keuring of niet

Started by chapter, Feb 20, 2014, 09:19 PM

Previous topic - Next topic

chapter

Ik had een vraag
in de recofa richtlijnen staat het volgende
f. Indien een schuldenaar zich erop beroept dat hij arbeidsongeschikt is, legt hij een medische
verklaring of medische informatie over waaruit dit blijkt. Indien hij niet over een dergelijke
medische verklaring of dergelijke medische informatie beschikt maar wel aannemelijk is dat
sprake is van medische omstandigheden die de (mate van) arbeidsgeschiktheid be?invloeden,
laat hij zich keuren door een door de bewindvoerder of door de rechter-commissaris aan te
wijzen deskundige, zoals een arts van de GGD. De kosten van een dergelijke medische keuring
komen ten laste van de boedel of, indien het actief in de boedel ontoereikend is, ten laste van de
Staat.

hoe wordt daar tegenwoordig naar gekeken zijn medische verslagen genoeg of wordt je vaak gekeurd en hoe zij die ervaringen?
het gaat in mijn geval absoluut niet om volledige afkeuring maar een sollicitatie / werk plicht van 24-28 ipv 36 uur.
bwv gaat overleggen met collega en mogelijk dan aanvraag bij rc meteen met de stukken maar wist niet precies hoe en wat.

Buster

Ik kan me voorstellen dat als er al een oordeel of keuringsuitslag ligt van een arts of instelling waar zij zelf ook normaal gesproken van gebruik maken dat ze die, ten laste van de boedel, niet nog een keer dezelfde keuring laten doen. Tenzij ze denken dat de keuring niet in orde is.

Zoiets?

tuthola

Hoi chapter....In de meeste gevallen word je dan gekeurd, ik zit in de WAO voor 80-100% ik moest wel gekeurd worden door de GGD ook al was het in mijn geval duidelijk dat ik niet werken kon.
Hangt ook weer af van je bewindvoerder en rechter c. die dit beoordelen.
Als ik het goed heb zit je ongeveer van sept in de WSNP en moet nog wel even dus hou er maar rekening mee dat je gekeurd word, is niks engs aan, het zijn over het algemeen schappelijke mensen die bij de GGD werken.

Succes

chapter

er is geen keuringsverslag aangezien ik erg snel na operatie ben gaan werken omdat ik een tijdelijk contract had en wist dat als ik dan nog ziek thuis zat ik eruit zou moeten.
wel verslagen van arbo van mijn ziek zijn en natuurlijk de artsverslagen van wat er aan de hand was en wat er gedaan is.
bij uwv geweest ivm ww maar die kon mij alleen keuren voor deel dat ik in ww zit en waren beide erover eens dat 17 uur werken lukt dat doe ik ook al maar 36 uur begint zijn tol te eisen en ook fysio waar ik jaar onder behandeling ben heeft in brief aangegeven wat de beperkingen nog zijn. Deze had ik ook nodig voor verlenging van wmo.
issue zat nu beetje in kan ik laten keuren op eigen kosten alvast en dan straks terug vragen als er daadwerkelijk uitkomt dat 36 uur teveel is waar ik wel vrij zeker van ben en bewindvoerder ook
zij gaf aan dat regels aangepast waren dat als je goed gekeurd wordt je keuring zelf moet betalen en bij afkeuring het vergoed krijgt alleen wist bwv niet zeker of er eerst goedkeuring moest zijn voor keuring
om dat veilig te stellen wil ze dus eerst aanvraag doen om niet achteraf te moeten zeggen het is al betaald dus je krijgt het niet terug

chapter

ik maak me in die zin ook niet druk aangezien alle artsen aangeven dat het al heel wat is dat ik nog werk ondanks 3 vastgezette wervels maar merkte pas toen ik 1 baan verloor van de 2 wat het fysiek met mij had gedaan was zoooooo moe. en bij meer rust komen ook meteen de klachten in alle hevigheid terug.
werkgever geeft optie om opleiding te doen die zou ik dan in de urenbeperking kunnen doen (geen belasting voor rug)

Knibbel

Quote from: chapter on Feb 20, 2014, 09:50 PM
werkgever geeft optie om opleiding te doen die zou ik dan in de urenbeperking kunnen doen (geen belasting voor rug)
Als je nog geen vaste aanstelling hebt en de werkgever de kosten van de opleiding betaalt lijkt mij dit voorstel wel gunstig. Meestal is het gevolg na zo'n betaalde opleiding dat je in ieder geval ervan verzekerd bent dat je weer verlenging of, nog beter, een vaste aanstelling krijgt. Een werkgever gaat niet investeren in je als ze je binnen korte tijd weer kwijt willen. Of zie ik dat verkeerd?
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

chapter

ik heb daar een 0 uren contract in flexpool ik mag vanuit de flexpool niveau 4 gaan doen en ook andere manager van woning zei dat is wel heel uniek dat is nog nooit gebeurd dat je vanuit 0 uren contract in flex de opleiding mag doen aangezien je in de flex altijd als niveau 3 werkt.
en geen garantie uren hebt maar de opleiding wel een papier eist van 21 uur per week die ze hebben ingeleverd.
opleiding zou niet te doen zijn met 36 uur werken 1 dag school eigen tijd en dan 1 dag stage om mijn opdrachten veilig te stellen daar krijg ik dan wel een stage overeenkomst voor zodat ik een vergoeding krijg voor die dag alleen is dat lager als salaris normaal natuurlijk

tuthola

Om even terug te komen op de keuring....als ik jou was zou ik afwachten wat de RC hierover beslist en je voorlopig aan je sollicitatieplicht houden. Als hun willen dat je gekeurd word vraag ik me af voor wie dan de kosten van de keuring zijn.

chapter

hoi tuthola
Doe ik ook en aangezien ik aangenomen ben bij oude werk per half maart hoefde ik in tussentijd niet te solliciteren, doe ik wel omdat ww dat wel eist
2 banen acht ze als genoeg dus dan ook geen sollicitatieplicht.

zij dacht als rc keuring wilt en ik afgekeurd wordt gedeeltelijk het uit boedel gaat en als ik volledig goed gekeurd wordt wat bwv ook niet verwacht ik zelf de kosten moet dragen ook geen probleem vandaar dat ik voorstelde alvast een aanvraag in te dienen bij ggd.
maar ze vond het zonde als ik het daardoor niet uit boedel zou kunnen halen omdat er nog geen akkoord van rc was.
Gezien de achterstanden hier dacht ik zo wat tijd te winnen heb nog wel tot september ivm opleiding maar toch tijd gaat snel en ggd zal ook wel wachttijden hebben

tuthola

Ik snap je insteek ....geef je bewindvoerder wel gelijk dat je beter kan wachten op besluit RC dat scheelt je weer kosten .....ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen :-)

chapter

update

Mijn half jaar verslag is naar de rc met daarbij verzoek voor medische keuring en aanvraag scholing niveau 4.

Ik mag mij laten keuren op kosten van de boedel. Het zal dan niet gaan om volledige afkeuring maar ik hoop dat de ggd arts of keuringsarts het met mij eens is dat 28 uur wel voldoende is als minimale eis. Als ik het lichamelijk wel red werk ik gewoon 36 uur maar dan is het moeten ervan af.
Bwv vraagt deze keuring aan.

Dan de scholing deze is goedgekeurd mits ik mijn huidige salaris behoud. Dit is geen probleem heb ik al nagevraagd en ik behoud mijn huidige salaris alleen dan voor jaar een contract van 24 uur.
Dat geeft rc ook meer zekerheid als 2      0 uur contracten.

Nu 24 uur en ernaast behoud ik bij andere werkgever mijn 0 uur contract.

dit houd in dat ik bij andere werkgever nog 2 a 4 diensten per maand erbij draai dus dan kom ik wel rond de 30 uur uit.
Het scheelt dat als ik goed gekeurd wordt voor 28 uur dat ik kan kiezen of ik wel of niet een dienst aanneem en kritischer kan zijn. Nu werk ik alle groepen agressie emb (veel zorg en lvg weinig zorg.
Dan kan ik meer insteken op hoog niveau cliënten met weinig zorg wat fysiek minder van mijn rug vraagt.

Buster

Dat klinkt allemaal heel goed Chapter, ik ga voor je duimen!

chapter

hoi buster
ben ook erg blij
mijn rc wilde me eerste zitting niet toelaten.  tweede zitting andere rc wel.
maar de eerste is nu rc van mij.

bwv was bang als we scholing en keuring aanvroegen rc ernstige twijfels had.
wel opleiding doen maar geen 36 uur werken.
toen uitgebreid verhaal getypt waarom afkeuren en opleiding voor iedereen beter is.
meer kans op vaste baan erna. zekerheid van 24 uur tegen 0 uur nu.
doordat ik mij 8 uur wil afkeuren en me nu de pleuris werk ook wel laten zien dat geen onwil is.
heb ook alle medische stukken meegestuurd om inzicht te geven.

in ww ook ziek gemeld voor solliciteren deze verzekering arts zei dat hij me voor 18 uur geschikt acht en elke arts het met hem eens zou zijn datlal hele prestatie is 28 uur werken met 3 vastgezette wervels. zeker in de zorg.
tijd voor omscholing nu verre van ideaal.

Knibbel

Hai Chapter, ik hoop ook voor je dat jouw verzoek gehonoreerd wordt!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

ennudan

Spannend allemaal... zal fijn zijn als het achter de rug is en op papier alles geregeld is