2 financiële problemen

Started by eduardap, Feb 11, 2014, 07:10 PM

Previous topic - Next topic

eduardap

Ik heb vorig jaar in dit forum geschreven!
Ik ben 4,5 jaar in zuid-amerika geweest. Sinds 25 juni 2013 weer in Nederland. Heb de meeste schulden afbetaalt, maar ontvang nog 2 vorderingen die naar mijn mening onterecht zijn. Die me heel veel stress en waar ik erg moedeloos van wordt!
Ik weet in beide gevallen niet wat ik nu nog het beste kan doen!

Eduardap

1 Ixx
(ik heb in 2xxx een zakelijk krediet t. w. v. â,¬ x.000 afgesloten. Nu eist de Ixx dat ik voor 27 2 2014 â,¬ xx.x00 aan werkkapitaal + P. M. betaal!)

x, x 2014

Kenmerk: x

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij schrijf ik u een brief naar aanleiding van de uitstaande debet saldo van het Werkkapitaal NL ten bedrage van â,¬ xx.xxx,xx

Ik heb destijds een zakelijke krediet afgesloten omdat ik privé dusdanige kosten had â€" ik ben gehandicapt (zit in een rolstoel) â€" waardoor ik veel extra kosten had (denk aan ondere andere kledingsslijtage en rolstoelonderhoud).
Met een uitkering van â,¬ 0x,xxx,xx (ABN-Amro, december 2008) had ik niet voldoende financiën.

Verwijderd, gegevens zijn te herleiden naar een persoon. Wees ten alle tijden voorzichtig met het vermelden van privé gegevens.

Omdat ik al het ‘papierwerk’ beu was (mijn hele week bestond uit het invullen van formulieren!), ben ik december 2008 naar zuid-amerika (Chili en Argentinië) vertrokken en ben daar tot en met juni 2013 geweest.

Het verschil tussen ruim â,¬ xx.000 en â,¬ x.000 op het destijds afgesloten krediet vind ik wel erg groot! Ik wil u best â,¬ x.000 + eventuele rentekosten betalen, maar het geëiste bedrag van
â,¬ xx.xxx,xx vind ik veel te veel!

Ik hoop dat u op mijn verzoek in wil gaan!

Met vriendelijke groeten,

2 Fxxx
(Fxxx heeft mij naar mijn mening onterecht bij het X. aangemeld in december 2013, houdt mij nog steeds geblokkeerd ondanks dat ik de x maanden premieachterstand heb betaalt en als reactie daarop moet ik nu bedragen uit 2xxx en 2xxx betalen - ik zat toen in z-amerika - die ze nooit eerder geëist hebben!)

Beste meneer,

U stuurde ons x 2014 een mail over uw aanmelding bij het X. U vraagt hierin om de aanmelding terug te draaien. Hierbij geven wij u graag onze reactie.

Onbetaalde premie.
Bij 6 maanden onbetaalde premie wordt u aangemeld bij het X. Op dit moment heeft u ruim 10 maanden premie niet betaald. Dit gaat over premie uit 2xxx en 2xxx.

U betaalt ons â,¬ xxx,xx.
Dit is het bedrag dat nog niet is betaald aan premie uit 2xxx en 2xxx, wanneer u dit bedrag aan ons betaald kunnen wij u weer afmelden bij het X.

Hulp bij betalingsproblemen
Wilt u hulp bij het oplossen van deze en/of eventuele andere betalingsproblemen? Neem contact op met de sociale dienst van uw gemeente of met een erkende schuldhulpverlener in uw buurt. (kijk bijvoorbeeld op www.nvvk.eu) U moet dan een stabilisatieovereenkomst afsluiten voor schuldbemiddeling.

Boeddha

ten eerste welkom op dit forum.

een tip, haal uw echte namen weg. Dit is een openbaar forum en alles is terug te vinden.

Be strong, have faith!

gewoon

Beste eduardap

Herinner mij de gedachtes van vorig jaar,  en dat er gezegd werd, zou geen slapende honden wakker maken, wel deze is wakker en heeft je gevonden.

Nu kun je een algemene oproep schrijven tot begrip, maar dat is wat aan de late kant, vorig jaar had mooier geweest.

Nu zou ik vol in de ho ijzers vliegen, en een opheldering vragen hoe het kan dat een lening van E 1.000,-- na 5 jaar voorbij de 16.000,-- is gegroeid, het lijkt mij, dat hier echt iets fout is gegaan in de opbouw van de schuld.

Aan de slag dus.

En hier vertellen waar de ING mee komt, wil ik graag mijn gedachte daar over laten gaan, en ben niet de enige die hier zeer nieuwsgierig naar zal zijn.

Buster

Eduard, ik heb zo 1,2,3 geen antwoord op je vraag.
Heb wel uitgerekend dat het hier gaat om een rentepercentage van meer dan 50%!!!

Omdat het een zakelijke lening betreft weet ik niet zeker of daar een maximum aan zit qua rente, bij consumenten is dat wel aan banden gelegd.

gewoon

Hoi Buster

Ben ook aan het googelen geweest op ING, en een zakelijke lening voor een werk kapitaal, maar vind geen info waarom de kosten zo zouden toe nemen.

Vorig jaar was het voor eduardap een moeilijke keuze wat te doen na 4,5 jaar ( weg ) geweest te zijn, waar de draad weer op te pakken, zelfs zo dat gezegd werd, kom doe niet zo moeilijk.

Nu is het moment dat het geen afweging meer is, maar.......... ga dit echt oplossen.

Daar staat een heel forum voor klaar

nooitmeer

Is dit niet de starters lening van de gemeente? Of waar de gemeente borg voor stond?
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Xdewit

Eduard, wat een situatie! Ik ken de voorgeschiedis niet maar ik zou nu wel proberen proactief te reageren:
1. ing: zoals de anderen al zeiden, hoe kan die schuld zo hoog zijn geworden?
2. cvz: kan er wel geld geeist worden als je in het buitenland verbleef? ik denk dat je kan aantonen dat je niet woonachtig was in Nederland?
Succes in ieder geval!

Boeddha

cvz kan alleen stoppen als Eduard daadwerkelijk uitgeschreven was in Nederland.
Be strong, have faith!

Bloem2

En misschien ook niet onbelangrijk: Heeft Eduard zijn zorgverzekering wel beeindigd
en daar bewijs van? Ik kan me zo voorstellen dat de verzekering doorloopt als je je niet afmeldt.

Boeddha

Quote from: Bloem2 on Feb 12, 2014, 03:09 PM
En misschien ook niet onbelangrijk: Heeft Eduard zijn zorgverzekering wel beeindigd
en daar bewijs van? Ik kan me zo voorstellen dat de verzekering doorloopt als je je niet afmeldt.

Ook dat :D
Be strong, have faith!

eduardap

Ik zal jullie proberen uit te leggen hoe radeloos ik nu ben!

Ixx
Direkt na ontvangst van de brief (x xx 2014) heb ik 2 keer per e-mail (?) om een specificatie gevraagd, maar niet ontvangen!

Fxxxx
Of ik me daar heb uitgeschreven heb kan ik me niet herinneren, maar ik heb toch een Chileense stempel (23 12 2008) en een Argentijnse (24 6 2013) stempel in mijn paspoort. Het excuus van wel of niet uitschrijving vind ik flauwekul! Ze hebben in de jaren 2xxx en 2xxx nooit een declaratie van mij ontvangen!

Buster

@Eduard,

ING, heb je wel een bevestiging dat je email is aangekomen?
Zo nee, vraag daar dan om. Zij moeten reageren op een verzoek van specificatie.

FBTO, het spijt me om te zeggen, maar dat jij het flauwekul vindt is niet van belang. Je hebt de plicht om zelf zorg te dragen voor een afmelding. De stempels in je paspoort zijn dan wel een bewijs dat je niet in NL was, maar je hebt geen bewijs dat FBTO hiervan op de hoogte was en die kunnen nu eenmaal niet ruiken wat er zich in jouw leven afspeelt.
Aanvulling, wat wel heel opmerkelijk is dat er dus blijkbaar in de periode na die 10 maanden wel gewoon premie is betaald,... heb je zelf nog bankgegevens uit die periode?

Gezien de hoogte van de schulden is het geen gek idee om contact op te nemen met de gemeente, weet wel dat de gemeente een vordering niet nakijkt op rechtmatige kosten. Dat wil zeggen, als een incasso â,¬8000 aan kosten claimt op een hoofdsom van â,¬500 gaan ze daar zeker iets van zeggen, maar de strijd zullen ze niet aanbinden.

chapter

het gebeurd ook dat mensen vertrekken maar hier verzekerd blijven dus zou eerst nagaan of je die hebt opgezegd aangezien het van 2 jaren is die gedeeltelijk niet zijn betaald heb je dus sommige maanden wel premie betaald?
10 maanden in 2009 en 2010 en vertrokken naar chili 23-12-2008 dan ben je al die tijd gewoon verzekerd geweest.
mogelijk zelfs verplicht verzekerd doordat je een wia uitkering had

vraag bij ing per aangetekende brief om een specificatie

sacredfour

Eduardap, laten we om te beginnen niet in paniek raken, er zal wel ergens een fout zijn gemaakt. Wat de eerste schuld betreft: Schrijf ING een brief waarin je de schuld niet erkend. Vraag alle relevante gegevens op zoals: kopieën van alle bankafschriften, betalingsherinneringen en kopie van het leencontract. Ga dan kijken wat ze verkeert gedaan hebben.
Wat de zorgverzekering betreft kan het inderdaad zo zijn dat je je niet afgemeld hebt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha Eduard

Lees dat je je radeloos voelt, en kan alleen maar zeggen dat ik dat snap het is niet niks de brieven die je krijgt.

Dat je verzekerd bent als Nederlander zelfs als je jaren in het buitenland vertoeft is goed beschouwd iets kostbaars, dat niemand zomaar in de steek word gelaten die elders is, en dat daar kosten aan verbonden zijn, kun je van zeggen, het is niet mooier.

Die rare hoge rekening van de ING laat je dat nu niet radeloos maken, welkom terug in Nederland nog.

Dit welkom houd ook in, dat wij met raad en daad klaar staan voor die rekening van ING, om met je mee te denken.

Mailen, bellen, schrijven, enz. ING moet gewoon over de brug komen met info.....

sterkte en hou je taai, het komt zeker goed.