mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Anoniempje,

Je zeurt helemaal niet , deze dingen hakken er namelijk zo in en vergen zoveel energie daar wordt je inderdaad gigantisch moe van.
Schrijf lekker van je af dat is alleen maar goed! Dan kan je de dingen ook beter aan ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Anoniempje, die eerste bewindvoerder? Was die aangesloten bij een vereniging?

Je zou eens kunnen informeren naar een schadevergoeding of schadeloosstelling.

An0niempje

Ja, de eerste bewindvoerder was als aspirant lid aangesloten bij NBPB.
Hier kwam ik echter pas achter, nadat ik de rechtbank al ingeschakeld had, in eerste instantie wilden ze er toen niet meer mee bemoeien. Toen even niet de energie om daar verder tijd in de steken, omdat de rechter ook over schadevergoeding kan beslissen.
Later nog wel een mail gestuurd, over dat ik het toch wel belangrijk vond, dat zij wisten wat mijn ervaringen waren. Hier op zich positief bericht over gehad, alleen toen het hier weer 1 grote heksenketel, waardoor ik ze nu dus nog moet mailen.
Ook al bij de rechtbank aangegeven, dat ik er nog een brief aankomt met aanvullende klachten over bewindvoerder, inclusief een berekening van het schadebedrag. Alleen kan ik dat schade bedrag nog niet rondkrijgen, omdat het me nog niet gelukt is om aan die informatie te komen.
Nieuwe bewindvoerder had eerst beloofd, dat hij me zou helpen om die informatie rond te krijgen, maar die krabbelde pas weer terug: van zou je het niet laten zitten, het kost je zoveel energie.
Ik schat het schadebedrag echter op ca 3000 euro en ik vind het belangrijk, dat de rechtbank van de hele situatie op de hoogte is, zodat ze hopelijk geen zaken meer met hem willen doen.
Ik zou het vreselijk vinden als nog meer mensen de dupe worden van zijn slechte manier van bewindvoering....
Ik ben in staat om voor mezelf op te komen, maar niet iedereen is daar toe in staat en zulke mensen zouden beschermd moeten worden tegen dergelijke bewindvoerders.

An0niempje

Dank je wel Chrissie :)

Vanmiddag trouwens nog wat opmerkelijke dingen ontdekt...
Datums die niet lijken te kloppen, dus ga morgen even in mijn mailbox spitten.
Nu niet meer, nu even lekker languit tv kijken....

Moe van het postbezorgen. Itt Burningspirit krijg ik geen energie van het postbezorgen, maar is het iedere keer weer een last. 20 km heuveltje op heuveltje af met zware fietstassen....

Buster

Even los van de andere mensen,.. het gaat hier om jouw. En idd als je er zelf aan onderdoor dreigt te gaan kun je die afweging maken. Jij bepaalt dat zelf. Het zoekwerk zou onderdeel moeten zijn van het werk van de bewindvoerder. Hij hoeft daarbij niet actief op zoek te gaan naar de fouten van een "collega" maar kan op zijn minst de informatie die omhoog komt wel aan je doorspelen. Een aanmelding bij het CVZ is geen grapje, dat is een zeer kostbare aangelegenheid voor iemand die leeft met schulden kan dit net het verschil maken tussen slagen of falen in het aanpakken van de schuldenbult.

An0niempje

Buster, ik doe het dus ook om een schadeclaim voor mezelf in te kunnen dienen ;)

Ja en die aanmelding wil ik dus zien te voorkomen.... :-X

burningspirit

woowww anoniempje.... ik vind je wel stoer hoor, dat je het post bezorgen volhoudt....
kom ik aan met twee straten vlakbij mijn huis, weliswaar met zijstraatjes maar als mijn fiets stuk was kon ik nog gaan lopen ook, met één of twee schoudertassen....
nu doe ik één uurtje over de ene kant, dan neem ik pauze en fiets/loop nog een uurtje aan de andere kant en dan ben ik alweer klaar en geniet onder tussen van de kneuterige lentetuintjes
soms wat langer als je werkelijk bij elk huis een envelop in de bus moet duwen (vooral als de belastingdienst weer een heel veel papier heeft uitgespuugd) en als het regent.... ga ik gewoon even naar huis en wacht tot het droog is
maar wat jij doet.....  ::) petje af hoor ! dat is andere koek 20 km heuveltje op heuveltje af
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

ja, heb eigenlijk geen andere keuze.... :(
iedere 100 tot 150 euro in de maand extra is weer mooi meegenomen....
Daarom ben ik nu ook zo bang voor de toeslag van mijn uitkering :'(
Tig pogingen gedaan om UWV van mijn bijbaan op de hoogte te houden, maar volgens mij hebben ze een papierversnipperaar achter de brievenbus zitten, Want al minimaal de helft van de post, als het niet 75% of meer is, die ik naar hun heb opgestuurd is zoek geraakt daar....
Nu zijn ze er dus via belastingdienst achtergekomen en ligt het bij handhaving en is het afwachten wat het met mijn toeslag gaat doen.
Ik had voor ik ging werken netjes uitgerekend wat ik bij mocht verdienen en bij het UWV hadden ze, als ik er over belde niets over de toeslag gezegd, dus ik ging er van, ook aangezien ik het vaak genoeg aan had gegeven, dat het wel goed zat met de bijbaan :(
Mogelijk heb ik nu dus (deels) voor jan met de korte achternaam gewerkt....
Geen flauw idee of hier al iets over bekend is bij mijn bewindvoerder, die is niet zo open als hij in het begin beloofd had en UWV wil me niet te woord staan omdat ik onder bewind sta.... :(
Maar goed, als ik van de week nog niets gehoord heb, ga ik zelf weer een poging tot informatie bemachtigen doen....
Vandaag tenslotte ook bijna doorgedrongen tot de bewindvoerdersdesk van de ABN AMRO... Eerst was er storing en toen ze me later wilde doorverbinden was er een te lange wachtrij....
Als het goed is, wordt ik morgen teruggebeld door de bewindvoerdersdesk....
(lijkt hier wel een wedstrijdje wie het verst doordringt bij de bedrijven)
De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg wilde wel zeggen dat beheerrekening nog steeds actief was en nog steeds onder beheer van oude bewindvoerder... Eerst wilde ze dat niet zeggen, maar gezegd, dat ik dat heel krom vond, dat ze mij geen info mocht geven, maar wel een bewindvoerder die niet meer gemachtigd was zaken voor mij te doen.... En verder natuurlijk heel zielig verhaal ophangen, dat het om de toeslagen ging en dat als die niet uit betaald werden ik uit huis en uit de zorgverzekering gezet werd....  Maar meer info, dan wie toegang had tot de rekening wilde ze niet geven, wel wilde ze overleggen met bewindvoerdersdesk/mij met hun doorverbinden maar ja de storing hè.....
Persoon 2 was nog gevoeliger voor mijn verhaal, hij vond het schijnend, dus hij ging wel voor me kijken of er nog geld opstond.... Wilde alleen geen bedragen noemen, maar wel van wie de bedragen waren....  Dus ik was al een heel stuk verder, aangezien hij ook aangaf wanneer de laatste bedragen bij en afgeboekt waren....
Het is toch ook eigenlijk van de zotte, dat je die dingen niet eens mag weten, terwijl de rekening op jouw naam staat.... Alleen omdat er een naam van een bewindvoerder bij staat...... pfffffffft....
Maar goed, morgen wil ik dus proberen om aan een uitdraai van de rekening te komen.... Uitdraai van de laatste afschriften, die ik eigen van mijn bewindvoerder had moeten krijgen.......
Wish me good luck.....

An0niempje

btw, ik ken onderhand wel alle paarden in de weides een groot deel van de honden en een deel van de katten in mijn postwijk en de herten niet te vergeten, die ik regelmatig brood voer... Dat is mijn ontspanning tussendoor :)
En ik verwacht ook weer bijna de eerste eekhoorn....
Oh ja, en de wilde konijnen niet te vergeten
En onlangs waarschijnlijk een vos gezien, maar was donker en beest ging er als een haas vandoor....
Ook van buizerds en spechten kijk ik niet meer op :)
Dat maakt het allemaal wel weer een beetje goed ;)

weer eens wat anders dan de vleermuizen in de wijk waar ik zelf woon :)

burningspirit

hoi anoniempje,
je hebt een heel andere wijk dan ik en ik ben blij om te lezen dat je je ogen goed de kost geeft
:D ik moet zo weg maar wil toch eerst nog even info geven over bijwerken....
post en ook kranten die je bezorgt worden (en horen juridisch) gekort op uitkering
dus zo bezien werk je idd voor de kat zn viool
als het nog niet gekort is zal dat zeker later worden gedaan
ik haal mijn motivatie om dit werk te doen uit de energie die het me geeft en het tonen van mijn bereidwilligheid om de handen uit de mouwen te steken
hou je haaks en lieve groeten

An0niempje

ABN AMRO heeft geprobeerd me terug te bellen, maar precies op dat moment belde er ook iemand op mijn mobiele telefoon... Precies in die 2 minuten belde ABN AMRO :o

Burningspirit, het ligt denk aan wat voor uitkering het is, bij Wajong zijn er in principe mogelijkheden om bij te verdienen, zonder dat je gekort wordt op je uitkering, toeslag dan even niet meegerekend...
September 2013 was die toeslag iets van 6 euro in de maand... Dit jaar geloof ik, zo uit mijn hoofd 10 euro....
Op de UWV site staat een rekeningprogramma voor de wajong... Dan kan je een globaal beeld krijgen... Dit had ik dus netjes van te voren uitgezocht....

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_kreeg_op_jonge_leeftijd_een_ziekte_of_handicap/oude_wajong/tijdens_mijn_Wajong-uitkering/rekenhulp_oude_Wajong.aspx

Ik weet dat je geen rechten aan zo'n programma mag verlenen, maar neem toch aan, dat het globaal wel klopt, anders het zo'n programma geen zin...

Bij bijstand wordt je volgens mij idd direct gekort op iedere cent die je bijverdiend...

An0niempje

Ik haal meer energie uit het vrijwilligerswerk wat ik sinds kort heb... :)
Krijg je geen rooie cent voor, maar ik heb wel het idee echt met iets nuttigs bezig te zijn :)

burningspirit

Hoi Anoniempje,
Je hebt gelijk hoor, had ik even niet aan gedacht. WW en WWB kort direct alle inkomsten. Behalve die van vrijwilligersvergoeding trouwens, maar daar zit wel een max aan inderdaad. Ik was in een hurry dus was niet helemaal alert vanmorgen.
trouwens.... misschien moet ik het weten en heb je het al gezegd, maar ik ben nieuwsgierig van welk vrijwilligerswerk jij energie krijgt?
greetz van mij

An0niempje

Geeft niet...
Vrijwilligerswerk is bij de dierenambulance.
Werk ik nog maar sinds kort, dus zit nog in mijn proefperiode/inwerkperiode.

Zit nu alleen in een dip, gistermiddag had ik echt hoop, dat ik informatie zou kunnen krijgen over de oude beheerrekening. De rekening die dus nog onder het beheer valt van mijn oude bewindvoerder. We zijn inmiddels zo'n 2 maanden na de beschikking waarin oude bewindvoerder is ontslagen van zijn taak als bewindvoerder voor mij.

Gisteren wel wat informatie los kunnen krijgen en daardoor weet ik dat op 21 februari er nog toeslagen naar die rekening over gemaakt zijn. Ik heb hiervoor zelf inmiddels het verzoek ingediend om rekeningnummer te wijzigen. Ook kreeg ik te horen, dat die bedragen op 21 februari ook doorgeboekt zijn naar een andere rekening en die andere rekening zou dan de nieuwe beheerrekening moeten zijn. Vandaag teruggebeld door de bewindvoerdersdesk, weer netjes de situatie uitgelegd en gezegd, dat ik bang ben, uit huis gezet te worden, omdat de volgens de laatste berichten die ik doorgekregen heb, de huur niet volledig betaald wordt. En dat was 1 van de eisen, om niet uit huis gezet te worden. Al eerder heeft de woningstichting gedreigd met uithuiszetting, de laatste keer, was toen mijn vorige bewindvoerder een verkeerde mail naar hun had gestuurd.
En dan ben ik er gisteren dus ook nog achtergekomen dat achterstand bij de zorgverzekering nu 5 maanden is.
Ik heb daarom netjes bij de bank gevraagd of ik gezien de situatie een kopie van de bankafschriften kon krijgen. Maar hij wilde niets zeggen en bankafschriften kreeg ik ook niet :(
De enige die naar mijn weten verder de bankafschriften heeft, is de oude bewindvoerder. Wat ik begrepen heb, heeft ook de nieuwe bewindvoerder deze afschriften niet. Of dit moet later alsnog geregeld zijn. Ook onduidelijk voor mij dus.
Ga oude bewindvoerder dan toch maar een mail sturen, maar of ik de afschriften dan wel krijg....... ???? Mijn nieuwe bewindvoerder, probeer ik al sinds vrijdag per mail te pakken te krijgen.
En ik weet dat hij ook telefonisch heel slecht bereikbaar is en sowieso sta ik op het moment echt even niet voor mezelf in, als ik hem nu (of morgen) zelf probeer te bellen. Ben bang dat ik dan de situatie alleen maar vererger en ik straks weer een brief van de rechtbank op mijn mat krijg.
Maar goed, 21-2 zou het geld dus overgeboekt zijn naar de nieuwe beheerrekening en 25-2 moest ik de bewindvoerder vertellen, dat de toeslagen nog op de oude beheerrekening gestort werden.
Ik snap echt wel, dat ze niet de hele dag alleen maar op mijn rekening kijken, maar dus theoretisch zou het kunnen, dat hij het toen idd nog niet gezien had. Maar voor mij is het dus helemaal 1 zwart gat. Ik weet niet of het geld aangekomen is op de nieuwe beheerrekening, ik weet niet of mijn huur inmiddels weer in z'n geheel betaald wordt.... En daarom ben ik nu ook zo bang :(
na 25-2 welgeteld 1 mail van hem gehad van welgeteld 1 zin, op mijn andere mails is (nog) niet gereageerd.
De 25ste nog aangegeven, dat ik bereid was om met hem verder te gaan en dat ik een stap wilde zetten om hem het vertrouwen weer te geven, maar nu begint de onzekerheid steeds meer te knagen.
Dat wil dus zeggen, dat ik hem weer vertrouwen wilde geven, nadat hij een klachtenbrief over mij naar de rechtbank had gestuurd, een brief, die zo bleek later, gebaseerd was op dingen die fout gingen bij de bank (opening nieuwe beheerrekening) en op de moeizame overdracht door de oude bewindvoerder. Ipv van die dingen te noemen richting de rechtbank stonden er dus onwaarheden over mij in :(
Ik weet het niet meer en ik snap het niet meer, de relatie tussen ons was goed en ineens was hij boos op mij, alleen omdat ik een paar kritische vragen had gesteld over het feit dat ik van het kastje naar de muur gestuurd werd tussen bank en bewindvoerder, alleen om mijn leefgeld te kunnen krijgen, zodat ik eten kon kopen :(
Maar goed, morgen maar proberen of iemand anders misschien voor mij wil bellen....
Bij de bank zeiden ze dat ik langs moest gaan bij de bewindvoerder... Maar dat ga ik echt niet alleen doen.... (behalve  nog dat hij volgens mij helemaal niet vaak op kantoor zit, alle keren, dat ik hem niet te pakken kreeg op zijn eigen nummer en ik naar kantoor belde, was hij niet aanwezig...)

Pfft, ik dacht dat bewindvoerders adverteerde met teksten als uw financiële rust.... Nou maak er in mijn geval maar financiële onrust van en als het aan mij ligt ga ik verder knokken tegen de schulden zonder bewindvoerder....

An0niempje

ps: de erfenis waarover ik in het andere topic sprak, zou een hoop lucht kunnen bieden, alleen weet niemand wanneer die overgemaakt wordt. Kan morgen zijn, maar ook over 2 maanden of langer....
We weten alleen, dat het geld er aan komt en hoeveel per persoon... Hierover hebben we wel officieel bericht gekregen en dat het in de eindfase zit. Volgens mij kan het overgemaakt worden als alle familieleden getekend hebben.... Maar ja, heb een koppige familie...