mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

ennudan

Ik zou vragen om een bevestiging op papier dat ze het rekeningnummer hebben gewijzigd na telefonisch contact. Als je dat in handen hebt dan een klacht sturen dat je door deze handeling geld bent misgelopen.

chapter

het staat op rekening sndere client dan kan hij dat zo overscgrijven.
wel vreemd is dat sinds 1 januari en periode ervoor je bij wijziging brief krijgt welke je moet tekenen. zonder handtekening die kloppend is wijzigen ze nuet.
neem aan dan bwv hiervoor getekend heeft.

An0niempje

Ik weet het ook niet Chapter,
Ik weet alleen dat ik het allemaal heel vaag vind en dat er voor mijn gevoel gaten zitten in de verklaring van de bewindvoerder...

Even afgezien van of bd een wijziging wel of niet telefonisch mag aannemen, iemand moet de bd gebeld hebben en het meest logische zou zijn, dat de bwv belt voor het wijzigen van een rekeningnummer, als het gewijzigd moet worden.
Alleen bwv ontkent dat hij het is geweest en er was ook geen enkele reden om het rekeningnummer te wijzigen, omdat de bd inmiddels via mij al het nummer van de juiste beheerrekening had gekregen.

An0niempje

Tijd niet hier geweest.
Een tijd waarin heel gebeurd is.
Per 30 mei zou bwv stoppen. Maar ik had toen nog steeds geen beschikking. Bleek net die dag de rechtbank dicht te zijn die vrijdag. Maandag gaan bellen. Bleek er nog niets mee gedaan te zijn. Gelukkig trof ik toen iemand bij de rechtbank, die begreep, dat ik niet weer maanden wilde/kon wachten. Dus uiteindelijk staat de beschikking op 2 juni. Helaas was dit nog niet het einde van de bwv nachtmerrie. Zo heb ik bnniet de administratie terug van bwv 2, waardoor ik  nog steeds niet alles kan regelen. Bwv heeft poststukken retour afzender gestuurd. Heeft poststukken met vertrouwelijke info zoals bsn nr van andere cliënt naar mij gestuurd etc en gewoon treiteren.
Daarom vorige week contact opgenomen met een advocaat. Voorlopig op lichte toevoeging via juridisch loket. Hij heeft iig al dossier opgevraagd bij bwv.
Andere belangrijk iets. Bwv had verzaakt bevriezing van schuld aan te vragen. Dat heb ik nu zelf gedaan en dat is gehonoreerd. Moet alleen nog een keer bellen voor een schriftelijke bevestiging. Die heb ik helaas nog niet gekregen.

An0niempje

Even een dipje...
Omdat ik geen schriftelijke bevestiging had gehad, dat ze de zaak bij het incassobureau bevroren hadden, heb ik net gebeld.
Van de vorige persoon die ik aan de lijn had gehad, had ik begrepen, dat de zaak bevroren was.
Van degene die ik nu aan de lijn had, begreep ik, dat ze de zaak voorlopig bevroren hebben in afwachting tot een reactie van de opdrachtgever. Ze kunnen hierover geen schriftelijke bevestiging geven.
Maar betekent dus, dat als opdrachtgever een negatief oordeel geeft, dat de zaak dan weer opengegooid wordt.
Komt er dus eigenlijk, zoals ik het nu begreep op neer, dat mijn bezwaarbrief dus nog in behandeling is bij de opdrachtgever.
Daar ligt die brief nu inmiddels een maand en het kon waarschijnlijk nog wel even duren, voor er uitsluitsel is.
Positief is wel, dat zolang er geen uitsluitsel is, er ook geen rente berekend wordt.
Maar ik kreeg het even te kwaad aan de telefoon, je wil zo graag zekerheid, verder gaan met je leven.
Een leven wat toch al zo'n klap heeft gekregen, beschadigd geraakt door mensen, die je zouden moeten helpen, maar die uiteindelijk alleen maar uit waren op eigen gewin.
Dus blijft voorlopig nog bidden, dat de opdrachtgever ook openstaat om de zaak eerst goed uit te zoeken en zolang de vordering te bevriezen.
Als ze me die kans geven, dan zullen ze op een gegeven moment zien, dat de vordering van zo'n 20.000 euro bij de verkeerde persoon ligt.
Ik heb, omdat het hier om een bijzondere omstandigheid gaat, in de brief ook aangegeven, dat ik eigenlijk om kwijtschelding wil verzoeken. Maar dat zullen ze vast niet eerder doen, voordat de zaak helemaal uitgezocht is, maar ja, een landelijke fraudezaak, dat gaat wel ff duren...
pffft, ik kan nog steeds niet begrijpen, dat een hulpverlener, zodanig fraude pleegt, dat degene die ze moeten helpen, uiteindelijk opgescheept zit met een grote schuld. :(
Gelukkig hoor ik af en toe ook informatie van de andere kant, omdat ik iemand ken, die zich samen met andere gestort heeft in deze zaak, om de waarheid aan het licht te krijgen. Van die persoon heb ik begrepen, dat ik niet de enige ben, die op deze manier in de financiële problemen is geraakt.
Het zou dus misschien kunnen, dat er in de toekomst een mogelijkheid zal zijn om gezamelijk een schadeclaim in te dienen, tegen deze hulpverlener.

An0niempje

2 maanden na stoppen bewindvoering loop ik nog steeds tegen nare verrassingen aan.
Zo ook deze week weer.
Ik heb 2 nieuwe rekeningen kunnen openen bij de bank, dat kon al wel gelijk, alleen eerst wilden ze niet meewerken met automatische incasso bij de bank en daar hebben we nu eindelijk wel goede afspraken over kunnen maken. En nu dus 2 nieuwe rekeningen geopend. Ik vond het geen prettig idee, om rekeningen aan te houden, waar een bewindvoerder, die ik absoluut niet meer vertrouw, nog allerlei spullen van heeft. Ok, zijn rechten zijn stopgezet, maar hij had nog genoeg andere gegevens om rottigheid uit te kunnen halen.
Maar goed, ik belde van de week de belastingdienst op om motorrijtuigenbelasting op automatische incasso te zetten. Voordeel daarvan is, dat ze het dan maandelijks afhouden ipv per kwartaal.
Maar toen hoorde ik dus, dat ik een verzuimregistratie op mijn naam had staan... :(
Dit was mij dus helemaal niet bekend, maar bwv had dus de motorrijtuigenbelasting te laat betaald.
Niets over tegen mij gezegd, belastingdienst niet opgebeld, gewoon niet betaald....
En ik zit nu dus met de gebakken peren.
Nog 1 keer te laat en ik krijg een boete van 147 euro.... Nu staat deze post wel genoteerd in budgetplan, maar je hoeft maar 1 tegenvaller te hebben...
Auto was begin dit jaar ook al bijna geschorst ivm te laat betalen verzekering, terwijl bewindvoerder wist van de medische noodzakelijkheidvan de auto....
Ben begin dit jaar bijna mijn huis uitgezet wegens niet betalen huur.

Ben echt zo blij dat ik geen bewindvoerder meer heb....

Maar iemand hier die ervaring heeft met verzuimregistratie bij de belastingdienst?
Ik heb begrepen, dat deze registratie een jaar blijft staan.
Kan dit ook gevolgen hebben voor andere belastingen?
Ik ga dit iig ook zeggen tegen de advocaat, mocht er een schadeclaim ingediend worden, dan kan dit mooi meegenomen worden...

Lizayra

Toevallig kreeg ik van de week bericht van de belasting dat ik dit keer geen boete kreeg wegens te laat (1 dag!) betalen. Stond bij dat het dit jaar voor het eerst was, maar volgende keer wordt het dus wel een boete.
Gelukkig betaal ik per kwartaal dus dat is dit jaar nog maar 1x als ik het goed heb. Is maar 15 per maand in mijn geval oftewel 45 euro per kwartaal (Altootje).

An0niempje

Bij 1 dag al :O
Maar gaat het per kalenderjaar dan?
Ik had begrepen, dat ze het berekenen vanaf het moment van te laat betalen en dat het vanaf dat moment een jaar blijft staan. Dus in mijn geval moest het nu voor 7 april betaald zijn. Uit mijn hoofd gezegd. Die registratie blijft dan tot 7 april 2015 staan. Maar hopelijk het ik het dan verkeerd begrepen hoor.
En is ie na een jaar dan ook echt helemaal weg?
Ik had in juli nog het bedrag over gemaakt, papieren lagen en liggen nog steeds allemaal bij de bewindvoerder, dus ik had begrepen, dat ik helemaal bij was.
Dus als ik nu niet gebeld had voor iets anders, had ik dus 147 euro boete mogen betalen...
En als je bwv er op aan spreek dat je nog wacht op teruggave administratie, dan krijg je allerlei reacties van, dat ik rare verwachtingen heb.... pfffft
Tegen de persoon, die zich op een gegeven moment opgeworpen had als tussenpersoon, heeft hij aangegeven dat hij weigerde mijn rechtstreeks de administratie te geven, maar dat ik de administratie via de rechtbank zou krijgen.
Dus bwv zou administratie naar de rechtbank sturen en die moest het dan naar mij doorsturen.

Zie je het voor je?
Stel dat alle bewindvoerders dat zouden doen, dan mogen ze bij de rechtbank wel een extra opslagloods regelen....
Rechtbank gaf tegen mijn dus direct aan, dat dit geen normale gang van zaken was...
Wie heeft er dan rare verwachtingen?

An0niempje

Chips, ik was net betalingen aan het doen.
Van de week belde ik, voor de motorrijtuigenbelasting.
Ik had in juli dus betaald en dacht daarbij dus weer helemaal bij te zijn.
Ook geen post hier gehad van de motorrijtuigenbelasting, dat zal waarschijnlijk nog gestuurd zijn naar bewindvoerder en die heeft het niet doorgestuurd...
Kwam ik er dus de 4de of zo achter, dat dit nog een kwartaal achterliep. Of beter gezegd, dat ik het huidige kwartaal, dat loopt tot 7 oktober dus nog niet betaald had. Maar dat moest dus voor 7 augustus betaald zijn.
Van de week bedrag overgemaakt, maar kwam er net achter, dat de opdracht afgekeurd was. Ik had per ongeluk de verkeerde rekening aangevinkt en daar stond niet genoeg geld op. Boodschappenrekening staat standaard bovenaan bij rabobankieren en dat kan niet veranderd worden :(

Nu komt de betaling dus op 11-8 te staan en ben nu dus bang dat ik alsnog een boete krijg...
Als ik nu lees, dat Lizayra al een registratie kreeg bij 1 dag...
Ik vind die registratie al oneerlijk, omdat ik er niets aan kon doen, dat bwv te laat betaalde en een boete zou ik helemaal oneerlijk vinden.
Ik heb geen post gekregen van belastingdienst, bwv wil adminstratie niet afgeven en het enige wat hij doorgestuurd heeft is wat post van de woningstichting, niet van motorrijtuigenbelasting...

Wat kan ik nu het beste doen?
Gewoon afwachten en hopen dat ze die 4 dagen (na mijn telefoontje van afgelopen week) accepteren, of maandag gaan bellen en de situatie nogmaals uitleggen?
Ik zit echt niet te wachten op een boete van 147 euro :(

Ik probeer hier een puinhoop op te ruimen en dan zou ik straks afgestraft worden, omdat ik per ongeluk 1 kleine vergissing heb gemaakt, terwijl ik helemaal niet over de juiste gegevens beschikte door fouten bwv :(

Ik heb trouwens maand terug of zo, ook nog contact gehad met motorrijtuigenbelasting, omdat ik wilde weten, of zij ook de wijziging door hadden gekregen, dat ik niet meer onder bewind sta. Toen is er niets gezegd over nog openstaande rekeningen :(

Zit allemaal nog niet echt mee helaas :(

Chrissie

QuoteWat kan ik nu het beste doen?
Gewoon afwachten en hopen dat ze die 4 dagen ( na mijn telefoontje van afgelopen week) accepteren, of maandag gaan bellen en de situatie nogmaals uitleggen?   

Misschien heb je hier wat aan en kan je zo beter tot een beslissing komen. Hoe zou jij het vinden als jij van mensen geld verwacht maar vervolgens krijg je het niet of dagen later? Dan vindt je dat ook niet leuk volgens mij, maar als  diegene het laat weten en  komt vervolgens een paar dagen later met het geld aanzetten geeft dat toch vertrouwen.
Zo geld het ook voor dit soort bedrijven hou ze goed op de hoogte dat kweekt vertrouwen!

Weet niet of je er tegenop ziet om ze in te lichten, want ik kan die stress goed begrijpen namelijk, wat ik weleens gehoord heb dat ze soms nogal bot over kunnen komen  (van een tante)  mijn eigen ervaring is totaal anders kan daar niet over mee praten en misschien helpt het als je op een briefje schrijft wat je precies wilt gaan zeggen dan heb je een beetje steun.

Hoop dat je een beetje aan mijn tips hebt!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Ik snap je punt Chrissie, en normaal ben ik idd ook van het bellen, maar in dit geval vind ik het heel moeilijk.
Ik baal er gewoon ontzettend van, dat ik helemaal geen papieren heb gehad, die liggen waarschijnlijk bij bwv, maar die is niet voor rede vatbaar...
Ik kreeg onlangs zelfs bericht van monuta, dat de post retour afzender was gestuurd, dat noem ik gewoon kinderachtig treiter gedrag...
En dan denk je nog net op tijd te zijn en dan gaat er iets verkeerd met overmaken. :(
Ben zo bang, dat ze nu 147 euro extra gaan rekenen, dat kan ik er nu echt niet bijhebben :(
En ik ben in het begin echt het rijtje afgegaan, bedrijven gebeld, gevraagd of er achterstallige betalingen waren, ook motorrijtuigenbelasting opgebeld, en deze rekening was er dus blijkbaar tussendoor geglipt...
Maar misschien dan toch maar bellen...

Duimen/bidden jullie dan voor me, dat ze redelijk zullen reageren en me niet een boete van 147 euro zullen sturen?

tonnie64

Ik ga heel hard voor je duimen  Anoniempje, als je net de goede treft bij de belasting en het uitlegt, maak je best een grote kans, ik duim voor je :D

chapter

zijn ze ook niet verplicht post door te sturen.
kuezen vaak goedkoopste weg en dat is retour afzender.
had je mogelijk kunnen voorkomen met tnt verhuisservice.
wat mij vaak hielp was beeindigingsvonnis sturen kan bij veel bedrijven per email kost niets of contact formulier

An0niempje

Bewindvoerder is inderdaad verplicht om de post door te sturen.
Sterker nog, het is in het geheel de taak van de bewindvoerder, om alle bedrijven in te lichten en te zorgen dat de post weer naar het eigen adres van cliënt gaat.
Bedrijven hebben natuurlijk de tijd nodig om het in het systeem te wijzigen en dat gaat bij het ene bedrijf heel snel en bij het andere bedrijf duurt dat even.
De brief van motorrijtuigenbelasting en monuta zullen waarschijnlijk net in de periode verstuurd zijn, tussen dat het bewind gestopt is en het nieuwe adres doorgegeven en verwerkt was.
Bewindvoerder had dus die brieven naar mij door moeten sturen, wat hij niet gedaan heeft, in plaats daarvan kreeg ik post van iemand anders...   :o
Onder andere post van een rabobankrekening van iemand anders. Ik heb toen de rabobank opgebeld, en die waren op z'n zachts gezegd not amused van deze actie van bewindvoerder. Ze vroegen me gelijk om de papieren bij hun langs te brengen en ze gingen er direct contact over opnemen met bewindvoerder.

Natuurlijk heb ik ook de verantwoordelijkheid om zelf bij bedrijven navraag te doen, of er openstaande rekeningen waren en dat heb ik ook gedaan en zodoende bij een hoop bedrijven direct goodwill gekweekt. Er bleken meerdere achterstallige rekeningen te zijn en daarover heb ik toen gelijk afspraken gemaakt met bedrijven.

Terwijl bewindvoerder tegen mij had gezegd, dat alles betaald was  :o Hier was zelfs nog een getuige bij....
Er zouden geen achterstallige rekeningen zijn, heeft hij meermaals gezegd..

Ah, ik baal gewoon zo, van die rekening van de motorrijtuigenbelasting en ben zo bang voor een boete :(

Verhuisservice heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, had ik er wel aan gedacht, dan had ik dat zeker serieus overwogen. Maar eigenlijk zou dat helemaal niet nodig hoeven zijn... :(
Is trouwens nog wel zo, dat toen ik zelf naar bedrijven ging bellen, direct in het begin al, met de mededeling, dat ik niet meer onder bewind stond, dat ik vooral antwoorden kreeg van: dat mogen we pas wijzigingen als we bericht krijgen van bewindvoerder, ook als ik aangaf, dat ik de beschikking op kon sturen. Dat geeft ook al weer aan, dat de overdracht de verantwoordelijkheid is van bewindvoerder...
Na uitleg begrepen de meeste bedrijven gelukkig wel, waarom ik het zelf op wilde sturen en gaven ze in de meeste gevallen ook wel aan, waar ik het dan naar toe kon sturen.
In sommige gevallen kon dat idd per email.

An0niempje

Maar het is niet alleen het niet doorsturen hè, bewindvoerder heeft al mijn administratie nog.
En dat had hij iig aan mij over moeten dragen.
Misschien reageer ik hier nu wat fel, maar ik ben echt aan het einde van mijn latijn.
Als ik een mail stuur naar bewindvoerder met de vraag om mijn administratie, dan krijg ik daar hele lompe antwoorden op terug. Terwijl ik de administratie nodig heb om verder te kunnen.
Advocaat is nu mijn laatste hoop, want anders weet ik het echt niet meer.
Ik slaap heel slecht (kan nu ook niet slapen) door dit hele gedoe en depressie en angsten zijn weer erger geworden.
Dus ik hoop, dat bwv wel gehoor geeft aan de inmiddels verzonden brief van de advocaat, waarin ook om het dossier gevraagd wordt.