ik nog steeds geen fijn gevoel over de hele situatie heb.

HZHNE

Heb je de Belastingdienst al gebeld.
Zij kunnen per maand zien waar de toeslagen naar toe zijn gegaan.

lonkes1984

Idd, zeker de belastingdienst bellen!!
Ik heb laatst ook een heel overzicht opgevraagd bij hun wb de toeslagen. Ze hebben mij ook helemaal uitgelegd waarom de bedragen af en toe verschillend waren enz.

En wat betreft je BW...... Geen goed gevoel, VOLG je gevoel!! .. Ik had ook geen goed gevoel, en het bleek gewoon te kloppen. Maak afspraken om kennis te maken met meerdere BW, en kies degene waarbij je het beste gevoel hebt. Het is toch een overeenkomst voor lange tijd, dat moet zeker goed en vertrouwd voelen!
Don't look back.... You're not going that way!

An0niempje

nee, voor 2013 heb ik nog niet gebeld, wilde eerst voor mezelf even op een rijtje zetten, over wat ik volgens mijn info binnen heb gekregen en dan bellen....
nog ff en ik hoe alleen nog maar mijn naam te noemen bij de bd, zovaak heb ik afgelopen weken al die richting opgebeld :P , zou wel handig zijn, hoef ik niet eerst mijn paspoort of rijbewijs op te zoeken voor mijn bsn nummer :P Alhoewel, nog ff en ik ken dat nummer gewoon uit mijn hoofd  :o

Maar om antwoord te geven op jullie vraag, bellen met bd ligt dus nog wel in de planning voor deze week..... tnx voor het meedenken :)

Lonkes. helaas klopt dat voorgevoel bij mij meestal ook. tenminste, ik heb de afgelopen jaren leren onderscheid te maken tussen mijn onzekerheid en mijn intuitie/voorgevoel...... Was ik onzeker over hoe iemand was, dan had ik het soms wel fout, maar voorgevoel bleek over het algemeen wel te kloppen.
Wat me nu alleen weer heel onzeker maakt, is dat mijn voorgevoel in het begin juist wel goed was....
Dus dat brengt weer verwarring.... Omdat mijn gevoel nu wel zegt: er kloppen dingen niet....
Hoop dus snel bericht te krijgen van de rechtbank..... Als ik eind van de week nog niets gehoord had, mocht ik zelf weer gaan bellen.....

burningspirit

.......... ::) hoe is het dan met mij gesteld?
ik ken mijn eigen BSN al heel lang uit mijn hoofd en dat van mijn man sinds een tijdje ook....
:-[
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Ik stel voor: een nieuwe BSN aanvragen voor jullie allebei... Dan heb je weer een nieuwe uitdaging :P

burningspirit

hahahaha..... topidee kheb verder toch geen ....pieieiep. ;D... te doen.....
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

lonkes1984

Quote from: An0niempje on Mar 19, 2014, 01:21 AM
Lonkes. helaas klopt dat voorgevoel bij mij meestal ook. tenminste, ik heb de afgelopen jaren leren onderscheid te maken tussen mijn onzekerheid en mijn intuitie/voorgevoel...... Was ik onzeker over hoe iemand was, dan had ik het soms wel fout, maar voorgevoel bleek over het algemeen wel te kloppen.
Wat me nu alleen weer heel onzeker maakt, is dat mijn voorgevoel in het begin juist wel goed was....
Dus dat brengt weer verwarring.... Omdat mijn gevoel nu wel zegt: er kloppen dingen niet....
Hoop dus snel bericht te krijgen van de rechtbank..... Als ik eind van de week nog niets gehoord had, mocht ik zelf weer gaan bellen.....

Volg je gevoel! Als je gevoel nu zegt dat er toch iets niet klopt zal dat ook vast wel zo zijn (helaas...) ... Succes!!  :-*
Don't look back.... You're not going that way!

An0niempje

tnx, op het moment kan ik even niet veel anders doen, dan bericht van de rechtbank afwachten....
Wachten, geduld... Zijn woorden die ook vast bij jullie veel te bekend in de oren klinken.....