Vraagje over het CVZ en/of CJIB

Started by Temudjin, Mar 03, 2014, 01:38 AM

Previous topic - Next topic

Temudjin

Om heel eerlijk te zijn is het lachwekkend dat ze mij naar de rechter willen slepen terwijl anderen juist bewijs wilden zien (bankafschriften, andere schuldregelingen, andere schulden) vroegen.

Cannock Chase weten duidelijk niet met wat ze te maken hebben, ze zullen in shock zijn wanneer ze beseffen dat er niets bij me te halen valt en doen nu de moeite met een rechtsprocedure. Tis lachwekkend !!

Ik kan niet wachten tot de dag ik ze gezichten zie tijdens de rechtzaak wanneer ze realisseren dat ze te maken hebben met iemand die niets heeft plus die geen baan ken nemen (WAJONG). Het is vanaf nu mijn missie om Cannock Chase zo lang mogelijk in de kou te laten, andere schuldeisers gaan allemaal voor namelijk LOL. Cannock Chase doen me denken aan Barack Obama, een rode lijn kleuren wetend dat het vast zit... het is lachwekkend ! Ik maak er een levensmissie van om Cannock Chase dwars te zitten ! Ik heb nog ergere schuldeisers dan hun maar hun zijn de enige die zo onwetend zijn over van alles en nog wat, en aan hun stemmen te horen had ik overduidelijk te maken met studenten ofzo van 21 jaar.

Buster

Temudjin,

Het incassobureau zelf kan helemaal niets.
Zij zijn een spreekbuis voor de schuldeiser.
Het voorstel wat jij hebt gedaan maak je gewoon over onder vermelding van het dossiernummer.

Wat de schuldeiser kan doen is de stap maken naar de rechter om je te mee te laten werken onder dwang.
Dat houdt in dat de schuldeiser dat als vraag stelt aan een rechter. De schuldeiser zal dan aan moeten tonen dat er echt een schuld is waar hij recht op heeft om op te eisen.

De rechter kijkt dan naar een aantal dingen:
- ben je vindbaar (jij bewijst dat door te reageren op de brieven)
- werk je mee (jij bewijst dat door geld over te maken of een voorstel te doen)
- werk je voldoende mee (jij bewijst dat door aan te kunnen tonen dat je alles boven je beslagvrije voet te gebruiken voor aflossingen)

Als jij dit bovenstaande aan toont, je moet namelijk wel wat van je laten horen en dit aangeven, de rechter kan niet ruiken dat jij gelijk hebt. Dan is de kans groot dat er in je voordeel wordt geoordeeld. Dat betekent extra kosten voor de schuldeiser, geen veroordeling en dus geen gerechtsdeurwaarder.
De gerechtsdeurwaarder met een vonnis in zijn hand werkt ook in opdracht van de schuldeiser.
Met een vonnis kan er inboedel, loon of bankbeslag worden gelegd. Een gevangenisstraf is niet aan de orde, dat kan alleen bij uitstaande CJIB boetes.
Wie is de schuldeiser waar Chanock Chase voor werkt?

Een mans legers kunnen ook heel goed en effectief ten strijde trekken.
Een incassobureau zal je willen laten geloven dat je ten alle tijden zult verliezen of niets te zeggen hebt in de hoogte van het aflosbedrag. Dat is dus niet waar. Een aflosregeling is een gunst, dat klopt. Maar zij kunnen onmogelijk van je eisen dat je meer dan je beslagvrije voet besteed aan aflossingen. 

Temudjin

Inboedel, Loonbeslag, Bankbeslag levert hun totaal niets op. Zelfs met Agis uit de weg kunnen ze alleen maar alles pakken tot aan m'n beslagvrije voet en dat probeerde ik ze ook duidelijk te maken.

Zelfs dan kan het niet opgelost zijn in 5 maanden waarom? omdat ze nu al rente berekenen, zoiezo gaat het zo van 533 naar 4.000 euro ofzo.

Om heel eerlijk te zijn vertrouw ik niets meer en ga ik er gewoon vanuit dat ze inboedel/bank/loon beslag gaan leggen.

Temudjin

en ohjaah de schuldeiser is KPN waar Cannock Chase voor werken

Buster

KPN is geen preferente eiser, het is een concurrente eiser.
3% van â,¬533 is â,¬ 15,99 die ze PER JAAR mogen rekenen.
ofwel â,¬1,33 per maand.
Elke keer als jij aflost gaat er eerst geld van de rente af en daarna van de hoofdsom, hoe kleiner die hoofdsom, hoe kleiner het rentebedrag. Grof berekend zou je in 30 maanden van â,¬20 de schuld kunnen hebben afgelost. En dan betaal je dus echt geen â,¬4.000

Kop op!

Temudjin

Owhjah juist, maja 20 euro per maand willen ze nieteens ik heb het geprobeerd,het moet in 5 maanden,  laat ze maar naar de rechter gaan.

Eens kijken wie er wint. Ik zal alles op alles zetten om Cannock Chase uit te stellen, ik laat expres alle andere schuldeisers voor LOL hopelijk ben ik stervende wanneer Cannock Chase aan de beurt komt

Mijn schulden worden niet geerfd toch?? weet iemand dat ?

peter

QuoteMijn schulden worden niet geerfd toch?? weet iemand dat ?

Jawel, je erfgenamen zijn je familie en die zullen waarschijnlijk zeer dankbaar voor zijn. Want ze moeten ook jou begrafenis e.d. betalen.

Gezien je reacties ben je goed bezig, maar niet heus. Ik vind dat jezelf de spiegel moet gaan voorhouden en stoppen met zelfmedelijden, want zo kom je nergens.
Peter
Administrator Forum

An0niempje

Hier een reactie van iemand die ook alleen woont ;)

Quote from: Temudjin on Mar 27, 2014, 02:43 PM
Het loopt niet echt lekker zo.. Ik leef al van het beslagvrije voet en ben bang dat ik een gevangenisstraf kan krijgen aangezien ik niets ken betalen met geld.

Een gevangenisstraf? Nee joh, zoals gezegd kan dat alleen voor boetes die via het CJIB lopen.
Ze kunnen je dan in sommige gevallen gijzelen om je op die manier te dwingen om toch te betalen. Maar zou een mooie boel worden als dat voor alle schulden zou gelden. Wordt dan gezellig in het gevang... Hoeveel leden heeft dit forum en hoeveel daarvan heeft hun schulden nog niet afbetaald? Dan moeten er gevangenissen bijgemaakt worden ipv gesloten....

Zegt de ene gevangene tegen de andere: Waarom hebben ze jou vastgezet? Zegt de ander: nou, euh, ik kon mijn rekeningen niet meer betalen en daarom hebben ze me gratis onderdak geboden, alleen snap ik niet waar die tralies voor mijn ramen voor zijn.....

Dus nee, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.... (aangenomen dat je niet een hele serie CJIB boetes open hebt staan)

Ik ben het eens met de rest, dat je je er zelf wel voor in moet willen zetten... Dus ik wil je bij deze een virtuele schop onder je kont geven en je aanmoedigen om alles op alles te zetten om een oplossing te vinden.... En lol gaan trappen met KPN/channock chase lijkt me in deze niet handig....

je zegt iets over wajong en dus niet kunnen werken.
Ik weet natuurlijk niet, waarom je een wajong hebt, maar het hebben van een wajong betekent niet automatisch dat je niet kan werken.
Het betekent wel, dat je niet altijd een volledige baan aankunt en dat je mogelijk ondersteuning nodig hebt om een baan te vinden/te houden. Ook zijn er regelingen waar een werkgever gebruik van kan maken, als hij een Wajonger in dienst neemt.
Ik geef toen, het is geen garantie op werk, maar als je situatie het toe laat om (parttime) te werken, dan kan je wel gaan solliciteren. Niet geschoten is altijd mis.

En ik weet uit eigen ervaring, dat solliciteren met een wajong een ware crime kan zijn. Ben zelf in 2005 volledig arbeidsongeschikt verklaart en dat achtervolgt me nu helaas met het zoeken naar werk, maar hoop toch echt nog een keer een baan te vinden, zodat ik hopelijk in de toekomst het vangnet Wajong niet meer nodig heb....

Waar een wil is, is een weg, luidde het spreekwoord toch?

Dus hup, sta op en vecht voor betere omstandigheden voor jezelf.....

An0niempje

Even nog een opmerking, wat betreft overlijden en schulden (ook al ben ik de komende 50 tot 60 jaar nog niet van plan om dood te gaan). Schulden erven idd over tenzij de erfgenamen de erfenis weigeren en ook is er nog zo iets al benificair (hoop dat ik het goed schrijf) aanvaarden, dan zeg je eigenlijk tegen de notaris: ik wil alleen erven als de uitkomst positief is, maar ik weiger de erfenis tav schulden. Even heel simpel gezegd.
Dus als ik nu zou omvallen (wat ik dus niet van plan was), dan kan mijn familie mijn erfenis weigeren omwille van mijn schulden (wat ik ergens wel een geruststellende gedachte vind....)

ik weet dit omdat ik afgelopen paar jaar zelf een paar keer te maken heb gehad met het wel/niet willen accepteren van een erfenis. Voor je een erfenis aanvaard zoekt een notaris ook al het 1 en ander uit, waarop hij een schatting kan maken....

Een studieschuld erft sowieso niet over....

Mogelijk zijn er ook wel weer uitzonderingen, maar die zijn dan niet bij mij bekend.....

Wat betreft of familie wel/niet je begrafenis moet betalen bij schulden, ik ga er toch vanuit, dat zolang er een uitvaartverzekering is en deze wel gewoon betaald is, dat ook de uitvaart vanuit die verzekering betaald wordt...

En anders kan een uitvaart idd een duur grapje worden, tenzij je voor een veel goedkoper gemeentegraf kiest. Anders kan een uitvaart wel oplopen tot meer dan 10.000 euro.....
Kosten verschillen sterk per gemeente en ook wat je verder nog voor keuzes maakt...

maar goed, tot zoverre dit onderwerp, ik ga ervanuit, dat jullie allemaal de komende veel jaren nog niet dood gaan..... Dus nog tijd genoeg om dingen te regelen :P

Temudjin

Hmm ik heb alleen mijn moeder als familie en zus en vader ergens.. dus die krijgen mijn schulden ?!

Anyways..Ik heb het al geregeld met Cannock Chase. Het gaat betaald worden alles in 1 keer, vraag me niet hoe ik het geflikt en van wie ik hulp heb gekregen maar ben er totaal niet trots op en kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Dus als ik ook maar 1 keer in de spiegel moet kijken is het wel nu en hier om.

Als alles volgens plan gaat is het morgen overgemaakt en Cannock Chase weten dit. Maar ik ben iemand die voorbereid is op alles..maar voor nu kan ik ervanuit gaan dat het morgen over is.

Temudjin

En niemand hoeft mijn begrafenis te betalen hoor.. ik heb een uitvaartsverzekering plus mijn moeder zal eerder dan mij sterven en mijn vader ook tenzij ik eerst ga natuurlijk.
En heb geen vrouw of kinderen, zal ze ook nooit nemen.

Buster

Temudjin, als ik je tussen de regels door goed begrijp heb je nu geen oplossing gekregen maar een probleem erbij.

Ik ga het je nog een keer vragen: heb je al hulp gevraagd aan je begeleider? Of een gesprek met hem of haar gehad?

Als ik je berichten goed lees ben je nu weer hard bezig om af te glijden.
En dat na alle harde werken die je hebt verzet om te komen waar je bent.
Dat is ontzettend zonde en bovendien geen oplossing die zoden aan de dijk zet.

chapter

Als jezelf of iemand het betaald had je beter verzekering kunnen inlossrn omdat je nu volgende maand zelfd probleem hebt.
en met cannock chase regeling getroffen.
Blijft dat je toch iets moet gaan doen om de schulden constructief op tr lossen.
Soms kun je idd niet wetken maar dat zegt nuet dat he he problemen/ schulden niet kunt oplossen
het wordt al spannend met de herkeuringen of he wel wajong houd if in bijstand beland.
dat geeft een hoop onzekerheid.
ken in mijn werk ook verl wajongers die wel kunnen werken met begeleiding of een andere vorm van dagbesteding hebben.

An0niempje

Heb je een oude of een nieuwe wajong, oftewel is je wajong voor of na 1 januari 2010 aangevraagd?
Voor oude wajong gelden andere regels dan voor nieuwe wajong.
Zelf val ik onder de oude wajong en die minder streng wat betreft moeten werken dan die nieuwe wajong. Maar ik reken er zelf toch op, dat ik ook met de oude wajong in de bijstand ga belanden mocht ik tze geen werk gevonden hebben.
Weet iemand of ze nog rekening houden met de groep 80-100 % arbeidsongeschiktheid?

Persoonlijk ben ik er niet altijd blij mee, dat er bij mij niet meer druk op staat vanuit het UWV om te moeten werken. Klinkt misschien krom, maar als er meer druk op mij zou staan, dan zou het UWV lijkt mij ook meer moeite moeten doen...
Maar ja, blijft het UWV en ik blijf hierin ook mijn eigen verantwoordelijkheid houden...

An0niempje

Deze info had ik nog niet gelezen op de UWV site:

http://www.uwv.nl/Particulieren/themadossiers/participatiewet/index.aspx

Op papier vind ik het nog niet eens zo heel slecht overkomen, maar ja hoe gaat het in de praktijk? Op papier kan iets nog zo mooi zijn, maar als de theorie in de praktijk niet nageleeft (kan) worden, dat zit je....
Hebben gemeentes in werkelijkheid ook echt de mogelijkheid om al die wel kunnen werkende wajongers aan een baan te helpen?