mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Hoi anoniempje....

Als ik dat zo lees, verrekenen ze de erfenis met het schuldbedrag......het zou kunnen dat je gelijk hebt en dat het per gemeente verschild maar het zou ook kunnen dat een erfenis als inkomen geteld word. Weet jij dit Buster??

An0niempje

En dan is er mogelijk nog iets, wat van belang kan zijn.
En dat moet ik dus nog navragen.
Officieel staat de erfenis afgeboekt (of hoe moet ik dat zeggen) in 2010, het jaar van overlijden van mijn tante.
Maar door allerlei gedoe heeft de hele afwikkeling heel lang geduurd. Was een kwestie met een hoop haken en ogen. Ik ben moe en mijn hersentjes willen allemaal niet meer zo goed, dus ik hoop dat ik het nu goed zeg, Maar in bepaalde gevallen moet ik de erfenis dan niet voor 2014 meerekenen, maar voor 2010. Tenminste zo heb ik het begrepen. Voor de erfbelasting, die pas in 2013 betaald is door de notaris, was het ook zo, dat ik die, in geval van vermogen voor de jaren 2011, 2012 en 2013 mee mocht rekenen als schuld. Dit heb ik nagevraagd bij de belastingdienst. Dat mag dus zolang je weet dat je de erfbelasting moet betalen, maar nog niet betaald is. Stel je hebt een vermogen van 25000 euro (ja ik droom nog even verder ;) ) en je moet 10.000 euro aan erfbelasting betalen, dan mag je dus de jaren waarin je die belasting nog niet betaald die 10.000 euro van de 25.000 euro aftrekken als schuld en dan kom je dus uit op een vermogen van 15000 euro en dus onder de vermogensgrens.... Nou ben ik nog nooit boven die vermogensgrens gekomen, maar goed, even als voorbeeld ;)
Maar voor ik dus de papieren inlever voor de bijzondere bijstand, wil ik dus eerst weten hoe dat met die jaren zit voor dat ik straks onterecht 8300 euro extra mee tel, maar ik wil natuurlijk ook niet onterecht 8300 euro te weinig opgeven en daar later gezeur mee krijgen.....

Ik dacht vanmiddag ik ga lakker anoniem bellen naar dat info nummer van de overheid, die kunnen me die info ook vast wel geven, en dan hoef ik niet6 gelijk naam en toenaam door te geven, maar die konden me dus geen antwoord erop geven.... dus helaas, ik moet donderdag echt even naar de gemeente zelf bellen. Morgen ben ik er waarschijnlijk niet tijdens telefonisch spreekuur, want je kan alleen tussen 9 en 10 uur in de ochtend bellen....

Ik trouwens vandaag ook bericht gekrijgen van de Wajong. Die hadden mijn toeslag ingehouden omdat zer er achter gekomen waren dat ik een bijbaan had.... Ja duh, dat heb ik jullie vanaf augustus 2012 al tig keer geprobeerd duidelijk te maken.... Bij bijverdiensten zijn minder dan ik maximaal bij mag verdienen naast mijn wajong, dus het heeft geen consequenties voor mijn Wajong. Wel heeft het consequenties voor de toeslag bovenop mijn wajong en die hebben ze nu verrekend vanaf augustus 2012 en ik moet nu dus 159 euro aan toeslagen terug betalen. Let op, dit gaat dus niet om huur/zorgtoeslag.... Ik krijg geen boete gelukkig. Dat zou ik echt gemeen hebben gevonden.
Wel apart trouwens eerst gaan er weken overheen, waarbij gezegd word dat het bij handhaving licht. Want de brief schijnt ergens eind januari naar mijn bwv gestuurd te zijn, gisteren werd ik gebeld met de vraag of ik de loonstroken op wilde sturen, dat heb ik gisteren direct per mail gedaan en toen was het ineens een dag later bekend......
Maar goed, ergens wel opgelucht, dat ik dus geen wajong terug hoef te betalen, ik geen boete krijg en ik dus gewoon door kan blijven werken, anderzijds vind ik de manier waarop het gegaan is niet netjes....
Ik ga dus nog wel proberen om bezwaar te maken tegen die 159 euro. Nee heb ik, ja kan ik krijgen. Las pas wel ergens, dat als je door een terugvordering in de problemen zou komen financieel, dat je dan ook bezwaar kon maken. ten minste zo begreep ik het. (maybe wishfull thinking, maar proberen kan altijd ;) ) Morgen mega drukke dag, dus weet niet of het morgen lukt, maar zal nog wel proberen dat artikel terug te vinden...... Kan ik gelijk kijken, of ik het goed gelezen had ;)

maar goed, wel blij, dat de schade van 1,5 jaar terug moeten betalen beperkt is gebleven tot 159 euro....

Hoop alleen niet, dat UWV zo flauw is, om dat in 1 keer in te houden op mijn uitkering, anders heb ik er weer een probleem bij, daar er natuurlijk ook al beslag ligt op mijn uitkering......
Of sturen ze daar een acceptgiro voor?

Wat ik nu begrepen heb, gaat bwv van de bwv alleen een deel van de erfenis gebruiken voor de huurachterstand. Dus dan kunnen ze me definitief niet meer uit de woning zetten en iets van de nuon, ik heb gevraagd om welke bedragen dat gaat, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Was trouwens na meerdere onbeantwoorde mails wel zwaar verbaast nu ineens wel een mail terug te krijgen. Daarin zij hij dus dat hij de nuon ging betalen en de huur, maar dus niet gezegd of dat om alle huurachterstand ging of om een deel....

Dit heb ik te danken aan een andere persoon, dat niet het hele bedrag van de erfenis gelijk gespendeerd gaat worden. Dat geeft mij de tijd, om na te denken over hoe het resterende bedrag op een zo efficient mogelijke manier ingezet kan worden..... Dus ben die persoon wel heel dankbaar voor zijn bemoeienis.....  Die persoon gaat trouwens ook mee naar de rechtbank.....

Volgens was dat weer zo'n beetje de update.....

An0niempje

En dan is er mogelijk nog iets, wat van belang kan zijn en ik dus na moet vragen...

(Ik ben moe en mijn hersentjes willen allemaal niet meer zo goed, dus ik hoop dat ik het nu goed zeg)
Mijn tante is in 2010 overleden, dus is officieel het jaar van de erfenis 2010.
Door allerlei gedoe heeft de afwikkeling heel lang geduurd.
In bepaalde gevallen moet ik de erfenis dan niet voor 2014 meerekenen, maar voor 2010. Tenminste zo heb ik het begrepen. Voor de erfbelasting, die pas in 2013 betaald is door de notaris, was het ook zo, dat ik die, in geval van vermogen voor de jaren 2011, 2012 en 2013 mee mocht rekenen als schuld. En dus mag je die dan van het vermogen aftrekken. Dit heb ik nagevraagd bij de belastingdienst. Dat mag zolang je weet dat je de erfbelasting moet betalen, maar nog niet betaald is.

Maar voor ik dus de papieren inlever voor de bijzondere bijstand, wil ik dus eerst weten hoe dat met die jaren zit voor dat ik straks onterecht 8300 euro extra mee tel, maar ik wil natuurlijk ook niet onterecht 8300 euro te weinig opgeven en daar later gezeur mee krijgen.....

Telefonisch spreek uur is alleen tussen 9 en 10 uur en dan ben ik er morgen niet, dus donderdag maar bellen....

Ik heb trouwens nog een uitdaging:
Stuur de volgende bijlagen mee: kopieen van afschriften van alle bank- en spaarrekeningen (of internetafschriften) van de laatste 3 maanden.

Dat worden dus 8 x 3 is 24 afschriften, terwijl ik van 4 rekeningen (alle raborekeningen) er daar niet bij kan komen). Ik denk dus dat ik ga vragen of ik alleen de afschriften die ik in mijn bezit heb op mag sturen en ze de rest op willen vragen bij mijn bwv.... Minimaal 4 rekeningen staan trouwens op 0 euro en 1 staat ca 1000 euro in de min.... 1 van de eerste dingen die ik ga doen, als ik zelf beheer weer krijg, is een zooi rekeningen opzeggen. Wat moet een persoon nu met 8 bankrekeningen  :o

An0niempje

Ik heb vandaag ook bericht gekregen van het UWV. Die hadden mijn toeslag ingehouden omdat ze er achter gekomen waren dat ik een bijbaan had.... Ja duh, dat heb ik jullie vanaf augustus 2012 al tig keer geprobeerd duidelijk te maken.... Bij bijverdiensten zijn minder dan ik maximaal bij mag verdienen naast mijn wajong, dus het heeft geen consequenties voor mijn Wajong.

Wel heeft het consequenties voor de toeslag bovenop mijn wajong en die hebben ze nu verrekend vanaf augustus 2012 en ik moet nu dus 159 euro aan toeslagen terug betalen.

Let op, dit gaat dus niet om huur/zorgtoeslag.... Ik krijg geen boete gelukkig. Dat zou ik echt gemeen hebben gevonden.
Wel apart trouwens eerst gaan er weken overheen, waarbij gezegd word dat het bij handhaving licht. Want de brief schijnt ergens eind januari naar mijn bwv gestuurd te zijn, gisteren werd ik gebeld met de vraag of ik de loonstroken op wilde sturen, dat heb ik gisteren direct per mail gedaan en toen was het ineens een dag later bekend...... Daar werd ik dus vandaag over gebeld.

Wel opgelucht, dat ik dus geen wajong terug hoef te betalen en ik geen boete krijg en ik dus gewoon door kan blijven werken, anderzijds vind ik de manier waarop het gegaan is niet netjes....
Ik ga dus nog wel proberen om bezwaar te maken tegen die 159 euro. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.
maar goed, wel blij, dat de schade van 1,5 jaar terug moeten betalen beperkt is gebleven tot 159 euro....

Hoop alleen niet, dat UWV zo flauw is, om dat in 1 keer in te houden op mijn uitkering, anders heb ik er weer een probleem bij, daar er natuurlijk ook al beslag ligt op mijn uitkering......
Of sturen ze daar een acceptgiro voor?

Wat ik nu begrepen heb, gaat bwv van de erfenis alleen een deel van de erfenis gebruiken voor de huurachterstand. Dus dan kunnen ze me definitief niet meer uit de woning zetten en iets van de nuon, ik heb gevraagd om welke bedragen dat gaat, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Was trouwens na meerdere onbeantwoorde mails wel zwaar verbaast nu ineens wel een mail terug te krijgen. Daarin zei hij dus dat hij de nuon ging betalen en de huur, maar dus niet gezegd of dat om alle huurachterstand ging of om een deel....

Dit heb ik te danken aan een andere persoon, dat niet het hele bedrag van de erfenis gelijk gespendeerd gaat worden. Dat geeft mij de tijd, om na te denken over hoe het resterende bedrag op een zo efficient mogelijke manier ingezet kan worden..... Dus ben die persoon wel heel dankbaar voor zijn bemoeienis.....  Die persoon gaat trouwens ook mee naar de rechtbank.....

Volgens mij was dat weer zo'n beetje de update.....

An0niempje

Die persoon waar ik mijn vorige bereicht mee afsloot is hier vanmiddag geweest. Laat ik hem persoon E noemen.
Vanmorgen heeft hij een gesprek gehad met mijn bwv, gelukkig blijken er nu toch een aantal dingen wel geregeld te zijn, al is er voor mij nog wel een hoop onduidelijk.
Veel is toe te schrijven aan bwv 1, dus hopelijk gaat het met de gevreesde extra schade meevallen.
Dus daar moet ik dan maar even op vertrouwen, maar zou het toch wel fijn blijven vinden, als ik weer een keer een laatste bijgewerkt schuldenoverzicht te hebben.
Heb pas zelf wel wat opgesteld, maar daar schijnt weer 1 en ander in veranderd te zijn....
Mede door de erfenis...

Maar communiceren kan bwv 2 echt niet en dat is echt heel vermoeiend en frustrerend.
Onlangs had ik aan bwv 2 gevraagd, of hij wist wat de mogelijkheden zijn voor het afkopen van schuld en of hij, als hij dat niet kon/te weinig over wist misschien mee kon kijken, naar iemand die daar wel mee zou kunnen helpen. geen antwoord op gehad, uberhaupt geen reactie op de mail. Onlangs nog een keer naar gevraagd en geen reactie.....
Persoonlijk vind ik dat echt niet netjes.

Nu heb ik dus via die persoon E ghoord, dat bwv niet geantwoord had, omdat hij niet wist hoe het zat met schuld afkopen....Had voor mij een hoop frustratie gescheeld, als hij mij, op mijn eerste mail direct een bericht gestuurd had, dat hij niet wist hoe dat zat en ook niet wist aan wie hij dat kon vragen....
Maar doordat mij steeds niet terugreageert op mails, in combie met wat hij over mij geschreven had naar de rechtbank toe, dan klap ik ook helemaal dicht (weet het, dat is mijn stuk, door mijn sociale fobie). Reden dat ik niet belde was trouwens ook, dat ik door mijn opgelopen frustraties, bang was dat het dan hard tegen hard zou gaan en je dan nog verder van huis bent... Dus mail ik dan liever, zodat ik rustig over mijn woorden na kan denken.

Ik vind het helemaal niet erg om zelf op onderzoek uit te gaan, maar een kort berichtje terug, al is het maar 1 regel. had ik wel fijn gevonden, gezien ik daar dan uit had kunnen aflezen, of hij het voorstel wel of niet serieus wilde nemen.

Maar goed, ik ga er vooralsnog maar even van uit, dat er nog ruimte is binnen het budget van de erfenis, dus als iemand mij hier meer kan vertellen over de mogelijkheden van afkoop tegen finale kwijting......
Persoon E vertelde mij, dat het volgens hem alleen kon via minnelijk traject/wsnp, maar van dit forum begreep ik, dat er ook mogelijkheden waren om als schuldenaar zelf dit te proberen en dat het dan wel handig was om een buitenstaander de brief te laten schrijven.
Weet iemand of hier misschien voorbeeld brieven van zijn?

Begin namelijk steeds meer de hoop te krijgen, dat als het grootste schuldenbedrag afgekocht kan worden, dat de rest dan afgelost kan worden via afbetalingsregelingen. Daarom ook, hoop ik, snel weer een keer een overzicht te kunnen krijgen van het totaal aan schuldbedragen, dat kan ik kijken of mijn veronderstelling klopt.

Even over het grootste schuldenbedrag. Dit gaat om PGB.
Hiervan kwam persoon E vanmiddag in de eerste plaats.
Om met mij mee te kijken, hoe dit schuldenbedrag opgebouwd is.
Er is namelijk een onderzoek gaande naar een oud hulpverlener van mij en een achterliggend zorgkantoor naar een vermeende PGB fraude. Een fraude waar ik niets aan kan doen. Nu heeft hij mij gevraagd om een aantal stukken in de scannen en dit naar hem door te mailen. Ik vertrouw hem trouwens wel volledig, dus dat doorsturen is voor mij verder geen probleem.

Dan gaat hij voor mij proberen te achterhalen of mijn PGB schuld niet voor een deel te wijten is aan de fraude van mijn oud hulpverlener + achterliggende zorgkantoor. Hij is 1 van de genen die het onderzoek naar die hulpverlener ook aangezwengeld heeft en zit dus helemaal in die materie. Dus als ik geluk heb, gaat er nog een x bedrag vanaf. Hoe lang dit onderzoek gaat duren naar die hulpverlener + zorgkantoor??????????
Waarschijnlijk zal ik op een gegeven moment ook nog een keer opgeroepen worden om te getuigen. Ik heb al toegezegd, daarin mee te zullen werken. Heb nog steeds een trauma door deze oudhulpverlener, wat nog steeds dagelijks parten speelt in mijn vertrouwen naar mensen toe, nog extra aangewakkerd door de puinhoop die, naar ik nu vanmiddag begreep, vooral door bwv 1 gemaakt is, dat ik met alle plezier tegen mijn oudhulpverlener ga getuigen.... Een vrouw die heel manipulatief te werk gaat en je zo probeert steeds afhankelijker van haar te maken en op die manier diepe sporen achterlaat...

Via internet (lang leve google) heb ik de brief gelezen, die de inspectie van volksgezondheid naar mijn oudhulpverlener heeft gestuurd en die liegt er niet om en dat geen dan alleen nog maar over de geleverde zorg en nog niet eens over de fraude....

Maar goed, ik hoop dus dat er nog een stuk van mijn PGB schuld afgehaald kan worden, maar ik ga er voorals nog uit, dat niet alles daar op geschove kan worden en dat ik zelf helaas ook onoplettend geweest ben en dat daardoor (onbewust) er helaas toch wat door elkaar is gaan lopen. Heel veel spijt van mijn onoplettendheid, en zou dit graag terug willen draaien, maar helaas...  Als ik het terug had kunnen draaien, dan had ik de hele PGB administratie door iemand anders laten doet, maar dat is helaas achterafgepraat. Volgens persoon E zal mij de fraude niet aangerekend worden, omdat ik (vanuit de grond van mijn hart) geen fraude gepleegd heb, maar zwart op wit hebben we dit niet staan. Maar heb hierin echt mijn lesje wel geleerd.... :(

Die onoplettendheid was dus in dezelfde periode, waarin ik dus probeerde het hoofd te bieden tegen die manipulatieve hulpverlener en waarin ik meerdere keren bedreigd ben door mijn buren. Wil ik het niet mee goed praten, maar even ter illustratie....

Het zijn dus 2 verschillende zaken, mijn onoplettendheid, waardoor PGB onbedoeld door elkaar is geraakt met mijn gewone geld en de fraude zaak waar nu officieel onderzoek naar gedaan wordt.

Maar hierin zit dus ook mijn angst als ik nu een minnelijk traject aan zou vragen. Wat als mij toch die fraude aangerekend wordt? Ik heb hierin natuurlijk wel de stomme pech, dat ik zelf ook met een PGB schuld zit.... Als deze 2 dingen door de gemeente of de rechtbank door elkaar gehaald gaan worden, dan kan ik een minnelijk traject of een WSNP wel vergeten.....

Hoop dat ik zo een beetje uit heb kunnen leggen, waarom ik eerst via een ander traject wil proberen.

Vooralsnog ga ik er dus vanuit, dat er misschien nog een deel van mijn PGB schuld afgehaald kan worden, maar dat ik de rest dus gewoon terug moet betalen. Hiervoor wil ik dus een deel van de erfenis achter de hand houden als onderhandelingsmogelijkheid.

Zo naar mijn eigen verhaal kijkend, sta ik er trouwens 1000% achter, dat PGB door SVB beheerd wordt.....

An0niempje

Met de nadruk op misschien trouwens, want als ik er achter kom, dat er idd een deel is dat te wijten is aan fraude van mijn oud hulpverlener, maar we kunnen het niet hardmaken, dan komt het alsnog op mijn conto.... Dus daar ziten nog wel wat maren aan, dus kan er beter maar vanuit gaan dat het hele bedrag op mijn conto blijft staan.
Wat trouwens nog wel kan betekenen, dat een deel van de voor mij ingediende zorg als nog terugbetaald moet worden, maar dat hoef ik dan nit terug te betalen.....

ps: helaas is het door dergelijke fraudezaken nodig om PGB in te perken en dat vind ik echt heel erg schrijnend :(

An0niempje

Een vraagje:
Persoon E heeft vanmiddag nog bevestigd, dat ik me volledig aan mijn informatieplicht heb gehouden en wil dit ook naar de rechtbank toe bevestigen. Hij heeft meerdere keren met mijn administratie meegekeken en weet dus wat ik door heb gemaild naar de bwv.
Bwv geeft aan, dat hij sommige zaken niet wist, omdat ik en/of eerste bwv dat niet door zou hebben gegeven.
Ik heb bewijsstukken op de mail staan, dat ik door bwv 2 gevraagde zaken netjes door heb gegeven. Veelal had ik stukken uit mezelf al doorgemaild, al voor BWV er überhaubt om vroeg. Kwam/komt hier post binnen die voor bwv interessant zou kunnen zijn, dan scan ik dit in en stuur ik het door.
Wat bwv 1 aan bwv 2 heeft overgedragen, daar ben ik niet bij geweest.
Heb ik wel naar ge?informeerd meerdere malen, maar geen duidelijk antwoord op gekregen, maar goed, daar gaat mijn vraag verder niet over.

Wat wel mijn vraagt is: als ik tegen bewindvoerder heb gezegd, dat ik een tele2 abbonement heb en daar ook stukken van doorgestuurd heb in september al, direct na het intakegesprek wat ik met bwv 2 heb gehad, de stukken daarna zijn  niet naar mij, maar naar bwv 1 gestuurd. Maar bwv 1 kon dus al weten dat er aan tele2 betaald moest worden.
Heeft bwv 2 dan ook de plicht actief bij bwv 1 te informeren naar de stukken van tele 2, om deze stukken op te vragen?
Of is het dan alleen de fout van bwv 1, dat bwv 1 stukken achterhoudt voor bwv2?
Maare logica zou zijn, dat ze allebei verantwoordelijk zijn voor een juiste overdracht....
Even afgezien het feit, dat het mij heel logisch lijkt, dat bwv 1 gewoon heel het dossier overdraagt aan bwv 2 en niet slechts een deel......

Hoop, dat jullie hier het antwoord op weten....

Probleem is nu namelijk dat mijn abbonement al een week lang afgesloten is, de rekening van februari door is gestuurd naar het incassobureau, ik zojuist een sms krijg over de rekening van maart, dat ik afgesloten wordt als deze niet binnen 6 dagen betaald wordt, ik al meerdere mails hierover gestuurd heb naar bwv 2 en de enige reactie die ik tot nu gekregen heb, is die van vorige week vrijdag. 1 zin, dat hij er nogmaals achter aan zou gaan. Verder geen info, over wat hij al geprobeerd had, terwijl ik al gemaild had voor dat tele2 de boel had afgesloten. Teon was het alleen een kwestie van een achterstand van 25 euro, maar nu is het dus 25 euro + incassokosten + aansluitkosten + bijna het maandbedrag van april....

Afsluiten kunnen ze niet meer, tenzij ze het abbonement dubbelzijdig af gaan sluiten, dus dat mensen mij ook niet meer kunnen bellen op dat nummer. Dat kan nu nog wel....
Als ik inlog zie ik, dat het abbonement nog steeds op naam van bwv 1 staat.....

An0niempje

Had hier een beetje las door de door de bomen het bos niet meer zien. Maar mogelijk heb ik nu toch een advocaat kunnen vinden. Morgen wordt ik hier over terug gebeld door het advocatenkantoor.

Eerste half uur zou gratis zijn en de rest....

Het is een advocaat op toevoeging dan en dus moet ik weer naar de gemeente toe...
Pro deo advocaat was volgens die vrouw die ik aan de lijn kreeg heel moeilijk te vinden als het om bewindszaken gaat. Heb wel eerlijk gezegd, dat ik wel bij de gemeente na moet vragen dan weer ivm een deel van de erfenis, maar die vrouw schatte voor mij de kans groot in, dat ik bijzondere bijstand zou krijgen voor advocaatkosten. 

Van de aanvraag die ik sowieso nog moest doen, verder nog geen antwoord op hoe dat zit met die erfenis, ik verwacht dat ze dit gaan verrekenen met de schuld en dan tot de conclusie komen, dat ik nog steeds een negatief vermogen heb. Papier ligt helemaal ingevuld klaar, op de bankrekeningen na, maar dat kan ik niet invullen, omdat ik nog steeds de afschriften niet gekregen heb van bewindvoerder....

Ik zit soms wel eens te denken. bwv 1 heeft er echt een puinhoop van gemaakt, dat hoor ik nu van iedereen om me heen, die met die man te maken hebben (gehad). Eigenlijk zou de gemeente dan de mogelijkheid moten hebben, om als dit ook aangetoond wordt door de rechtbank, de uitbetaalde bijzondere bijstand terug te halen bij betreffende bewindvoerder.... Maar goed, dat is een zaak voor de gemeente dan ;)

Maar goed, ik hoop nu dus, dat het advocatenkantoor, dat ik vanmiddag gebeld heb, me verder kan helpen....

An0niempje

Gezien het telefonisch spreekuur van de gemeente op een voor mij meestal onmogelijke tijd is en ik me zojuist ineens bedacht dat ik nog een emailadres heb van degene die bijzondere bijstand afhandeld, heb ik die beste man zojuist maar een email gestuurd.
Nu hoop ik natuurlijk dat hij op deze zonovergoten vrijdagmiddag gewoon aan het werk is, en me vanmiddag nog terugmaild (sorry, hele gemene gedacht van mij ;) ), maar ik reken er op, niet voor maandag antwoord te krijgen.
Maar goed, nu heb ik iig mijn vragen gesteld.
Heb gevraagd, of het goed is, dat ik de formulieren zover mogelijk invul en ze de ontbrekende informatie (bankafschriften bv, die ik maar niet krijg van bwv) bij bwv opvragen.
Hoe het zit met de erfenis
Of ik bb aan kan vragen voor eigen bijdrage advocaat.

En dan kunnen hopelijk eindelijk een keer de formulieren de deur uit....

Want zat nu maar te wachten tot bwv eindelijk eens een keer de afschriften wilde geven, maar vrees dat ik dan nog wel ff kan wachten en als de aanvraag voor bijzondere bijstand nog voor bwv 1 gehonoreerd wordt, dan gaat dat om een bedrag van ruim 700 euro, want heel goed gebruikt kan worden op het moment.....

btw: mijn mobiele abonnement is nog steeds afgesloten :(

An0niempje

Vandaag per mail antwoord gekregen van de gemeente en daarmee op de vraag hioe het met de erfenis zit:

Beste mevrouw ......,

Als het schulden zijn waaraan een terugbetalingsverlplichting is verbonden dan heeft u geen vermogen volgens de Wet werk en bijstand.

De erfenis speelt geen rol voor zover het gaat over recht op bijstand voordat u de erfenis ontving.

Kosten eigen bijdrage toegevoegde rechtshulp komen voor bijstand in aanmerking.

Met vriendelijke groet,

........

Medewerker Specifieke Regelingen

An0niempje

Mag ik heel hard gaan gillen?

Net zelf nog een keer tele2 opgebeld.
Gisteren kreeg ik van bwv een vaag mailtje, dat hij benieuwd was of ik weer kon bellen.
Nou direct geprobeerd natuurlijk nog steeds afgesloten...
Nu schijnen ze dus pas gisteren de rekening doorgestuurd te hebben naar incassobureau.
Maar daarvoor zou bwv (eindelijk) februari en maart betaald hebben, exclusief aansluitkosten....
Nu hebben ze maart dus wel aangegeven als betaald, maar februari is dus alsnog naar incassobureau doorgestuurd.
Omdat bwv het totaalbedrag als 1 bedrag heeft overgemaakt, hebben ze wel de betaling van maart herkend, maar niet die van februari en dus is de rekening alsnog doorgestuurd naar incassobureau....
Ik vroeg of dit misschien er mee te maken had, dat er geen aansluitkosten zijn betaald, maar dat was het volgens die vrouw niet......
Zit me terwijl ik dit typ trouwens te bedenken, dat ze de aansluitkosten waarschijnlijk verrekenen met een volgende maand. Alleen stonden ze er niet bij bij april in zo verre ik na kon kijken..

Iig die mevrouw zou een verzoek indien naar de afdeling die er over ging om dit uit te zoeken en incasso terug te halen van incassobureau. Waarschijnlijk gaat dit 3 dagen duren. Dus ik wordt nog steeds niet terug aangesloten.... :( Nog ff en ik heb gewoon een maand voor niets voor mijn telefoon betaald :(

Pffft, gelukkig heb ik mijn vaste telefoon nog, maar het is gewoon geen fijn idee om post te moeten bezorgen in een buitengebied, waar mensen overdag meestal aan het werk zijn en ik dus als er iets gebeurd, afhankelijk ben, of er net iemand in de buurt is :(

Maar dan heeft bwv eindelijk betaald en dan gaan er weer dingen fout bij tele2 :(

ennudan

Wat een gedoe allemaal Anoniempje, volgens mij heb je zo langzamerhand een dagtaak aan alles regelen  :( >:( echt vervelend zeg.
Is het niet een idee om gewoon naar die bewindvoerder toe te gaan en te zeggen ik wil nu graag alles inzien. Je moet toch weten wat er met je geld van de erfenis is gebeurd en dat er niet iemand van op Hawaii zit op het moment?
Sterkte met alles!

An0niempje

Ja, het is idd een heel gedoe.....
Vandaag via persoon E te horen gekregen, gekregen, nadat ik na meerdere mails nog steeds geen reactie hjad gekregen op mijn vraag om de afschriften, dat bwv afschriften vrijdag meeneemt naar de zitting.
Persoonlijk vind ik het erg kinderachtig, dat hij ze niet voor de zitting per mail doorstuurd....
Hiermee ontneem hij mij namelijk de mogelijkheid om voor de zitting na te gaan, of betalingen wel of niet op tijd gedaan zijn.....
En of betalingen uberhaubt gedaan.
Het is niet, dat ik bang ben dat er iemand mee naar Hawai gaat. Alhoewel, van 8300 euro, kan je een leuk reisje maken ;) Maar goed, dat vermoeden heb ik niet, maar doordat bwv die afschriften steeds maar niet wilde geven, voed hij alleen maar de gedachte, dat hij dus iets te verbergen heeft...
Als hij niets te verbergen heeft, dan geeft het toch ook niet, dat ik de afschriften voor de zitting al heb? Dan zouden die afschriften alleen maar in zijn voordeel kunnen pleiten. Dus vind ik het verdacht, dat hij ze pas tijdens de zitting, wil geven, of misschien pas zelfs erna.... Of zie ik dat nu verkeerd?

Ik heb er wel over nagedacht om langs te gaan, maar officieel is hij maar 1 dag in de week bwv, op dinsdag. En hij doet ook huisbezoeken, od de 4 andere dagen werkt hij officieel als maatschappelijk werker. ( ja echt waar als maatschappelijk werker :o ). De kans is dus groot, dat als ik onverwachts langskom, hij uberhaubt niet aanwezig is. Zou het in mijn eigen woonplaats zijn, dan kan je nog zeggen: ik ga dan een paar keer lang, maar het is in een andere plaats.
En ja, er speelt ook een grote angst van mijn kant mee, om er zo ineens op de stoep te staan. Bang dat ik daarmee dingen alleen maar erger maak....

ennudan

Het is wel raar inderdaad dat je het dan pas kan zien ja, duim voor je dat het tijdens de zitting allemaal een beetje meevalt en dat het snel wat rustiger voor je zal worden

An0niempje

Nog een kwartier en dan ga ik richting de advocaat waar ik om 11.00 uur een afspraak heb.
Geen idee wat ik hiervan precies moet verwachten, omdat ik nog nooit met een advocaat te maken heb gehad.
En dan morgen naar de rechtbank...

Ben flink zenuwachtig......