Vraagje over het CVZ en/of CJIB

Started by Temudjin, Mar 03, 2014, 01:38 AM

Previous topic - Next topic

burningspirit

Vandaag toch voor elkaar gekregen dat ik straks wordt afgemeld bij CVZ.
Door zelf in te loggen en te bellen (een slag in de rondte) is het gelukt om een eigen polisblad te krijgen.
Het kan dus toch. Ook al werd me eerst telefonisch verteld van niet.
Voor Termudjin: proberen kan nooit kwaad.

Als je niet de goede vragen stelt of de dingen bij een andere naam noemt dan degene die je aan telefoon hebt, kom je er soms gewoon niet door. Misverstanden, communicatiestoringen.... herkenbaar, gebeuren snel bij grote bedrijven en instanties. Kan niemand wat aan doen, maar zoals gezegd: kennis is kracht. O.a. door de info van HZHNE is het me gelukt. Nu wel nog even na bellen  ;)

Tenslotte: Libra heeft wel een punt, vind ik, Er is hier heel veel kennis op het forum. Maar het is wel een hele kunst om kennis te delen op een manier die anderen in hun waarde laat. Zoals gezegd: C'est la ton qui fait la musique. Waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben, is iets meer uitleg van HZHNE. Maar dat zie ik vanzelf, als niet dan even goede vrienden. Greetz van mij  8)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Burningspirit dit heb weer goed opgepakt.

En mooi dat HZHVM daar een verschil in kon maken

Wil voor dat ik weer de laatste ben,. Hoezithetvolgensmij van harte welkom heten op ons forum

;)

An0niempje

Super, Burningspirit...
Heb je er ook een pm over gestuurd :)

Weer een stapje dichter bij een schuldenvrij bestaan :)

burningspirit

uh ja natuurlijk, ben ik wel de laatste, hartelijk welkom HZHNE  ;) en bedankt voor je inbreng tot nu toe  :)

sorry maar moet het even kwijt.......

hihihi @Gewoon  ;D ;D ;D HZHVM.........HZHNE....??? whahahaha ik kom niet meer bij hoor  ;D ;D ;D

Buster

Ok,....

Temudjin, zoals je hebt kunnen lezen is het dus van het grootste belang om te zorgen dat je kunt voorkomen om de melding van het CVZ te krijgen.

In een eerder bericht had je het over de timming van de Belastingdienst?
Het is altijd goed om contact te onderhouden met de schuldeisers. Het beste wat je daarbij kunt doen is een plan maken. Weten hoeveel je kunt missen, dat verdelen over de schuldeisers, eventueel gaan onderhandelen om eerder gemaakte afspraken naar beneden te krijgen.

Wat me terug brengt naar een eerdere vraag die ik je stelde in november.
Heb je inmiddels een gesprek gehad met je begeleider? Of een gesprek gehad met iemand anders die bij je in de buurt is en die je vertrouwt? Je staat voor een hele lastige situatie, als er dan iemand met je mee kan kijken kan dat een enorm verschil maken.
Nogmaals, iemand die om je geeft of graag ziet dat het goed met je gaat schrikt liever een keer dan dat hij erachter komt dat er geen oplossingen meer mogelijk zijn.

@burningspirit wie weet kun je je ervaringen opschrijven in een ander draadje.

An0niempje

Euh, vrees dat ik tot mijn schaamte moet bekennen, dat ik wel gereageerd had, je ook een pm gestuurd had, maar je volgens mij nog geen welkom had geheten.... :-[ dus bij deze ook van mij welkom....

(dus je was nog niet de laatste Bs ;))

burningspirit

sorry dat ik nog eens terug kom, maar de uitleg van HZHNE over CVZ/CJIB zou wat mij betreft (ook) bij het kopje (zorg)verzekeringen kunnen staan. Is volgens mij dan iets makkelijker te vinden voor wie up to date info nodig heeft. Ideetje?

HZHNE

Allereerst dank jullie wel voor het welkom heten.

Mijn forumnaam is niet echt gelukkig gekozen. Ik had vast een slechte dag.
De CVZ materie is een lastige materie waar mensen vaak onnodig lang in zitten.

Iedereen probeert elkaar zo goed mogelijk te helpen en dat is ook mijn insteek.
ik las hier dingen die niet kloppen.

Onder andere dat CVZ de zorgtoeslag omleidt en naar de zorgverzekering (was in dit geval) agis stort.
Dit zou de indruk kunnen wekken dat hiermee de zorgverzekering wordt afgelost en dat is niet het geval. Bij een aanmelding moeten de nieuwe premies betaald worden aan het cvz. Dit gebeurt of door broninhouding of via acceptgiro's van het CJIB. Moeten er premies betaald worden aan het CJIB alleen dan is er sprake van omleiding van de zorgtoeslag  naar het CJIB. Dit met een beschikking van het cvz.

Hier heb ik geprobeerd duidelijkheid in te scheppen, dit met een toonzetting, die als ik het nalees wel een heel erg 'ik weet het beter' gehalte heeft. Dat is nooit mijn bedoeling geweest. Waarvoor mijn excuces.

Buster

Je hebt gelijk, het wordt omgeleid naar het CJIB, niet naar Agis.
Ik heb dat fout begrepen.

Wie weet is het handig als je jezelf even voorstelt in een eigen draadje.
Dan hebben we daar de gelegenheid om je welkom te heten.
En kunnen mensen vragen aan je stellen. 

HZHNE

@buster Goede tip. Ga ik doen.

Temudjin

Hallo Allemaal,

Ik heb de berichten eens goed gelezen en hier is mijn update.. Ik ben ontsnapt aan het CVZ want de Agis heeft gewoon opnieuw geincasseert (de premie) en het lukte maar dat betekend wel dat de Premie van 1 April ik weer niets heb dus jah ik heb het in feite gewoon uitgesteld. LOL

Tenzij het in April hetzelfde gaat als in Maart maar ik betwijfel het.

Buster

Wat het in elk geval oplevert is dat je daar nu een maand de tijd voor hebt om een oplossing te zoeken.
Dus, deze overwinning heb je alvast binnen, ben blij dat het gelukt is.

Temudjin

Er is echt geen oplossing..ik kan het weten, er is nu alweer een schuldeiser die mij naar de rechter wil sturen namelijk Cannock Chase.

Het loopt niet echt lekker zo.. Ik leef al van het beslagvrije voet en ben bang dat ik een gevangenisstraf kan krijgen aangezien ik niets ken betalen met geld.
Of inboedelbeslag maar ik denk persoonlijk niet dat ze geinteresseerd zijn in inboedelbeslag want ik heb echter niets wat veel kost behalve mijn wasmachine, bank en koelkast en ik weet wel dat ze m'n bed niet kunnen pakken.

Ik vraag me echt af wat Cannock Chase kunnen doen, wordt het een schaakspel of toch gewoon dammen??

Groetjes The Great Khan

burningspirit

Temudjin?
Is er iemand die je kan helpen met het maken van een goed plan? Iemand die de weg een beetje kent in schuldenland?
Volgens mij zie je het iets te donker in allemaal....?
Sterkte met alles!

Temudjin

Nee er is niemand, ik ben een 1 mans leger :P en ik zie het niet donker, ik omarm juist de donkerheid.
Ik ben een afstammeling van Genghis Khan namelijk, ik wil alleen weten wat ze kunnen maken, vandaag is er 1 euro rente berekend bij Cannock Chase.. de schuld was 532 en zojuist belde ik terug om te zeggen dat ik 20 euro per maand ken missen (terwijl ik al onder het beslagvrije voet zit) en dat weigerde zij het kan alleen binnen 5 maanden namelijk. en het was ineens 533 door de rente.

Ik wil alleen weten wat de rechter me ken maken zodat ik me erop ken voorbereiden, meer niet.