Mijn verhaal - Een nieuw begin!?

Started by StilleStormen, Mar 01, 2014, 01:13 PM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

Geweldig nieuws  voor jullie. Het aftellen kan beginnen. En waarschijnlijk meer rust in de tent.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

gewoon

gefeliciteerd zeg,  is dat eens goed nieuws die drie jaren vliegen, om en je kunt binnen kort gaan aftellen.

Wat is er veel gebeurd dit laatste jaar ten goede

StilleStormen

Wil een update plaatsen maar nam eerst eens een kijkje bij mijn eerste verhaaltje.
Mijn eerste topic was op 1 maart 2014.......nu is het 9 aug 2016........893 dagen verder en er begint nu eindelijk een lichtpuntje te verschijnen aan de end van de tunnel. Dat is ook wat me nu nog op de been houdt, eerlijk gezegd.
Toen kregen we 60 euro leefgeld las ik, nou in de maanden die daarop volgde hebben we 20 euro week geld gehad, dan weer eens 40, dan weer 35 en nu zitten we op de 50 euro week geld. Ja echt ze gaf ons echt gewoon 20 euro weekgeld want er was gewoon niet meer zei ze dan en ondanks dat iedereen zei: dat kan niet!! Deed ze het toch.

Nu zitten we dan op 50 euro weekgeld maar heeft gekort op de reiskosten vergoeding.
Die staat op 30 euro, elke dag moet er een afstand van 2x 35km gereden worden maar omdat de bewindvoerder het heeft gelaten om aktie te ondernemen bij het CJIB om aan te geven dat de auto nodig is voor het werk (wisseldiensten en geen OV toegankelijk) is de kleine euto in beslag genomen en moesten we stel op sprong een brommetje aanschaffen (met toestemming natuurlijk) waardoor we weer gekort werden op ons leefgeld. Zonder overleg, zonder enige uitleg.
Tja dat is zij, wij krijgen gewoon geen uitleg ze doet gewoon wat zij wil.
Het heeft heel wat ruzies veroorzaakt hier in huis.

Ik ben al zo'n kleine 2 jaar helemaal klaar met onze bewindvoerder maar telkens kreeg ze me weer zover om toch door te zetten omdat we met de Kredietbank bezig waren en tja, als we daar eenmaal inzitten, konden we gaan aftellen en dat was mij wel heel erg veel waard.
Toch heeft dat gerek en gestrek 2 jaar geduurd!
Nu zijn we eindelijk in fase 2 beland: alle crediteuren worden aangeschreven om kenbaar te maken wat er voor schuld rest bij hen zodat de Kredietbank een overzicht krijgt en de schuldsanering kan gaan beginnen.

Fase 1 van de Kredietbank is afgerond, we zijn toegestaan en hebben de contracten getekend. Vanaf dat moment zou het dus 36 maanden nog gaan duren.
Op dit moment is fase 2 in gegaan maar hebben nog steeds met de bewindvoerder te maken.
We hopen snel informatie van de Kredietbank te krijgen dat we totaal over zijn naar hen.

Voor mij is het een beetje dubbel feest. 1-) eindelijk een lichtpuntje nar 3 jaar ellende met de bewindvoerder en 2-) nu kan de bewindvoerder eruit!!!
De bewindvoerder heeft zoveel stress veroorzaakt de afgelopen 3 jaar dat wij op de aut. piloot staan, alleen maar overleven en nu dat de Kredietbank om de hoek komt, weten we niet eens meer te genieten van momenten.
Het lijkt wel alsof we weer opnieuw moeten leren dat er ook geniet-momenten zijn.
Hopelijk komen we dan ook weer naar elkaar toe want op dit moment is er zoveel stuk gemaakt, dat we hier samen leven ipv een relatie hebben.

Wat ik in mijn eerste originele berichtje zei: een ontdekkings reis........is een ware survival geworden.

gewoon

Beste Stillestormen er is veel achter je komen liggen, en je komt in rustigere wateren.

En het is begrijpelijk dat je,  juist nu je afgebrand kunt voelen, daar komt eindelijk  ruimte voor na zoveel jaren spanning, en op je tenen lopen.

Geniet momenten komen weer  je kunt weer gaan opbouwen, zeker ook in je relatie.

Jullie zijn vast en zeker samen,  bij het komende  nieuwe begin.

En tijd leert mogelijk dat Stillestormen, een mooi  synoniem voor diepgang blijkt, in je relatie

Goeds

Marjan12

Gelukkig hebben jullie nu zicht op een beter leven. Is er geen keurmerk voor bewindvoerders?

StilleStormen

Quote from: Marjan12 on Aug 11, 2016, 09:09 AM
Is er geen keurmerk voor bewindvoerders?

Volgens mij niet. Ik ben al langer aan het zoeken maar kom daar niet helemaal uit.

Nu volgt de volgende drama: De schuldenlijst is een puinhoop!
We hebben nu 1 deel (van mijn partner) de schulden overzicht gekregen zoals de Kredietbank verzameld heeft. Er klopt geen snars van!
Er staan dingen op die niet van haar maar van mij zijn.
Er staat zelfs iets op met haar BSN bij staat wat helemaal niet klopt!

Nu moeten wij de schulden lijst na kijken en aangeven wat er mist.
Er mist heel veel!!!!
Blijkt dus dat de bewindvoerder gewoon de afgelopen 3 jaar daar niets mee heeft gedaan want wij moeten nu gaan uitzoeken wat wel en wat niet klopt............
Ik ben de bewindvoerder zo zat!!

Marjan12

Een keurmerk was wel handig geweest, ik heb gelukkig geen bewindvoerder. Het lijkt wel of iedereen beeindvoerder mag worden. Net als een incassobureau.

nooitmeer

zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

StilleStormen

Het is al even geleden maar er is weer zoveel gebeurt maar daar zal ik jullie niet allemaal mee lastig vallen ;-)

De stand van zaken zover: We kruipen langzaam verder maar hebben afgelopen Dec goed nieuws gehad. Tenminste voor 50%!!
Mijn vriendin zit NU in de officiële schuldsanering. Al haar schuldeisers zijn akkoord gegaan dus die was simpel.

Maar nu ik..........mede doordat mijn ex 1 van de grootste 'schuldeiser' is en niet akkoord gaat, is mijn traject schuldsanering gestopt.
Er is nu WSNP aanvraag gedaan en ik kreeg al binnen 14 dagen een oproep van de Rechtbank: 14 maart is het dan zover.

Ik ben 1 brok nervositeit.
Mijn maatschappelijk werkster gaat met me mee naar de rechtbank en geeft aan dat ik niet zo nerveus moet zijn. Ze heeft het al een aantal keer meegemaakt en is altijd goed gekomen.
Maar ik beheer de eigenschap van doemdenken. Ik heb al zoveel meegemaakt dat ik niet kan bedenken dat mij ook eens iets mee zit.
Ik zal het dus moeten uitzitten tot maart.

Mocht ik daarna eindelijk ook de luxe hebben om af te gaan tellen, zal ik wat vaker hier gaan komen. Niet alleen voor een luisterend oor maar ook mijn ervaringen gaan delen.
Ik zag al dat er weer veel mensen bij geomen waren met hun verhalen maar aangezien ik nog steeds in 'overlevings modus' sta (nu al bijna 4 jaar), ben ik erg ego?istisch en kan ik geen ellende van andere mensen om me heen hebben maar ik hoop echt dat dat straks gaat veranderen.
Er zijn der veel geweest (en nog steeds zijn) die voor mij een luisterend oor hebben en veel tips en adviezen en daar ben ik zo dankbaar voor!!!!
Ik hoop dat ik dat straks terug kan geven.......... dus heb nog even geduld

Smile

:)  hallo  dit is de normale  gang  van zaken  hoor  en  dan moet je idd  naar de  rechtbank, komt  goed ! Doe geen gekke  dingen ,  geef niets onnodig uit  dan gaat de rest  vanzelf . Veel succes   :)  Groet, Smile

gewoon

Ha gefeliciteerd dat het er nu echt van gaat komen, en je bent niet de enige die stijf staat van de zenuwen,  bijna iedereen die  als de dag  eindelijk komt houd het maar met moeite droog.

Het zal best goed komen die spanning gaat er pas echt af na de uitspraak, volgens mij zijn dat ook dagen dat het fijn is om rechter te zijn, er hangt een half mensen leven aan vast, en moet toch heerlijk zijn dat je daar een verschil in kan zijn.

Je bent er bijna

burningspirit

Hey Stille Stormen, hier zit er nog eentje die op was van de zenuwen voor de gang naar de rechtbank. Maar toch... wij zijn nu bijna op de helft van de WSNP! Wat zul je straks opgelucht zijn als de uitspraak er is. En ik denk ook dat het best goed komt. In gedachten ga ik met je mee. Hou je haaks!
Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

jan

De gang naar de rechtbank is altijd moeilijk, bijna iedereen die dat heeft gedaan is zenuwachtig. Het zou niet goed zijn als niet zenuwachtig zou zijn, want je krijgt een nieuwe kans en er komt uitzicht op een nieuw leven. Ik ga ervan uit dat het je gaat lukken!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

StilleStormen

Yes!!!!!!!!!! Ik zit er in!!!
Wauw mensen lief zeg. Ik ben toegelaten in de WSNP!!!
Het oordeel is geweest. Eindelijk na bijna 7 jaar ellende is er een eindstreep te zien!
Elke dag doe ik vreugde dansje haha
Het is echt waar: ik ben toegelaten!!!

Moet nu mijn koppie weer in het gareel krijgen en kom ik zeker terug :)