2 financiële problemen

Started by eduardap, Feb 11, 2014, 07:10 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Eduard, ik ben net nog even gaan zoeken in je oude draadje, en daar gaf je aan dat je je hebt uitgeschreven bij de gemeente, dat moet bewijs genoeg zijn om aan te tonen dat je geen zorgpremie hoefde af te dragen.
Ik lees net op een andere site dat bij emigratie de zorgverzekeraar zelf de polis stopzet.
http://www.zorgverzekering.org/zorgverzekering-vergelijken/overstappen-zorgverzekering/opzeggen/

Op de site van FBTO zelf kan ik er niets over vinden, ja dat je contact op moet nemen als je gaat verhuizen, dan bekijken zij of je verzekerd kan blijven, maar dat was niet je vraag.
Met de stempels en de uitschrijving bij het GBA heb je alweer twee bewijsstukken om bezwaar aan te tekenen.

eduardap

Maar dat is het probleem! Als zowel de Ixx als Fxxx weigeren om informatie te geven: Wat moet ik dan?
Fxxx wil over x week â,¬ x declareren (zie topic 'declaratie'). Moet ik deze nu wel of niet betalen? en pas nu (2014) beginnen ze over uitstaande schulden over 2xxx en 2xxx, terwijl ik sinds x daar weer verzekerd ben en het in 2xxx nooit over deze schulden hebben gehad, maar dit nu als excuus gebruiken om mij bij het X. aangemeld te houden (met alle consequenties!).

Iemand heeft gesuggereerd om aangetekend een brief naar de Ixx te sturen! Maar moeten zij deze wel beantwoorden?

eduardap

Hardstikke fijn dat je dit hebt uitgezocht! Maar ik moet er zeker van zijn dat dit ook echt bewijs!

Graag wil ik ook een uitleg over mijn vraag betreffende de declaratie? (er wordt over 10 maanden gesproken! (ik verbleef al die tijd = 2 * 12 maanden in zuid-amerika).

Concreet: hoe pak ik deze topic en het topic 'Declaratie'? nu aan?

sacredfour

Eduardap, wat betreft de ing vordering, kan ik je adviseren om de brief aangetekend te versturen. Hij die claimt bewijst. Als de bank denk een vordering te hebben op jouw moeten ze dit bewijzen.  Verzoek in die aangetekende brief voor kopieen van alle relevante stukken, inclusief de overeenkomst voor het krediet. Geef ze 14 dagen om met bewijs te komen dat er een vordering is. Laat ze weten dan je de zaak als afgedaan beschouwd als er geen documenten worden opgestuurd. Het is de zorgplicht van de bank dit te doen! 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

eduardap

Quote from: sacredfour on Feb 13, 2014, 04:11 PM
Eduardap, wat betreft de ing vordering, kan ik je adviseren om de brief aangetekend te versturen. Hij die claimt bewijst. Als de bank denk een vordering te hebben op jouw moeten ze dit bewijzen.  Verzoek in die aangetekende brief voor kopieen van alle relevante stukken, inclusief de overeenkomst voor het krediet. Geef ze 14 dagen om met bewijs te komen dat er een vordering is. Laat ze weten dan je de zaak als afgedaan beschouwd als er geen documenten worden opgestuurd. Het is de zorgplicht van de bank dit te doen!

Hartelijk dank voor je antwoord!
Is 14 dagen goed, aangezien de Ixx eist dat ik voor x 2014 betaal (overschrijding!)?

Ik zit echter met een ander probleem! Ik ben gehandicapt (zit in een rolstoel) en verblijf momenteel in een XXXXXXX. Het vervoer naar het postkantoor is verre van ideaal!
Is er iemand van dit forum die in de buurt woont en die in de gelegenheid is om mij naar het postkantoor in XXXXX te brengen?

Aangepast, gegevens zijn te herleiden naar een persoon. Wees ten alle tijden voorzichtig met het vermelden van privé gegevens.

Buster

Eduard, er is je nu al een aantal maal verzocht géén persoonlijke gegevens te plaatsen.
Deze waarschuwing wordt gegeven voor je eigen veiligheid.

Dus nogmaals; boven je bericht zie je de knop "modify" klik hierop en pas je bericht aan.
Daarnaast praktisch, is er niemand in de instelling die dat voor je kan doen?
Een vrijwilliger misschien?
Mensen die hier schrijven hebben doorgaans allemaal schulden en geen geld om op en neer te reizen.

peter

Als je jullie onderstaande tekst zien, betekend dit, dat een moderator een bericht heeft aangepast. Wees altijd voorzichtig met het plaatsen van privé gegevens. zoals bank en giro nummer, betalingskenmerken.

Verwijderd, gegevens zijn te herleiden naar een persoon. Wees ten alle tijden voorzichtig met het vermelden van privé gegevens.

Peter
Administrator Forum

sacredfour

eduardap schreef:
QuoteHartelijk dank voor je antwoord!
Is 14 dagen goed, aangezien de ING eist dat ik voor 27 2 2014 betaal (overschrijding!)?

Ik zit echter met een ander probleem! Ik ben gehandicapt (zit in een rolstoel) en verblijf momenteel in een XXXXXXX. Het vervoer naar het postkantoor is verre van ideaal!
Is er iemand van dit forum die in de buurt woont en die in de gelegenheid is om mij naar het postkantoor in XXXXX te brengen?
onder de omstandigheden zou je je brief ook kunnen mailen. hou gewoon de termijn van 2 weken aan.
dit wordt overal als redelijk aanvaard.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

eduardap

Quote from: sacredfour on Feb 12, 2014, 11:20 PM
Eduardap, laten we om te beginnen niet in paniek raken, er zal wel ergens een fout zijn gemaakt. Wat de eerste schuld betreft: Schrijf ING een brief waarin je de schuld niet erkend. Vraag alle relevante gegevens op zoals: kopieën van alle bankafschriften, betalingsherinneringen en kopie van het leencontract. Ga dan kijken wat ze verkeert gedaan hebben.
Wat de zorgverzekering betreft kan het inderdaad zo zijn dat je je niet afgemeld hebt.

Wat is een leencontract?

eduardap

Quote from: Buster on Feb 14, 2014, 01:02 PM
Eduard, er is je nu al een aantal maal verzocht géén persoonlijke gegevens te plaatsen.
Deze waarschuwing wordt gegeven voor je eigen veiligheid.

Dus nogmaals; boven je bericht zie je de knop "modify" klik hierop en pas je bericht aan.
Daarnaast praktisch, is er niemand in de instelling die dat voor je kan doen?
Een vrijwilliger misschien?
Mensen die hier schrijven hebben doorgaans allemaal schulden en geen geld om op en neer te reizen.

Hartelijk dank!
(er werken hier geen vrijwilligers!)

eduardap

Quote from: sacredfour on Feb 14, 2014, 04:51 PM
eduardap schreef:
QuoteHartelijk dank voor je antwoord!
Is 14 dagen goed, aangezien de ING eist dat ik voor 27 2 2014 betaal (overschrijding!)?

onder de omstandigheden zou je je brief ook kunnen mailen. hou gewoon de termijn van 2 weken aan.
dit wordt overal als redelijk aanvaard.

Is een aangetekende brief niet beter?

Mijn idee is het om de 2 problemen te splitsen! Eerst het probleem dat het meest urgent is (dat van het grootste bedrag!). Hierover dit weekend een e-mail te schrijven. Eerst door dit Forum laten lezen en daarna (met aangebrachte wijzigingen!) naar het desbetreffende bedrijf te zenden!
Dan het tweede probleem!

eduardap

Daarom mijn vraag: Welke bewijsstukken moeten bij de brief voor probleem 1 en hoe verkrijg ik dezen?

Buster

Eduard, voor het krediet hoef je geen bewijsstukken toe te voegen, je vraagt om bewijsstukken.
Het bedrag wat zij namelijk rekenen is buitenproportioneel.
Zij moeten eerst aantonen hoe deze kosten zijn opgebouwd.

eduardap

Bedankt!

Wat moet er in onderstaande anders?

Geachte heer/mevrouw,

Ik ontving gisteren uw brief in 2 voud!
Ik wil graag een specificatie op papier (dat ik daar trouwens om moet vragen!) van dit absurde bedrag. (het krediet bedroeg immers â,¬ x maar nu meer dan â,¬ xx?).

Met vriendelijke groeten,