Na veel andere verhalen, wederom een nieuw verhaal....de mijne

Started by Ger, Feb 24, 2014, 10:38 AM

Previous topic - Next topic

Ger

Hallo forumlezers,
Ik heb heel veel verhalen gelezen op dit forum, allemaal even schrijnend en zeker met raakvlakken met mijn verhaal.
Ik ben 48 jaar oud en heb eigelijk mijn hele leven vanaf mijn 20ste gewerkt zonder werkloos te zijn. Ik ben getrouwd geweest en na 20 jaar huwlijk liep dit uiteindelijk stuk. Mijn ex en ik hebben drie prachtige (geadopteerde) dochters. De kosten van deze adopties hebben we weten te versleutelen in de hypotheek. Waardoor wij nu een huis hebben die onder water staat. Als je nog samen bent en twee inkomsten geniet dan lukt het allemaal prima.  Tussendoor een rechtzaak verloren op een vermeend verborgen gebrek van een eerdere verkoop van een woning (15.000 euro schadebedrag, die we moesten lenen bovenop de hypotheek) Maar in 2009 liep het huwlijk stuk en een echtscheiding werd een vechtscheiding.....in 2012 is uiteindelijk de scheiding uitgesproken door de rechter en kun je verder (denk je...) Een advocaat moest worden betaald, de auto liep stuk en de garagerekening loopt op, daarbij de normale vaste lasten en ineens loop je achter met de betalingen. Regeling op regeling is afgesproken en ik heb het gered!!!! Een klein succesje. Ik heb een lieve vriendin ontmoet en in 2013 besloten we te gaan samenwonen en dan kunnen we het samen best redden. Het plan was om mijn ex-vrouw ontslag te geven van hoofdelijke aansprakelijkheid van de hypotheek. Eind 2013 kreeg ik ontslag bij mijn werkgever waartegen ik in bezwaar ben gegaan, bezwaar/beroep loopt nog steeds, met als gevolg dat ik nog geen uitkering of iets dergelijks heb ontvangen. Dus al drie maanden volledig zonder inkomen zit en de vaste lasten die doordraaien. Om praktische redenen is mijn vriendin verhuisd naar een andere woning zodat ik wel recht heb op een bijstands uitkering. Ook heb ik mij inmiddels gemeld bij de bank voor gedwongen verkoop van de woning. Ik vrees dat ik binnen nu en een half jaar met een (welliswaar gedeelde) restschuld op straat sta. De woning is kansloos in de verkoop, geen marktwerking, economisch slecht gebied, en aardbevingen bijna dagelijks....(weten jullie gelijk in welke regio ik woon  :P) ik mag mijn handen dichtknijpen als de schuld onder de ton blijft.
Ik heb zo langzamerhand alle mogelijkheden en onmogelijkheden al gehad en zie de kansen en mijn toekomst met drie meiden somber en zwart in. Creatief, positief blijven, kansen zien???....Het wordt steeds moeilijker en kleiner. En van de instanties waar je denkt dat ze je helpen....no way,  erg vervelend maar we kunnen niets voor je doen, we hebben begrip voor uw situaie maar helaas...dit zijn de meest gehoorde reacties. Ik vergelijk het met een draaimolen, als je erin wilt moet je eerst wachten tot er eentje uitvalt en dan nog moet je snel zijn want anders is je plek bezet en moet je weer wachten. En van dat wachten en geduld hebben wordt je zo verschrikkelijk moedeloos...pfffff, ik ben op...
(sorry voor de soms cynische ondertoon, maar das zo'n beetje het enige wat me helpt te overleven...)

Buster

Beste Ger,

Welkom op het forum en in de draaimolen ;)
Even zomaar een vraag; heb je je al ingeschreven als woningzoekende?
Mocht het zover komen dat je op straat komt te staan kun je in elk geval reageren op woningen.
Baat het niet, dan ligt het alleen stof te vangen.

Ik snap dat je je helemaal klem voelt zitten.
Wat die bevingen betreft, is er geen actiegroep die achter vergoedingen aangaat binnen je regio?
Zou op zich het zoeken waard zijn.

Ger

Ja, sta ingeschreven als woningzoekende, maar ook hier geld weer wachten en je hebt uiteindelijk nog een dak boven je hoofd, dus zo wie zo niet dringend en wat die bevingen betreft, ja er zijn actiegroepen, al zijn er een paar waar ik mij van distancieer (de raddraaiers, die altijd in beeld komen op de tv en in de krant en niets te vertellen hebben en geen zinnig woord te melden hebben) en ik heb via de rechtsbijstand al een aansprakelijkheid geclaimd en???...wachten, geduld hebben. Het kan wel jaren duren eer je je gelijk krijgt (als het al zover komt)  maar goed de raderen draaien...

Buster

Nou dat ligt in elk geval al in de week.
En daar koop je nu niks voor maar het zal allicht schelen als de nood aan de man is.
Nooit geschoten is altijd mis.

Be

Welkom Ger. Weet er niet zoveel zinnigs over te zeggen, maar wens je wel veel sterkte voor de tijd die gaat komen.