Buried by Debt 2005

Started by jan, Feb 09, 2014, 09:50 AM

Previous topic - Next topic

jan

Film uit 2005, uit de VS, waarin slachtoffers aan het woord komen. Veel van de onderwerpen zie te terug in Nederland. Onderwerp sluit ook aan bij de posting van sacredfour over banken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Hoi Jan

Dit zijn van die voorbeelden, dat als je een  dienst, of lening, product overweegt aan te schaffen, moet zorgen dat je weet wat je doet.

En heb je onvoldoende inzicht dat je dan laat voorlichten door een onafhankelijke deskundige.

Het hoeft niet eens een fout product te zijn, zo zat ik van de week te lezen over uitvaartverzekeringen in de consumentengids, citeer.....Wanneer diezelfde man een waardevaste verzekering van E 7000 afsluit bij ABN, betaalt hij 20 jaar lang maandelijks E 46,63 aan premie. Bij Ardanta is hij slechts E 14,19 kwijt. Toch is de verzekering van ABN voordeliger. Hoewel de premie niet omhoog gaat stijgt de verzekerde som elk jaar met 3 %. Zo niet bij Ardanta.

Dit lees ik dan drie keer, en besef dat het mij weken kost zelf een juiste keuze te maken in een woud van verzekeringen of heb ook hier een deskundige voor nodig.

Maar zomaar reageren op een mooie folder op de mat, of goedgelovig ergens een krabbel onder zetten dat werkt niet.

En heeft nooit gewerkt