spoed WSNP

Started by jannie, Feb 27, 2014, 06:08 PM

Previous topic - Next topic

Buster

John, het aanvragen van een WSNP via persoonlijk faillissement is een slecht advies.
Het is het grootste lokkertje van malafide organisaties om klanten te trekken.
De rechters in NL zijn er heel kort over; dit is misbruik van het recht. De wetgeving is zo niet bedoeld door de minister. De kans is daarom groot dat een persoonlijk faillissement niet wordt omgezet in een WSNP regeling. Het gevolg is daarmee dat de schuldenaar wordt opgezadeld met gerechtelijke kosten, salaris van de curator en het aanhouden van de rente bij de verschillende eisers.

Kortom, een opeenstapeling van kosten die je bult alleen maar groter maken.
Onderstaande link is een praktijk voorbeeld met het commentaar van een Advocaat Generaal:
http://www.modusvivendi.nl/index.php?option=com_k2&view=item&id=147:afwijzing-verzoek-tot-toelating-schuldsanering-mede-door-consumptieve-overbesteding

@Jannie, wat je zelf kunt doen om de procedure te versnellen is het op orde brengen van je lasten, ga het gesprek aan met de verschillende schuldeisers en doe voorstellen.
Zorg dat je geen achterstanden oploopt in je huur, zorgpremie, energie, water en gemeentebelastingen.
Werk de CJIB boetes zo snel mogelijk weg. Dat versneld de procedure bij de aanvraag voor een minnelijk traject.

jannie

Dank je wel allemaal.
Gisteren een plan van aanpak gemaakt.
Binnenkort hebben we een orienterend gesprek met de advocaat, om ex juridisch te verplichten mee te gaan werken aan de verkoop van het huis.
Ook zijn bewindvoerder zal dan op haar vingers getikt worden.
Want volgens mij wordt er toch op zijn minst verwacht dat je enige inspanning verricht om niet nig meer schulden te maken. In deze tijd is het een gelukstreffer dat je je huis uberhaupt kunt verkopen.
Ik hoop alleen dat de koper niet af gaat haken door dit gedoe want dan zijn we verder van huis.
Daarbij willen de kinderen en ik verder met ons leven.

Groetjes Jannie