Wie weet dit?

Started by Boeddha, Mar 03, 2014, 01:06 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

5 december 2013 heb ik mijn autodeur laten aanwaaien tegen een andere deur. De bestuurder zat in zijn auto en we hebben samen zijn deur bekeken. Ik zag alleen wat lak op zijn auto en omdat het al schemerde heb ik mijn gegevens gegeven, als er dan toch schade was hij contact met mij kon opnemen.
Vrijdag de 13e vond ik bij thuiskomst een briefje in brievenbus en zaterdag de 14e (lang leve mijn mobiele telefoon!) heb ik hem gebeld om een afspraak te maken voor het invullen van de formulieren.

Woensdag de 18e is hij langs geweest om de formulieren in te vullen. Ik heb netjes op de achterkant mijn kant van het verhaal verteld en ook mijn bedenkingen erbij gezet.

Nu meldt de schadeverzekering dat ik binnen 24 uur na schade dit moest melden! ehhh de benadeelde heeft dit pas na 1,5 week gedaan!

Ik vind dan ook dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden en de schade blijkbaar op mij zelf verhaalt gaat worden  ???

De benadeelde heeft de schade te laat gemeld bij mij. Het is sowieso een raar verhaal!
Ik vroeg of ik de schade kon zien aan zijn auto toen hij bij mij was, maar hij was met een andere auto.
Plus na 1,5 week pas contact opnemen is ook zo raar! Ik had mijn mobiele nummer ook doorgegeven dus hij kon de volgende dag meteen contact opnemen. Omdat ik niks hoorde dacht ik zelf dat het wel met een sisser afliep.

Ik dacht toen al, laat de expert het maar verder uitzoeken!
Ik vul mijn formulier in en dan komt het wel goed en nu dit.... :-\

Kan de verzekering de schade op mij verhalen?
Be strong, have faith!

Buster

Je kan sowieso bezwaar aantekenen omdat hij de schade niet binnen 24 uur heeft gemeld. Jij hebt direct je gegevens beschikbaar gesteld en was bereikbaar. Maak voor jezelf alvast een gedetailleerd verslag van wat er is gebeurd, wat er is besproken met zoveel mogelijk data erbij.

Dat is een begin. Geen idee hoe je het verder aan zou kunnen pakken.
Gewoon? Weet jij dat? Als verzekeringsexpert?

Boeddha

@Buster, ik heb zojuist mijn verslag naar de verzekering gestuurd! Dat ik zeker niet aansprakelijk gesteld kan worden door zijn nalatigheid!

Be strong, have faith!

burningspirit

misschien ben ik een beetje te achterdochtig, maar dit riekt een beetje volgens mij, naar proberen verzekeringsgeld te vangen, terwijl er niks aan de hand was, en proberen misbruik van een situatie te maken, in de hoop dat jij zult toegeven....
hou vol Boeddha, blijf (netjes) op je strepen staan  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Hoi Boeddha

Je maakt een gedachte fout, je hoort een europees schadeformulier in te vullen, en op deze staat als eerste vermeld boven aan.

Thuis invullen en direct doorsturen aan uw assurantietussenpersoon of aan uw verzekeraar !!!!!

Dit is niet voor de grap dat direct, jij maakt schade en het is de verzekering die dit moet betalen, hoe sneller zij op de hoogte zijn, hoe kleiner de kans op fraude of fouten in de opgave, het is voor een verzekering immers niet leuk dat je een paar weken later op je gemak een aan de keuken tafel samen wat op papier zet, zo is het niet bedoeld.

Wat kan ik aan artikelen vinden, is ... Als u belangrijke informatie of wijzigingen niet heeft doorgegeven, of als u na schade uw medewerking niet verleen en u daardoor onze belangen schaadt.
De verzekering verwacht dat u schades zo snel mogelijk aan ons doorgeeft.
Meewerkt om de schade snel en goed te kunnen afhandelen.

Wat Burningspirit verondersteld dat die man er een slaatje uit probeert te slaan en er een deuk bij getrapt heeft is dan aan jou verwijtbaar, omdat je  niet direct de schade gemeld hebt, als de schuldige partij en een expert pas na 14 dagen kan gaan kijken hoe groot de door jou gemaakte schade is.

Is iedereen weer wakker, waarom je een Europees schade formulier altijd in je auto moet hebben.

gewoon

Is voor Boeddha niet leuk om te lezen, maar wat moet je als expert ermee als de 1 zegt het was maar een krasje en de ander ziet er een deuk bij, verschil is wel of het 400 of 1400 euro kost voor een deur het probleem is dat mensen niet direct, maar pas na enige tijd gaan schuiven met de waarheid.

En dat zeg ik niet als expert, maar heb wel veel gezien om te weten dat dit zo gaat.

Hoop maar dat dit goed uitpakt

Boeddha

Hoi Gewoon, ik heb dit aangeboden op de parkeerplaats. die jongen wilde afwachten en de schade bij daglicht bekijken. Ik heb toen mijn gegevens gegeven zodat hij contact kon opnemen.

Omdat hij dat de volgende dag niet deed dacht ik dat t meeviel.
En was ik t dus vergeten tot 1'5 week later :-(
Be strong, have faith!

gewoon

Zit te denken om die jongen dan maar een brief te sturen, dat hij het niet nodig gevonden heeft die avond een schade formulier in te vullen en ook de volgende dag bij dag licht de schade niet ernstig genoeg gevonden heeft voor een schade melding, en hij dus niet binnen 24 uur contact heeft opgenomen maar pas twee weken na dato, de schade op eens wel erg genoeg vindt voor een melding.

En het jou daarmee onmogelijk heeft gemaakt deze schade op tijd te melden bij je verzekering, en deze schade niet meer in behandeling neemt.

En dit te late melden jou dus niet verwijtbaar is, en je nu verder van uitgaat dat hij voldoende op gewezen is door jou, dat een kleine reparatie voor eigen rekening zal zijn.

Zo iets

tuthola

Boeddha ik denk dat je met bovenstaande brief van gewoon een heel eind komt, zou kopie naar je verzekering sturen....ze zijn daar toch ook niet achterlijk !!!!

Boeddha

Ik zit nog te wachten op een antwoord van mijn verzekering op de mail die ik gisteren gestuurd heb.

En anders ga ik inderdaad een brief sturen naar 'benadeelde' met cc naar de maatschappij.
Be strong, have faith!

Libra

Oeps!!!!!!!!

Ik ben bang lieve Boeddha dat Gewoon hier gelijk heeft. :(

Ben benieuwd wat voor antwoord je gaat krijgen van de verzekeringsmaatschappij..........

Mocht het antwoord negatief uitvallen, dan zou ik inderdaad een zogenaamde "zakelijke brief op poten" aan die jongeman schrijven, waarin je de aansprakelijkheid bij hemzelf neerlegt wegens het te laat de schadeclaim voorzien van de juiste bewijsstukken te overleggen.

Mocht je hulp bij de brief nodig hebben, dan hoor ik het wel van je en weet je me te vinden. :)

Sterkte!!!!

Boeddha

:D omdat ik binnen 24 uur op hun mail heb geantwoord en ik ook het schadeformulier heb getekend, zal de schade....a....590,00 euro uitgekeerd gaan worden aan benadeelde!
Be strong, have faith!

Knibbel

Gelukkig lieve Boeddha.....eind goed al goed!!   ;)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Das fijn.
Nu ook nog maar hopen, dat het niet al te grote gevolgen heeft voor de premie van 2015
Maar voor nu is het het gelukkig opgelost begrijp ik hieruit :)

Libra

Top, lieve Boeddha!!!!

Deze kan in de topic "Grote dingen om blij van te worden"!!! :)