mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

Joy2014

Haha daar hou ik wel van hoor ;D

Gelukkig heb je ondanks je bijna tranen ook genoten van de Kerst :)

Vervelend dat je ze nog niet hebt kunnen bereiken, maar dat is inderdaad de tijd he.Ik hoop dat je se morgen kunt bereiken. Ik wens je een fijne tijd toe en hoop dat je goed tot rust kan komen.

An0niempje

Er valt voor mij op het moment nu even weinig te bereiken...
De bal ligt op het moment bij GGN.
Ik heb vlak voor de kerst een brief gestuurd, mijn advocaat heeft een brief gestuurd, dus nu moet ik hun natuurlijk ook wel de gelegenheid geven om te reageren, en als ze voorlopig niet reageren, dan heb ik iig geen aanmaningen aan mijn broek hangen, tenzij ze weer het zelfde geintje uithalen als pas. Niet de beloofde reactie sturen op de aangifte, maar wel aanmaningen via telefoon, mail en post :(

Joy2014

Oh sorry, niet goed gelezen.

Nou nogmaals, ik hoop dat ze je met rust laten.

Sterkte en rust goed uit :)

An0niempje

Geeft niet, Joy, hoef je geen sorry voor te zeggen ;)

Joy2014

Ik hoop dat je tot rust gekomen bent en dat we snel weer van je kunnen lezen, maar de zes weken zijn nog niet voorbij zie ik nu. ::)

An0niempje

Dank je Joy, ben inmiddels weer een tijdje terug, maar kom eigenlijk nog maar zelden op dit forum.
Ben er achter gekomen, dat ik hier weinig tot geen informatie kan vinden in wat je kan doen, als je in een schuldensituatie ben gekomen omdat iemand anders fraude heeft gepleegd, dus richt mijn energie nu meer op het vinden van wegen hoe ik daar mee om kan gaan, i.p.v. te lezen hier op het forum....

Inmiddels wel een succesje geboekt door politieke aandacht te zoeken. De vordering aangaande de PGB schuld wordt bevroren zolang het onderzoek naar de PGB-aanbieder (dus die ex-zorgverlener) nog loopt....

jan

@An0niempje, sterkte in de aanpak van de PGB-aanbieder. Ik hoop dat het onderzoek, jullie vrij pleit. Kun je het ons laten weten hoe het is afgelopen.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

An0niempje

Dank je Jan, ik kan nu wel zeggen, ja ik laat het weten, maar ik wil geen valse beloftes doen.
Het hele proces kan nog wel jaren duren, maar als ik dan nog op dit forum zit, dan laat ik het waarschijnlijk wel weten..... (geen onwil hoor, maar ik wil gewoon geen beloftes doen voor iets wat nog jaren kan duren... ;) )

An0niempje

De mail die ik teruggehad heb:

De ‘zaak van den .....’ is bij ons bekend. Wij hebben in 2014 hierover gecommuniceerd met een belangenbehartiger van deze mevrouw. Ons advies luidde dat mevrouw van den Bergh aangifte zou doen. Dit heeft zij ook gedaan en wel op 17 oktober 2014. De Inspectie SZW is op dit moment bezig met een landelijk onderzoek naar deze PGB-aanbieder.  Ik heb zojuist aan onze afdeling Debiteuren verzocht om de vordering te bevriezen (en dit ook mee te delen aan de deurwaarder) in afwachting van de resultaten van het iSZW-onderzoek.

(even voor de duidelijkheid: een beleidsmedewerker van de SGP heeft contact gezocht met de politiek medewerker van Menzis, me die mail als resultaat)

Ik ga er vanuit, dat die onderzoek nog wel even gaat duren, dus voorlopig heb ik even rust... Hoef ik even niet bang te zijn voor aanmaningen (die ik op een gegeven moment zowel via mail, telefoon en post kreeg) en deurwaarders en het voelt voor ook, dat ik op deze manier een eerlijkere kans krijg in deze zaak.

Dus ik raad aan, dat als hier nog meer mensen in de problemen zijn gekomen met PGB omdat hun PGB-aanbieder fraude heeft gepleegd, om ook een brief naar de politiek te sturen! Ik heb van meerdere partijen antwoord terug gekregen en meerdere hebben aangeboden om het door te sturen naar het ministerie van VWS. 1 heeft het ook echt doorgestuurd, de andere ga ik aangeven, dat het inmiddels doorgestuurd is naar VWS, maar wel aangeven, dat ik politieke aandacht hierin heel belangrijk vind, zodat niet alleen ik geholpen wordt, omdat ik het lef had om de politiek te schrijven, maar dat er gezocht wordt naar een structurele oplossing voor iedereen die als PGB-houder die de dupe is geworden van de grootschalige PGB-fraude.... 

burningspirit

Je bent een toppertje, hoor, anoniempje! Ik hoop met je mee dat er iets gedaan wordt aan dit probleem. Je bent zeker niet de enige! Liefs van mij  8)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marjan12

Als je door fraude van een ander in de problemen bent gekomen, moet daar toch een oplossing voor komen. De fraudeur moet toch gestraft worden en niet het slachtoffer?

An0niempje

Dat zou je zeggen, Marjan, maar helaas is de werkelijkheid vaak een stuk weerbarstiger, en heb ik de pech, dat ik op dat moment budgethouder was en dan wordt je verantwoordelijk gehouden, ook als er al allerlei informatie, bewijzen ed op tafel liggen, dat je zorgverlener fout bezig is geweest.... En het is in Nederland nu eenmaal zo, dat iemand onschuldig is, tot het tegendeel bewezen is... En zo'n onderzoek kost tijd, zeker als de politie ook niet echt haast maakt in het doorsturen van je aangifte. (gisteren maar weer eens over gebeld) Alle bewijsstukken moeten geverifieerd worden, getuigen moeten gehoord worden etc etc etc.... Er is een groot landelijk onderzoek bezig en het is de bedoeling, dat mijn aangifte daarin meegenomen wordt. Alleen lijkt dat nog niet gebeurd te zijn... Ik heb begrepen dat het om een miljoenenfraude gaat en dat de totale PGB-fraude inmiddels in de miljarden loopt, dus ook wel weer logisch dat zo'n onderzoek een hoop tijd kost, maar ook wel erg frustrerend, omdat je graag door wilt met je leven. Je wilt deze nachtmerrie eindelijk eens afsluiten...

Dank je bs, jij bent ook goed bezig ;)

Joy2014

Wat goed! Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Wens je absoluut het allerbeste :)

An0niempje

4 weken geleden heb ik van de politie te horen gekregen, dat mijn aangifte niet aangifte niet meegenomen zou worden in het grote onderzoek dat al gaande is naar mijn oud-zorgverlener. Hier baalde ik vreselijk van natuurlijk. Ik ook gelijk bang, dat dit gevolgen zou hebben voor de belofte van Menzis om mij voorlopig met rust te laten... Politie zou daarop contact opnemen met Menzis en dat zou naar schatting 2 weken duren, gisteren, 4 weken geleden dus. Ik heb gisteren dus weer met de politie gebeld en er staat nu dus weer een terugbelverzoek... Soms zou het wel eens fijn zijn, als ze gewoon uit zich zelf eens met informatie kwamen, zonder dat je er steeds achteraan moet bellen. Toch iedere keer weer een drempel om zelf te moeten bellen....
De reden dat die ik heb gekregen, dat ze mijn aangifte niet meenamen in het al gaande onderzoek van de inspectie SZW is, omdat anders het onderzoek te omvangrijk zou worden... Dus het is niet omdat mijn aangifte niet in de zaak vonden passen... En nu moet de politie dus zelf een onderzoek gaan starten naar aanleiding van mijn aangifte...
Hoe ze dat moeten gaan doen??? Geen idee, weet in ieder geval dat ze mij verteld hebben geen verstand te hebben van PGB-fraude en ze daarover zich eerst in moeten lezen... En de dossiers/administratie van de zorgverlener (en naar mijn weten ook mijn dossier) was al in beslag genomen door Inspectie SZW...
Lijkt mij niet een erg handige situatie dus....

1 klein lichtpuntje misschien... Ik heb inmiddels wel iemand gesproken wiens PGB-schuld inmiddels kwijtgescholden is... Dus hopelijk gaan ze dat bij mij ook nog doen... Dan zou voor mij in ieder geval wat meer de druk er af zijn over hoe lang het onderzoek naar de zorgverleners inzake deze fraude nog gaat duren...

An0niempje

Stelletje grapjassen bij de GGN...
Wilde net even inloggen op mijn incasso...
Dus ik druk op mijn incasso: Wat denk je.....? Geen inlogmogelijkheid (storing?) maar wel logo's om mijn incasso te delen op onder andere twitter en LinkedIn (Facebook stond er dan weer net niet bij...)
Denk dat ik het morgen maar eens ga delen op LinkedIn, denk dat eventuele bazen dat heel interessant zullen vinden.... :-X ::)  :o

Vrees alleen dat ik daarna naar de baan kan fluiten... :-X

Nogmaals, stelletje grapjassen...