mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

ok, domme rekenfout van mij, ik had me vergist in het aantal maanden.

(7,5 x 89,49) +  407,77 = 1078,95 euro
(8 x 89,49) + 407,77 = 1123,69 euro

1129,65 - 1078,95 = 50,70 euro teveel
1129,65 - 1123,69 = 5,96 euro teveel

Dus dan zal het idd wel zo zijn, dat heel januari meegerekend is.
Naar mijn weten worden er geen kosten berekent voor afronding. In het contract daarover valt daarover iig niets terug te vinden. Dus daar heb ik dan sowieso niet voor getekend.

Blijft de vraag of het rechtmatig is, dat hij zelf na 15-1 zich het geld nog toegeëigend heeft.

An0niempje

Vanavond een gesprek gehad met de diakonie van de kerk.
Ik was afgelopen zondag na de dienst nog even iemand van de kerk aan het bijpraten, waarbij ik dus ook in huilen uitbarste vertelde dat er uitzetting dreigde. Zij had me al eerder van advies voorzien en wist dus al in wat voor situatie ik zat.
Zij heeft contact opgenomen met de diakonie en de diakonie gaat contact opnemen met mijn bewindvoerder.
Was een goed gesprek, al was ik wel zenuwachtig van te voren. Wat zullen ze vragen? En vooral zenuwachtig omdat ik geen misbruik wil maken van de goedheid van de kerk, dat heb ik ook gezegd.
ok, ik weet wel, dat het geen misbruik maken van is, en dat zei hij ook, maar zo voelt het dan. Maar goed, moet zeggen, dat ik liever geef aan de kerk, dan dat zelf mijn handje op moet houden...... Maar soms kan het helaas gewoon niet anders en dan ben je blij dat er mensen zijn, die je willen helpen....

Maar goed, die man vertelde dus dat ze 1 keer mee hebben gemaakt, dat ze uitzetting niet meer konden voorkomen en dat hij dat niet nog een keer mee wilde maken. En dat ze dus wilden zorgen dat ik hier kan blijven zitten.

Gisteren werd ik al gebeld, dat er contact opgenomen was met de diakonie, dus toen wist ik het eigenlijk al een beetje, maar nu dus echt gesprek gehad. Dus ben wel opgelucht....
Enige wat nu nog zpu kunnen gebeuren, is dat bewindvoerder niet mee wil werken, maar dan gooit bewindvoerder zijn eigen glazen in, aangezien ik dat dan weer mee neem naar de rechtbank...

Dus ik ga er vanuit, dat diakonie contact opneemt met de woningstichting en bewindvoerder en dat deze hobbel dan iig weer genomen is....

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft adem in, adem uit....

ga zo lekker douchen en nog heel even tv kijken en morgen ochtend lekker naar mijn vrijwilligerswerk... Even op adem komen hoor, voor ik weer verder ga strijden tegen de schulden en alles wat daarmee samen hangt....

An0niempje

Het wordt hier steeds gekker...  :o

Op de afschriften die ik inmiddels had bemachtigd van de ABN AMRO bank had ik al zien staan, dat ze mijn bijbaanloon nog naar de oude beheerrekening overmaakte.
Gisteren belde de postservice mij op, en toen vertelde ze me ook, dat ze helemaal niets wisten van en nieuwe bwv. Ik was er vanuitgegaan, dat ze bericht hadden gehad van bwv 2... Maar niet dus.
Toen bleek dus ook, dat ze na de afschriften die ik inmiddels in mijn bezit had nogmaals loon overgemaakt hadden.
Ik had begrepen, dat de oude beheerrekening nu eindelijk helemaal opgezegd was, dus ik belde net naar ABN AMRO om te vragen naar die laatste storting van mijn bijbaan...
Krijg ik te horen, dat die helemaal niet meer in beheer staat van welke bwv dan ook  :o
Nu vind ik dat persoonlijk niet zo erg, ik weet van mezelf dat ik het geld eerlijk overgemaakt wil hebben naar de nieuwe beheerrekening...

Maar ga ik hier geen gezeik mee krijgen, dat beheerrekening, waar dus nog geld naar toe overgemaakt wordt van de bijbaan nu ineens in mijn beheer staat.....? :-X

Ik ga nu dus even zelf naar de ABN AMRO om nog even goed te vragen, hoe dit nu zit.....

An0niempje

Nog geen definitief bericht gehad inzake de woningstichting....

Van bewindvoerder helemaal nog geen bericht hierover gehad.
Van begeleider wel bericht gehad, alleen dat bericht bestond er uit, dat hij nog steeds geen bericht had gehad van de woonconsulente van de woningstichting. Woonconsulente is belast met deze zaak en begeleider heeft haar vrijdag al geprobeerd te bellen, toen dit niet lukte een mail gestuurd. Vandaag heeft hij nogmaals geprobeerd te bellen, maar hij krijgt haar niet te pakken....
Net zelf even met de woningstichting gebeld en ze nu zelf verteld, dat de kerk wil helpen voor iig de huurbetalingen van 2014.
Ze begon alleen weer over, dat de bewindvoerder ontslag heeft ingediend, dus ik haar in een paar zinnen uitgelegd hoe de vork in steel zit van mijn kant uit bezien.
Ook aangegeven, dat ik in gesprek ben met humanitas en duidelijk gezegd, dat ik een oplossing wil, dat ik daarom bewindvoering aangevraagd had.
Ook aangegeven dat ik vanwege de bewindvoering ik het uit handen heb moeten geven inzake het maken van betalingsafspraken.

Ik was heel erg opgelucht, dat de kerk ingesprongen was, maar nu ben ik toch weer bang.
Ik kan niet van de kerk verwachten, dat ze de hele achterstand betalen, in principe is hun hulp ingeroepen inzake de betalingen van 2014.
Nu hoorde ik, dat ze van de bewindvoerder zijn kant van het verhaal willen horen. Wat op zich heel logisch is, alleen als de bewindvoerder zich naar de rechtbank al ingedekt heeft met behulp van onwaarheden over mij, wat gaat hij dan voor verhaal naar de woningstichting opdissen? Dat zal echt geen positief verhaal worden, terwijl ik met al mijn vezels in mijn lijf een oplossing wil inzake het inlossen van de achterstallige huur....
Binnenkort gaat er wel een gesprek komen bij de woningstichting, waar ik dan ook voor uitgenodigd wordt, ik hoop hierin mijn zegje te kunnen doen, maar ik ben heel erg bang dat ze mij niet gaan geloven.
Dat heeft een reden, al van ruim voor de huurachterstand, waar ik nu verder niet op in wil gaan, maar die er bij mij heel hard inghakt heeft...

ennudan

Wat balen anoniempje dat ze je zo laten bungelen. Het idee van je huis kwijt raken gaat je niet in je koude kleren zitten. Ik heb wel een stukje terug gelezen maar niet alles. Heb je veel huurachterstand dat je er misschien uit moet ? Ik las over hulp van de diakonie, het zou fijn zijn als ze dat voor je willen doen en misschien kan je aan hun steeds wat terug betalen ?

Wat een gedoe met dat bewind zeg, ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt nog maar als ik het zo lees krijg ik er echt de bibbers van  :(

Ik hoop dat het snel allemaal wat rustiger voor je wordt

An0niempje

dank je wel, Ennudan.
Het is gewoon 1 groot wazig gebied.

Net een spiegel, die beslaat en iedere keer, als je hem schoon wil vegen, om in de spiegel te kijken, beslaat ie weer...

Ook voel ik me soms net een vlieg, die in een spinnenweb is gevlogen, hoe harder de vlieg probeert los te komen, hoe vasterm ie komt te zitten...
Af en toe probeert iemand van buiten af, de vlieg uit het web te trekken, maar de draden van het web lijken erg sterk te zijn.. Maar op den duur zouden die draden toch een keer moeten breken....

Net iig weer nieuwe info over toeslagen.
Na ruim een maand kwam ik erachter, dat huurtoeslag en zorgtoeslag nog op oude rekening gestort werd, omdat bwv beweerde dat huurtoeslag in z'n geheel gestopt was...

Rekeningnummer gewijzigd naar nieuwe beheerrekening. Belastingdienst heeft daarom een brief gestuurd naar bwv om te checken of rekeningnummer wel echt op mijn naam staat en vandaag begrepen dat bwv idd benodigde bewijsmateriaal opgestuurd zou hebben.

Ok, dan zou je denken: zaak is geregeld, achterstallige toeslag kan gestort worden en in april kan de nieuwe toeslag gestort worden.

Maar nee, dat zou te makkelijk zijn, dus er is weer een nieuw vraagstuk....

Iemand (bwv2?) heeft naar de belastingdienst gebeld op 28 maart en weer een nieuwe mutatie doorgegeven. Die man van de toeslagen kon mij (begrijpelijk) niet het doorgegeven rekeningnummer geven), dus hij heeft alleen de laatste 3 cijfers genoemd en om welke bank het ging....

Dus ik in in mijn hoofd alle rekeningen op mijn naam afgegaan, dat zijn er in inmiddels 8. 4 vielen er al af, omdat het om een andere bank gaat en die laatste 4 nagekeken, maar daar zit niets bij die eindigden op de 3 cijfers... en tussen die 8 rekeningnummers, (leuk joh bewindvoering, je krijgt er gelijk een nieuwe verzameling bij....) zitten dus ook de beheerrekeningen....

Ik mag toch aannemen, dat bwv 2 niet opeens nog een nieuwe rekening geopend heeft.....
Dus ik vond het allemaal maar vaag.

Gevolg is wel, dat het doorgegeven nieuwe rekeningnummer van de nieuwe beheerrekening nu geblokkeerd is bij de belastingdienst en er nu dus nog steeds niet de huurtoeslag van maart overgemaakt kan worden.......

Vanuit de belastingdienst snap ik het. Zij willen eerst zekerheid hebben, of een rekeningnummer idd klopt, om fraude tegen te gaan, maar mij komt dit totaal niet goed uit.... :( En het roept weer allemaal nieuwe vragen op.....

Chrissie

An0niempje je bent heel goed bezig dus die vlieg waar jij het over hebt komt wel uit die verschrikkelijke web let maar op!!
Hou je taai An0niempje hou vol!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Xdewit

misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar uit ervaring weet ik dat een dossier aanleggen geen gek idee is. Uit jouw verhalen lees ik dat beide bwv-ers steken hebben laten vallen. Ik kan me zo voorstellen dat je een lijst daar van maakt per bwv en eventuele bewijzen (zoals bijvoorbeeld het laatste telefoontje met de belastingdienst). Zo'n lijst kan je meenemen naar verschillende gesprekken, bijvoorbeeld de woningbouwvereniging. Je kan ook met zo'n gedetailleerde lijst een gezellige brief sturen aan bwv-ers, aangetekend als het even kan. Dan heb je dat alvast maar vastgelegd.
Heel veel succes, Anoniempje!

Buster

Zoals Xdewit al zegt: je hoeft niet te vrezen wie ze op zijn bolle ogen zullen geloven als je zwart op wit bewijs hebt.

Hou vol! En wat fijn dat de kerk je wil ondersteunen.

An0niempje

Dank jullie wel.
Morgen heb ik een intakegesprake met humanitas.
Ik hoop dat zij wat voor me kunnen betekenen.
Vorig jaar dacht ik in maart nog opgelucht te zijn, dat een bwv mijn administratie zou regelen, en dat ik dan weer rust zou hebben. En dat ik alleen nog maar af en toe een oogje in het zeil hoefde te houden.
Maar nu ben ik weer een hoop ervaringen rijker en wil ik liever samen met iemand de administratie doen, dan dat iemand het helemaal van me over neemt.

Ik neem dan ook een aantal dingen mee, zoals bv de bvv war Buster me mee geholpen heeft.

Alleen geen idee, hoe snel er iemand beschikbaar is bij humanitas, want die vrouw die morgen komt doet alleen de intake en daarna wordt er gekeken of humanitas iets voor me kan betekenen en dan kijken ze ook welke persoon daar bij past....

RIBW-begeleider zal daar bij aanwezig zijn...

Ga nu nog even in de afschriften kijken. Kreeg vanmiddag een bedrag door wat nog aan huur open zou staan, maar ik had een hoger bedrag in gedachte. Tot november is er iig niets afgelost aan de woningstichting, dat heb ik al nagekeken, dus ga nu even kijken in de periode van november tot half januari...

Als ik daar ook niets in terugvind, dan is er vast spontaan een stukje schuld opgelost :P
Moet ik alleen nog even achterhalen welk oplosmiddel daarvoor gebruikt is. Als ik daar achter ben, dan zal ik dat middel hier voor jullie beschikbaar stellen....Voor jullie gratis natuurlijk, in het kader van baat het niet, dan schaad het ook niet ;) En natuurlijk gooi ik dan ook de rest van mijn schuld daarin :P

An0niempje

Quote from: Xdewit on Apr 01, 2014, 06:24 PM
misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar uit ervaring weet ik dat een dossier aanleggen geen gek idee is. Uit jouw verhalen lees ik dat beide bwv-ers steken hebben laten vallen. Ik kan me zo voorstellen dat je een lijst daar van maakt per bwv en eventuele bewijzen (zoals bijvoorbeeld het laatste telefoontje met de belastingdienst). Zo'n lijst kan je meenemen naar verschillende gesprekken, bijvoorbeeld de woningbouwvereniging. Je kan ook met zo'n gedetailleerde lijst een gezellige brief sturen aan bwv-ers, aangetekend als het even kan. Dan heb je dat alvast maar vastgelegd.
Heel veel succes, Anoniempje!

Die lijsten ligt idd al klaar ;)
Moet alleen nog een keer netjes uitgetypt worden in ABN :P
Verder vrees ik dat ze bij de rechtbank inmiddels kunnen behangen, als ze tenminste niet weer een dossier van mij kwijt raken..... ;)
Maar klopt wel, dat van dossiervorming..... Alleen jamer dat het nodig is.... :(

ennudan

Hoe is het gegaan Anoniempje bij de mevrouw van Humanitas? Heeft ze iets voor je kunnen doen en weet je al hoe je nu verder kan ?

Knibbel

Nou Anoniempje, ze houden je wel bezig..... Vind trouwens dat je heel goed bezig bent. Je zit er iedere keer weer opnieuw bovenop. Houden zo!!

Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het gesprek bij Humanitas is gegaan. Ik hoop positief....

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Gisteren lukte het me niet om een verslag van het gesprek met Humanitas hier in het topic te zetten.
En hou het nu ook kort, want ben er zelf nog behoorlijk door van slag...
Het ziet er naar uit, dat ze bij humanitas niets voor me kunnen betekenen.
Het gesprek zelf liep ook totaal niet, iets in die vrouw, triggerde me heel erg, deed me denken aan een eerdere hulpverlener, waardoor ik vreselijk in de verdeding schoot, waardoor ik meer het gevoel had, dat ik verantwoording aan het afleggen was aan haar, dan dat het echt een constructief gesprek was.
Daarnaast, bleef zij oa heel erg hangen in waardoor de schulden ontstaan waren, terwijl ik van mening ben, dat het niet aan hun is, of schulden te goeder trouw of te kwader trouw zijn ontstaan. Natuurlijk moet je eerlijk zijn, over hoe ze ontstaan zijn en dat was ik ook.
Alleen speelt er ook nog iets mee, van een oud hulpverlener, wat nu door een officiële instantie uitgezocht wordt. Iets waar ik niets aan kon doen, maar wat mij mogelijk wel de kop kan kosten, wil ik me aanmelden voor een shv traject.... :(
Ga daar hier verder niet over uitwijden, als iemand verder wil weten hoe dat zit, dan moet je me even een pb sturen....
Kortom ze vonden mijn situatie te complex :(

Maar goed, bwv stopt er per 2 mei mee, heb grote angst om een nieuwe bwv in de hand te nemen.
Woningstichting eist een nieuwe bwv en ik dacht een mooi compromis gevonden te hebben met humanitas, waarmee ik mogelijk de woningstichting had kunnen overtuigen.

Nu schijnt er nog een andere vrijwilligers instantie te zijn, voor hulp bij thuisadministratie, maar daar had ik nog nooit van gehoord. Schijnt in eerste instantie een stichting voor ouderen te zijn en die zouden hulp bieden aan mensen die niet of moeilijk leerbaar zouden zijn. Alleen zou ik mezelf niet scharen onder niet of moeilijk leerbaar :( Maar volgens haar zouden ze ook helpen met complexere zaken....

Kerk wil wel bijspringen, maar kan (voor mijn gevoel) niet van hen verwachten dat ze de hele achterstand betalen/lenen van ca 2000 euro. Ik wil geen misbruik daarvan maken.

Nu zegt de bwv (vandag mail gehad) dat woningstichting akkoord is met een lagere betaling tot de huurtoeslag weer overgemaakt is, maar is dit niet alleen maar uitstel van executie?
Ik hou sowieso inmiddels een slag om de arm, bij alles wat bwv zegt.... Hij lijkt namelijk bezig om zich in te dekken voor straks 2 mei.....

Vind het zo jammer, dat er niet al eerder betalingsafspraken met woningstichting zijn gemaaakt, voor mij part voor 10 euro in de maand... Zo jammer, dat je daar niets meer over kan zeggen als je een bwv hebt... Het het gevoel dat bwv 1 daar verkeerde keuzes in heeft gemaakt :(

Laat ik afsluiten met iets positiefs....
Inmiddels heb ik toch wat overzichten kunnen bemachtingen via bedrijven en van de woningstichting heb ik een schatting gemaakt aan de hand van het schuldenoverzicht aan begin van bwv en daarna op de afschriften van de oude beheerrekening gekeken wat er aan huur overgemaakt is + de informatie die ik telefonisch heb gekregen over wat er laatste maanden overgemaakt is.
De bedragen die ik gegokt heb schijnen lager te zijn, maar ik heb voor de zekerheid maar hogere bedragen neergezet.
Mochten er dan verder geen lijken meer uit de kast komen, kom ik nu uit op 27166,98 euro
en daar moet nog een bedrag tot max 173 euro afgehaald worden ivm met een bedrag dat al deels terug beetaald is aan de belasting.
Op het overzicht dat in januari naar de rechtbank gestuurd was stond een bedrag van 30999,65 euro.
Ik had al het idee, dat dit bedrag niet klopte, maar zonder overzichten kan je dat niet nakijken...

toch een verschil van 3832,67 euro :)
En een 2 ervoor klinkt toch weer iets beter dan een 3 ervoor ;)

Dus duim ff mee, dat mijn schatting beter klopt, dan de schatting die bwv in januari had gemaakt ;)
Even voor de duidelijkheid, in mijn mijn schatting van nu heb ik de nieuwe huurachterstand ook meegenomen.....

An0niempje

Gisteren is het weer fout gegaan met het leefgeld... Stond weer niet op de rekening....

Hoe ik het met het leefgeld opgelost heb?
Een paar weken geleden ging het ook fout en toen was ik door mijn buffer thuis heen omdat het daarvoor ook al fout was gegaan. Omdat mijn moeder zaterdagochtend vroeg op vakantie ging en ik verder niet meer kon regelen op vrijdagavond, heeft mijn moeder toen het leefgeld voorgeschoten. Dit heb ik toen eerlijk naar mijn bwv gemaild en dat het een noodoplossing was, omdat ik geen leefgeld had gekregen en de vraag of dit weer verrekend kon worden met mijn moeder. Daar is nooit op geregeerd door bwv en ook nooit verrekend, echter kreeg ik toen die maandag ineens wel weer mijn leefgeld, dus ik had 50 euro te veel op mijn rekening staan. Die 50 euro heb ik verder niet aangezeten en stond nu dus nog steeds op de rekening en daar heb ik nu dus moeten gebruiken voor mijn boodschappen.
Hierover dus weer een mail gestuurd naar bwv, maar betwijfel of ik nu wel reactie ga krijgen.
In de mail gevraagd, of het misschien kwam omdat hij het bedrag met mijn moeder verrekend had en dat ik het fijn zou vinden, als hij een bericht zou kunnen sturen, als het leefgeld niet overgemaakt kon worden, met de reden erbij... Lijkt mij toch geen onredelijke vraag... Daar ik als er geen leefgeld gestort wordt, ik op zoek moet gaan naar een oplossing om wel eten te kunnen komen....