mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

dank je TW50, ik wacht nu even dinsdag af en anders had ik ook nog het advies gekregen (via twitter, dus het zijn niet allemaal boeven daar ;) ) om contact op de nemen met startpunt Wageningen, dat is een bureau dat nog niet zo heel erg in mijn systeem zit. Begin dit jaar opgericht i.v.m. de participatiewet.

Joy2014

AnOniempje, ik hoop dat binnenkort het zonnetje ook weer voor jou gaat schijnen.

Helaas kan ik je niet helpen met nuttige informatie

An0niempje

Dank je Joy... Ik hoop het ook....

An0niempje

Ik had dus een terugbel verzoek uitstaan omdat ik de rechercheur wilde spreken en als dat echt niet mogelijk was, iemand anders die van de zaak afwist.
Nee, werd ik teruggebeld door de wijkagent, kon ik dus eerst (voor de zoveelste keer) uit gaan leggen, waar dit over ging.
Zegt ze doodleuk: ik weet niet alles wat er in de wijk gebeurd, dus mijn reactie daarop was dan ook, dat dit niet met de wijk te maken had. Ze kon niet anders dan het daar mee eens zijn.
Maar goed, ze heeft wel netjes contact gezocht met de betreffende rechercheur en dat aan mijn teruggekoppeld met de mededeling dat de rechercheur volgende week contact met mij op ging nemen.
Zoals ik het begreep, zou dat dan niet alleen over mijn vraag aangaande de bevriezing gaan, maar helemaal over de verdere gang van zaken. Hopelijk goed nieuws en hopelijk komt er nu eindelijk een beetje schot in de zaak...
Maar goed, ik zat dus steeds op de telefoon te letten, en toen was ik dus alsnog net te laat met opnemen en had ze de voicemail ingesproken. Vond het te veel gedoe: om dat weer de hele riedel van uitleggen en doorlaten verbinden af te lopen, in de wetenschap dat de wijkagent verder ook niet meer wist, dus ik wacht nu volgende week nog maar even af... Hopelijk beetje aan het begin van de week...

Wordt vervolgd...

tw50

Heel vervelend anoniempje  :(, weer een berg stress en emoties op je bord waar je niet op zit te wachten. Kost je weer een berg energie dit allemaal...Sterkte en probeer de moed erin te houden!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

An0niempje

Dank je tw50, ik ben iig blij met de toezegging (ook al is het viavia) van de rechercheur, dat ik volgende week meer ga horen... Nu nog hopen op goed nieuws...

Misschien heeft meneer de rechercheur wel kwijtschelding voor me geregeld bij Menzis :P dan wil ik nog wel hoogstpersoonlijk een zelfgemaakte taart laten bezorgen, als stimulans om achter de fraudeurs aan te gaan :P

tw50

Ik ga duimen voor goed nieuws!!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

An0niempje

Meelezertje

Ik denk aan je. Zou je zo wat  rust en voorspoed gunnen. 
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

En ik, lieve An0niempje, ik bid voor je. Hou de moed er in en hou je doel voor ogen: een schuldenvrije toekomst. Dit pad is voor ieder van ons anders en denk er aan: jou is een behouden thuiskomst beloofd! Alleen de weg er naar toe zit vol hobbels en bobbels. Je wordt door elkaar geschud en je bent misselijk van het gedraai (.... waar hoorde ik dit eerder?... ;D) maar ooit is het voorbij, afgelopen, weg. Blijf geloven! En hou vol!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Dank je, Meelezertje en BS :)

Ik ben mijn budgetplan weer even aan het updaten... Houd gelukkig (zo goed als) iedere maand geld over en dat zet ik apart op een spaarrekening. Op zich is dat nu een leuk bedrag: ca 5000 euro.
Vakantiegeld is ook allemaal daarheen gegaan :)
Nu maar hopen, dat ik dat geld mag houden en dat ik dat niet alsnog moet gaan storten in de PGB-schuld... Want dan is het nog maar de vraag of ik ooit een schadevergoeding ga krijgen... Hoe terecht ook, het krijgen van een schadevergoeding schijnt in het algemeen een getouwtrek van velen jaren te zijn.

Maar goed, op zich een leuk bedrag op de spaarrekening, alleen durf ik daar niet aan te komen, voor ik zekerheid heb in de PGB zaak.

Mocht ik het voor elkaar krijgen om daarin vrijstelling te krijgen, dan heb ik nog wel wat interessante opties voor dat geld:
Ik heb nog een studieschuld van ca 4500 euro
Een deel gebruiken voor opleiding cursus om zo mijn kans op werk te vergroten
Een natuurlijk (een deel) achter de hand houden als buffer...

An0niempje

Vandaag zijn eindelijk de papieren op de post gegaan voor kwijtschelding bij het DUO. Eerder was mij al verteld, dat dit in mijn geval slechts een formaliteit is, omdat ik een volledige Wajong-uitkering heb en toendertijd volledig arbeidsongeschikt was, waardoor ik mijn studie niet af kon ronden.
Of ik nu nog steeds volledig arbeidsongeschikt ben daarover verschil ik van mening, maar dat is naar het DUO verder niet belangrijk...
Dus er vanuit gaande, dat ik de kwijtschelding krijg voor prestatiebeurs, OV-studentenkaart en de aanvullende beurs, gaat mijn studieschuld die nu â,¬ 36.082,68 is flink zakken.
Afwachten wat er nog precies overblijft, maar ik schat iets van 4500 euro, wat ik bijgeleend heb en rente. Dat vind ik te overzien en met DUO zijn goede afspraken te maken. Ik heb goede ervaringen met de medewerkers, die echt bereid zijn om mee te denken in oplossingen :)
We zullen zien of mijn schatting een beetje klopt....
De enige tegenvaller zou zijn, als ik het restant te laag ingeschat heb ;)
Ik hoop alleen, dat ze de bijlage accepteren, ik kon de eerste beschikking niet meer terugvinden, en meerdere telefoontjes naar het UWVer aan gewaagd, maar die zeggen dat te begrijpen wat je bedoeld en vervolgens sturen ze alsnog iets heel anders op. Dus nu een kopie op moeten sturen (staat er ook echt heel groot op: kopie), met de ingangsdatum van het recht op wajong en de mate van arbeidsongeschiktheid wat in mijn geval 80 tot 100 % is, dus we zullen zien....

tuthola

Kwijtschelding zou fijn zijn en een hoop rust voor je geven, ik hoop het voor je.

An0niempje

Dank je, ik ga er vanuit dat het met het DUO wel goed gaat komen...
PGB-schuld is helaas een heel ander verhaal :(

Meelezertje

Kijk daar (flinke kwijtschelding duo) gaan we voor.  Ik sluit aan bij BS en vouw nu ook even mijn handen en bid voor je. En dan naar tante betje in de lakenstraat. Trusten
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45