Re: Probleem 2 (FBTO)

Started by sacredfour, Feb 18, 2014, 08:42 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Beste Eduard,

Ik weet niet zo goed hoe ik je dit moet uitleggen.
Je bent vertrokken naar het buitenland.
Je hebt je niet afgemeld bij je zorgverzekeraar.
Dan blijft je premie gewoon doorlopen.

Ik probeer even constructief met je mee te denken.
Je hebt namelijk al een aantal maal aangegeven dat je het best zwaar hebt met het regelen van alle papieren.
Zou beschermingsbewind niet iets voor je zijn?
Je vraagt dan een bewindvoerder de papieren zaken voor je te regelen.
Hij of zij voert ook de gesprekken bij diverse instanties.
Er zijn verschillende mogelijkheden daarin.
De instantie waar je nu verblijft, heeft die daar geen informatie over?
De branchevereniging van bewindvoerders vind je hier:
http://www.bpbi.nl/

Een beschermingsbewindvoerder is niet gratis, maar in veel gevallen kan je in aanmerking komen voor bijzondere bijstand.

Als je op deze manier brieven blijft schrijven ga je nergens komen.
Het enige wat je nu bereikt is dat FBTO niet met je zal meewerken.

Buster

Eduard, je verliest een groot ding uit het oog.
In de periode dat je vertrok was je persoonlijk failliet verklaard.
Jouw vertrek naar het buitenland? Had je daarvoor toestemming van de curator?
Of ben je zogezegd; gevlucht?

We kunnen dan wel op zoek gaan naar regeltjes, maar het kan heel goed zijn dat die voor jouw dan niet opgaan.

sacredfour

Ik lees dat dit ging over het beslag op de zorgpremie door het CVZ. Niet over de aanmelding bij het CVZ
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Eduard, er gaan een paar dingen scheef.

Als je je schulden wilt aanpakken zijn er een aantal dingen die je zult moeten doen.
Een daarvan is erkennen wat jouw aandeel is geweest in het ontstaan van de schulden.

Wat mij een beetje dwars zit in je reacties is dat je totaal over je eigen verantwoordelijkheden heen stapt en wijst naar een ander. Op die manier kom je nergens.
Hoe moet FBTO jouw een brief sturen als jij ze niet laat weten waar je woont?
Dan is het toch logisch dat ze dat sturen naar het laatst bekende adres en ja,.. die brief komt dan idd niet bij jouw aan. Is dat dan de schuld van FBTO? 
En jij neemt FBTO iets kwalijk dat je jouw niet op de hoogte hebben gesteld?

Je hebt behalve de gemeente niemand op de hoogte gebracht, bent de grens overgetrokken terwijl er een vonnis tegen je was uitgesproken en je een reisverbod had. En dan terug komen en boos worden op een schuldeiser?
Dit is echt de omgekeerde wereld.

Je hebt zelf de beslissing gemaakt om weg te gaan terwijl je dat verboden was.
Daarmee lopen de schulden op qua gerechtelijke kosten, wettelijke rente en in dit geval dus een melding bij het CVZ. Dat jij dat onzin vindt zal ze een worst zijn en dat kunnen ze omdat de wet aan hun kant staat en jij alle schijn tegen hebt.

Voor je eigen bestwil; wordt alsjeblief wakker en realiseer je hoe moeilijk je het jezelf hebt gemaakt.
Hou op met je boos maken om de handelingen van een ander en ga zorgen voor je eigen handelingen.