Vraagje over het CVZ en/of CJIB

Started by Temudjin, Mar 03, 2014, 01:38 AM

Previous topic - Next topic

Temudjin

Hallo Mensen,

Ik heb een betaalregeling bij Agis, maar het dreigt zeer fout te gaan. Mijn Premie kan ik niet meer betalen..dat betekend dus dat de hele betalingsregeling gaat vervallen. Ik weet wel iets over het CVZ en CJIB. Wat gaat het me kosten??

En klopt het dat als ik het volledige bedrag die ik Agis schuldig ben afbetaal ik pas niets meer aan het CJIB of CVZ meer hoef te betalen??

Want ik ken iemand die betaald doodleuk al 3 jaar het CVZ en/of CJIB eigenlijk voor niets want haar schuld bij Agis is nog exact hetzelfde.

Groetjes, Genghis Khan

burningspirit

als je je premie een tijd lang niet betaald meldt je zorgverzekeraar je aan bij CVZ
vanaf dat moment int CJIB bij jou de premie met 30% extra kosten als 'straf'
dit wordt net zo lang gedaan tot je schuld bij agis is afbetaald

dus het is zeer de moeite waard om je premie te betalen en je betalingsregeling te herstellen anders kom je namelijk van de regen in de drup
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

sacredfour

Probeer er alles aan te doen om de achterstand onder de 6 maanden te houden. Is het de achterstand van vorig jaar waar er een regeling voor getroffen is dan heeft dit geen invloed op de aanmelding  CVZ zolang de premies van dit jaar gewoon betaald worden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Temudjin,.. waardoor kun je nu de betaling niet nakomen?

Is er een andere schuld die voorrang heeft? Of die je voorrang geeft.
De zorgpremie staat namelijk hoog in het lijstje van schuldeisers met voorrang. 
Als je de boete bij CVZ kan voorkomen dan zou ik daar vaak voor kiezen.
Maar dat ligt er dus aan wie de andere schuldeiser(s) is/zijn. 

Temudjin

Vitens jaarnota kwam ertussen , plus volgende maand nog de jaarnota van ENECO

Temudjin

Dus als ik het goed begrijp betaal ik zo aan het CJIB 170 euro plus ik raak mijn zorgtoeslag kwijt? ik betaal nu premie van zon 114 euro

Temudjin

Sacredfour,

bedankt voor je tip maar het duurt geen 6 maanden, ik word per direct aangemeld bij het CVZ namelijk. Want ik heb al een betalingsregeling ivm mijn Agis schuld dus als je premie 1 keer maar mist vervalt de hele betalingsregeling ook. het stond ook op mijn brief van betalingsregeling.

Het is dus zo goed als zeker dat ik word aangemeld bij het CVZ

Boeddha

Quote from: Temudjin on Mar 03, 2014, 02:19 PM
Vitens jaarnota kwam ertussen , plus volgende maand nog de jaarnota van ENECO

Als ik jou was zal ik juist met bovenstaande een betalingsregeling treffen! Aanmelding bij CJIB moet je ten alle tijden voorkomen!

Be strong, have faith!

burningspirit

Nogmaals ook van mijn kant: als het kan, probeer dan aanmelding bij CVZ te voorkomen! Concentreer je daar nu eerst op, want dit kan je een heleboel ellende besparen als je dat lukt.

En als dat voor elkaar is, treed dan in contact met Vitens en Eneco om ook aan hun begrip te vragen voor je financiële toestand en te vragen of ze met je willen meedenken.

En dan tenslotte: zorg dat je je primaire lasten betaald: huur/hypotheek, energie, water, zorgverzekeringspremie. En bekijk of je gemeentelijke/provinciale belastingen misschien kunnen worden kwijtgescholden.

Je zorgtoeslag is afhankelijk van je inkomen. Dus waarom zou die stoppen? Als je onverhoopt toch bij CVZ wordt aangemeld zou het wel kunnen gebeuren dat je zorgtoeslag direct door de belastingdienst wordt overgemaakt naar CVZ. En/of de premie CVZ wordt ingehouden van je inkomen.

Maar probeer om de aanmelding (als wanbetaler) bij CVZ te voorkomen..... kan dat nog, Temudjin?

Temudjin

Bij vitens en eneco is geen redden meer aan, het is namelijk al ge incasseert ik kan het niet terugdraaien meer..heb gebeld met ze dusja.

Het is dus 100 procent zeker dat ik aangemeld word bij het CVZ. Ik ga dus vanaf nu 170 euro betalen plus zorgtoeslag gaat direct naar hun?

En totdat mijn schuld is afbetaald bij Agis gaat het CVZ dus weg?? Vind het nogal een klote maja ik heb echt alles maar dan ook echt alles geprobeerd.. als je eenmaal Vitens en Eneco heb betaald hou je niets meer over voor de premie en aangezien er al een betalingsregeling loopt word ik dus per direct aangemeld bij het CVZ.

Buster

Temudjin, stuur een brief naar Eneco en naar Vitens, leg ze de situatie uit.

Dat je bij het innen van de jaarnota onder je beslagvrije voet bent gezakt en dat daarmee andere betalingsregelingen in de knel zijn gekomen.
Dat je bereid bent met hen een goede betalingsregeling te treffen.

Wat betreft CVZ, als je daarbij wordt aangemeld wordt er â,¬145 van je inkomen direct aan CVZ overgemaakt, je zorgtoeslag wordt direct aan de zorgverlener betaald. Daarnaast zul de openstaande schuld moeten aflossen. Pas als die achterstand is ingehaald betaal je weer de normale premie.
Je hebt dus een hele goede reden om in elk geval te proberen een betalingsregeling bij de andere twee voor te stellen.

gewoon

Hoi lees dat die jaarnota al betaald is en dat zal dan gebeurd zijn middels een automatische incasso en daar is het dus voor dat je een betaling kunt storneren, het is een vreemd gegeven dat je een machtiging geeft van B.V. E 125,-- per maand en een energie leverancier gebruikt deze machtiging ook voor de jaar rekening al is het 1.000,-- doen ze gewoon, als het nog kan, laten storneren en een betalingsregeling maken met hun, van 6 maanden is heel normaal zij... mogen vooruit op de jaarnota maandelijks alvast een voorschot rekenen, en daar staat tegen over bij een afwijkende jaarnota een normale regeling.

Probeer het uiterste om onder die 6 maanden te blijven, de kosten zijn daarna enorm, en ben pas klaar mee als die 6 maanden achterstand 100% betaalt zijn, hoelang kan dat wel duren als je bezig bent met die dure CJIB boete betalen.

Buster

Idd wat Gewoon zegt, je kunt contact opnemen met je bank en aangeven dat je geen toestemming hebt gegeven voor het afschrijven van een ander bedrag dan het termijnbedrag per maand.

burningspirit

@Termudjin, ik herken jouw stemming echt heel erg, zelfs met het woord k...pieiep er nog bij ook
ik heb in dezelfde situatie gezeten en had me ook nog laten wijsmaken dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen met die zorgverzekering.... maar echt ze zijn onverbiddelijk: ja, je zult veel meer premie moeten betalen als ze je aanmelden bij CVZ en ja, dan zul je eerst je schuld bij je zorgverzekeraar moeten hebben afgelost om weer 'normaal' verzekerd te kunnen zijn....

het is oneerlijk en k.... , je kunt er niks aan doen en het is jouw schuld misschien niet eens maar dit gaat echt gebeuren als je nu zelf niet ingrijpt en probeert iets te regelen, je kalmte bewaart en aan de praat gaat met je schuldeisers/dienstverleners
en neem van mij aan: je bent er niet 1-2-3 vanaf als je eenmaal aangemeld bent bij CVZ.....! helaas spreek ik uit ervaring

dus kort gezegd, probeer dit even te doen, en zet voor even je rechtvaardigheidsgevoel op zij, snap je? lees nog eens wat Buster en Gewoon zeggen,  en pak de telefoon of ga mailen

Temudjin

Dus mijn zorgtoeslag word aan de zorgverzekeraar betaald. En als het eenmaal is afbetaald wat dus eeuwen gaat duren , dan pas kan ik weer naar de tandarts etc?

Ooh Ooh Ooh !!!!