Probleem 2 (FBTO)

Started by eduardap, Feb 18, 2014, 07:26 PM

Previous topic - Next topic

eduardap

Na een zeer vervelende e-mail te hebben ontvangen, was dit mijn reactie:

Geachte heer,

Dit accepteer ik niet!

Na verblijf van 4,5 jaar in z-amerika, (2009 - 2013) heb ik me -2013 weer aangemeld bij FBTO.
Omdat ik na 5 maanden van mijn aanvraag voor een uitkering nog niet een uitkering had, had ik bij FBTO een betalingsachterstand van 4 maanden opgelopen. Na een brief hierover, heb ik mijn 4 maanden premie voldaan op 19-12-2013. In 2013 heeft FBTO nooit over betalingsachterstanden van voorgaande jaren gehad! Dus:
FBTO heeft mij in december 2013 ten onrechte bij het C. V. Z. aangemeld met alle consequenties van dien!

Indien ik niet zeer spoedig een bevredigende reactie op deze e-mail heb gehad, zoek ik de publiciteit!

Met vriendelijke groeten,

Beste,

U stuurde ons januari een mail over uw aanmelding bij het CVZ. U vraagt hierin om de aanmelding terug te draaien. Hierbij geven wij u graag onze reactie.

Onbetaalde premie.
Bij 6 maanden onbetaalde premie wordt u aangemeld bij het CVZ. Op dit moment heeft u ruim 10 maanden premie niet betaald. Dit gaat over premie uit 2009 en 2010.

U betaalt ons â,¬
Dit is het bedrag dat nog niet is betaald aan premie uit 2009 en 2010, wanneer u dit bedrag aan ons betaald kunnen wij u weer afmelden bij het CVZ.

Hulp bij betalingsproblemen
Wilt u hulp bij het oplossen van deze en/of eventuele andere betalingsproblemen? Neem contact op met de sociale dienst van uw gemeente of met een erkende schuldhulpverlener in uw buurt. (kijk bijvoorbeeld op www.nvvk.eu) U moet dan een stabilisatieovereenkomst afsluiten voor schuldbemiddeling.

In 2013 hebben ze het nooit over voorgaande jsren gehad!
Wat moet ik in godsnaam nog doen? Ik heb FBTO een aantal keren benaderd zonder success!

chapter

Wat denk je zelf te bereiken met deze mail.
Ik denk NIETS je was al eerder gewaarschuwd dat met mails op deze toon je helemaal niets bereikt.
Je goout je eigen glazen in zo Jammer

eduardap

Quote from: chapter on Feb 18, 2014, 08:16 PM
Wat denk je zelf te bereiken met deze mail.
Ik denk NIETS je was al eerder gewaarschuwd dat met mails op deze toon je helemaal niets bereikt.
Je goout je eigen glazen in zo Jammer

Ik was toen (11 2 j. l.) erg boos! Had echter nog geen contact met dit forum!

eduardap

Quote from: Buster on Feb 18, 2014, 08:42 PM
Beste Eduard,

Ik weet niet zo goed hoe ik je dit moet uitleggen.
Je bent vertrokken naar het buitenland.
Je hebt je niet afgemeld bij je zorgverzekeraar.
Dan blijft je premie gewoon doorlopen.

Ik probeer even constructief met je mee te denken.
Je hebt namelijk al een aantal maal aangegeven dat je het best zwaar hebt met het regelen van alle papieren.
Zou beschermingsbewind niet iets voor je zijn?
Je vraagt dan een bewindvoerder de papieren zaken voor je te regelen.
Hij of zij voert ook de gesprekken bij diverse instanties.
Er zijn verschillende mogelijkheden daarin.
De instantie waar je nu verblijft, heeft die daar geen informatie over?
De branchevereniging van bewindvoerders vind je hier:
http://www.bpbi.nl/

Een beschermingsbewindvoerder is niet gratis, maar in veel gevallen kan je in aanmerking komen voor bijzondere bijstand.

Als je op deze manier brieven blijft schrijven ga je nergens komen.
Het enige wat je nu bereikt is dat FBTO niet met je zal meewerken.

Ik zie een bewindsvoerder niet zitten en is ook niet nodig!
FBTO heeft mij in december 2013 ten onrechte bij het C. V. Z. aangemeld (ik had - in december 2013 voldaan - een betalingsachterstand van 4 (dus niet van 6!) maanden. Zij houdt mij nog steeds bij het C. V. Z. geblokkeerd zodat ik mij niet bij een andere verzekeringsmaatschappijn  kon aanmelden.

Ik heb eerder gelezen dat een afmelding niet nodig was, aangezien ik naar het buitenland ben gegaan!

Boeddha

Eduard, je zal eerst op een rustige manier in contact.moeten komen met FBTO en moeten bewijzen dat je daadwerkelijk in het buitenland was! Zolang dat niet bewezen is zal je aangemeld blijven daar!
Be strong, have faith!

Boeddha

Waarom vraag je geen hulp aan de sociaal psychiatrische verpleegkundigen (spv'er) die werkt binnen de GGZ instelling om je op weg tehelpen? Die bereiken vaak meer vanuit hun achtergrond.
Be strong, have faith!

gewoon

Heb net gelezen in de voorwaarden van FBTO dat je verzekering niet op kunt zeggen bij een betalings achterstand.

Dus je moet je uit geschreven hebben bij GBA
En je weet dat je langer weg blijft dan 8 maanden je afmelden voor vertrek, bij je zorgverzekeraar.
En geen achterstand hebben.

Dit zijn al drie dingen om naar te kijken, voor je energie stopt in het bewijzen dat je ook weg was.

eduardap

Quote from: Buster on Feb 19, 2014, 12:14 AM
Eduard, je verliest een groot ding uit het oog.
In de periode dat je vertrok was je persoonlijk failliet verklaard.
Jouw vertrek naar het buitenland? Had je daarvoor toestemming van de curator?
Of ben je zogezegd; gevlucht?

We kunnen dan wel op zoek gaan naar regeltjes, maar het kan heel goed zijn dat die voor jouw dan niet opgaan.

Nee, niet afgemeld! Wel uitgeschreven bij GAB.
Wat ik echter FBTO kwalijk neem is dat ze nu (2014) met schulden komen over 2009 en 2010. In 2013 hebben ze geen woord daarover gerept!

tuthola

eduardap, ik vraag me af of je wel de hele waarheid verteld....de vraag  of je gevlucht bent voor de schuldeisers en of je toestemming hebt gevraagd aan je curator om te vertrekken naar het buitenland is met jou niet beantwoord en zodoende kun je geen goed gericht antwoord verwachten.
Je bent boos maar draai het is om dat als jij geld tegoed hebt van iemand die vervolgens jaren naar het buitenland gaat denk ik niet dat je daar blij mee bent en je ook je geld wilt zien als deze persoon weer terugkomt.

sacredfour

QuoteWat ik echter FBTO kwalijk neem is dat ze nu (2014) met schulden komen over 2009 en 2010. In 2013 hebben ze geen woord daarover gerept!
Er zal ongetwijfeld in de voorafgaande periode een ingebrekestelling zijn verstuurd. Zorgverzekeraars eerste prioriteit is: nieuwe klanten.  Pas nadat jij weer bent aangemeld als nieuwe klant gaan ze kijken naar oude vorderingen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

eduardap

Quote from: tuthola on Feb 19, 2014, 09:10 AM
eduardap, ik vraag me af of je wel de hele waarheid verteld....de vraag  of je gevlucht bent voor de schuldeisers en of je toestemming hebt gevraagd aan je curator om te vertrekken naar het buitenland is met jou niet beantwoord en zodoende kun je geen goed gericht antwoord verwachten.
Je bent boos maar draai het is om dat als jij geld tegoed hebt van iemand die vervolgens jaren naar het buitenland gaat denk ik niet dat je daar blij mee bent en je ook je geld wilt zien als deze persoon weer terugkomt.

Gevlucht wel of niet! Doet niet ter zake! Probeer jij maar eens met een WAJONG uitkering rond te komen! Onmogelijk!
Geld tegoed? Als FBTO nou een arme sloeber was! Nou neen!

Boeddha

Quote from: eduardap on Feb 19, 2014, 04:08 PM

Gevlucht wel of niet! Doet niet ter zake! Probeer jij maar eens met een WAJONG uitkering rond te komen! Onmogelijk!

Sorry Eduard!! Je schopt heel veel mensen nu tegen hun zere been! Er zitten heel veel mensen hier die met nog minder moeten rondkomen!

Met zo'n instelling zal je er niet komen! Ik ben klaar met je! Het gaat je goed!
Be strong, have faith!

eduardap

Quote from: Boeddha on Feb 19, 2014, 04:14 PM
Quote from: eduardap on Feb 19, 2014, 04:08 PM

Sorry Eduard!! Je schopt heel veel mensen nu tegen hun zere been! Er zitten heel veel mensen hier die met nog minder moeten rondkomen!

Met zo'n instelling zal je er niet komen! Ik ben klaar met je! Het gaat je goed!

Om van al het gezeur van af te zijn, maak ik het volledige bedrag aan FBTO over!
(lees straks mijn boek maar, dan zullen jullie wel anders oordelen!)

Hebben die mensen ook rolstoel(onderhouds) kosten of bijv. kledingslijtage?
Hebben zij ook vervoerskosten of moeten ze aanpassingen in huis betalen?

Boeddha

Stap eens uit je slachtofferrol! Zolang je daar in zit zal je niks bereiken!

Be strong, have faith!

eduardap

Vanaf nu wil me nog alleen op probleem 1 (ING) richten!
Mocht ik een onbevredigend antwoord op mijn e-mail van afgelopen zondag krijgen, dan schakel ik TROS Radar in!