besparingen op vaste lasten, hoe pakken jullie dat aan?

Started by Xdewit, Feb 07, 2014, 11:04 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Nu Gewoon zo waanzinnig bespaard heeft op zijn verzekering, vroeg ik me af of we ook op andere vaste lasten kunnen besparen. Ik denk dan aan bijvoorbeeld tv, telefoon en internet kosten. Een mobiel heb ik niet (prepaidje) maar ik zag wel dat de KPN behoorlijk steeg in kosten. Ik had al een paar keer naar een andere provider gekeken, maar er nog niet over beslist.
Hoe pakken jullie dit aan?

Buster

Nou gewoon,.. zoeken, de kleine lettertjes opdiepen en da kiezen.
En regelmatig alles nakijken.

Zo bleken wij bij UPC een verouderd abonnement te hebben die niet alleen duurder was maar ook minder service had. We konden zo overstappen naar een nieuwer abonnement met minder kosten en meer service.
De besparing die daarbij vrij kwam heb ik wel gelijk omgezet in een "gratis bellen" module.
Die kosten heb ik er denk ik binnen 3 dagen wel uit voor de hele maand ;)

En soms wordt je onaangenaam verrast, dat je met je energie niet kan overstappen omdat je in een register staat vermeld die acht jaar terug zoekt in je openbare financiële verleden.
Of we maar even â,¬800 borg wilde betalen. (aanvulling, wij hebben in geen 7 jaar tijd ook maar een maand achterstand gehad in welke vaste lasten dan ook) dus ik boos, aanvraag ingetrokken en overgegaan naar de concurrent.

Er is veel commentaar op het overstappen omdat de dure reclame campagnes worden doorberekend in de prijs. En dat dat raar is dat snap ik best, maar om daar de consument op aan te spreken vind ik te ver gaan.
Waarom zou ik bij bedrijf B â,¬50 meer betalen? Dan ga ik toch kijken wat A of C te bieden hebben, of zie ik dat nou verkeerd? 

burningspirit

Wij zijn laatst overgestapt met tel/tv/internet van upc naar kpn
scheelt ons ongeveer 10 euro in de maand voor hetzelfde

we stapten over met energie van nuon naar energie direct, maar vrijwel onmiddellijk kregen we van nuon weer een beter aanbod, dus we zijn weer teruggegaan.....
eigenlijk belachelijk dat je daarvoor eerst moet overstappen, maar ja
voorlopig scheelt dat ons 15 euro per maand

maar wat ik eigenlijk wilde vertellen was dat ik een erg leuk gesprek had met een mevrouw bij nuon
ik belde om te checken of alles bij was en in orde en hoe nou precies die overstap er financieel uit zag
ik kreeg keurig antwoord op mijn vragen, ze was bereid om alle ins en outs met me door te nemen. Maar we raakten ook aan de praat over hoe je het beste zélf in je gebruik kunt besparen. Dingen die heel bekend in de oren klinken als je ze hoort: niks stand by laten staan, ongebruikte apparaten en opladers: de stekker er uit, afspraken maken binnen het gezin vanwege gas besparing over de lengte van douche beurten en de instelling van de verwarming. Van die dingen. Ik zei dat ik een paar pubers in huis had, maar dat er eentje weg was gegaan afgelopen jaar. Maar hoe pak ik het aan? Hoe krijg ik mijn meiden nou zover, dat ze zich aan de afspraken houden? Die mevrouw had een simpele suggestie: maak een potje en laat ze daar elke keer als ze verspillend bezig waren 50 cent of zo in doen, om ze te leren, dat energie geld kost, en dat als ze verspillen dat ze dan moeten bijdragen. Had zij ook met haar pubers gedaan.

Oja, mijn man heeft de mobieltjes voorzien van een goedkoop abonnement, waarbij je niks te veel betaald, je kunt er meer mee dan met een prepaid, maar het is goedkoper. Maar dat rekent hij allemaal uit, hij schuimt inderdaad de sites af en kijkt net zo lang tot hij iets heeft gevonden. Volgens mij heet het Simyo of zoiets.

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

GlamBabe51

Hoi...

Wat heel goed werkt bij pubers is duidelijke afspraken maken, als ze dan toch energie verspillen zoals lampen laten branden, te lang douchen, dan niet 50 cent in een potje maar 1 euro, kun je gewoon van het eventuele zakgeld afhouden. Verder zou ik geen abonnement nemen voor je telefoon, achteraf betaal je toch meer dan je verwacht, met prepaid is het zo, op is op, zo doe ik het al een aantal jaar en dat werkt prima.

Hebben jullie al geprobeerd je aan te melden bij Sloop de Crisis ? Dat scheelt je zo +/- 500 euro per jaar op je energie, internet etc en op je zorgverzekering...

Succes !!

Knibbel

Quote from: GlamBabe51 on Feb 08, 2014, 09:09 AM
Hebben jullie al geprobeerd je aan te melden bij Sloop de Crisis ? Dat scheelt je zo +/- 500 euro per jaar op je energie, internet etc en op je zorgverzekering...
Nieuwsgierig geworden door reclame hierover heb ik een tijdje terug ook eens bekeken of Sloop de Crisis iets voor mij zou zijn, totdat ik onderstaande artikelen tegenkwam, daarna was het voor mij over. Ik wil daarmee niet zeggen dat dit collectief initiatief voor anderen geen uitkomst biedt, wellicht betekent het voor anderen wel mogelijkheden (bespaarmogelijkheden), maar persoonlijk zoek ik dan zelf wel uit welke mogelijkheden er voor mijn situatie zijn. Natuurlijk is het beter om voordeliger uit te zijn, om dit direct in je beurs te voelen, maar ik vind het van de andere kant toch ook belangrijk om te kijken wat je ervoor terugkrijgt en of je 'later' toch niet duurder uit bent. Maar, nogmaals, dat is mijn mening, iemand anders kijkt daar misschien weer anders tegen aan......

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Mensen-achter-Sloopdecrisis.nl-zitten-ook-achter-NL-Energie-en-Youfone-99969

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl/2013/12/ik-sloop-de-crisis-lekker-zelf.html
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

chapter

idd knibbel voor mij om die reden ook niet want ze werken vooral samen met samenwerkingspartners en dus niet alle spelers.
met energie moet je ook oppassen wanneer je overstapt ivm winter zo kan het dus zijn dat je een fikse rekening krijgt
ik kijk vooral naar de internet telefonie etc aanbiedingen en stap dan ook vaak over. nu bij online voor 2 jaar maar na die 2 jaar is 1 ding zeker daar weg  :D
zorgverzekering kun je veel besparen maar doordat ik aangemeld geweest ben bij cvz laat oude verzekeraar mij niet gaan in wsnp periode daarom betaal ik nu 190 per maand voor 1 ouder.
wel met de uitgebreidste aanvullende verzekering maar omdat ik alleen aanvullende nam moet ik 50% meer betalen als soort boete.
verzekeringen kun je ook veel in besparen en kun je het beste ieder jaar even nakijken wel opletten met je vervaldatum

gewoon

Heb hier nog al wat plannen voor.

En kom hier later op terug, welke deze waren.

Bericht aangepast, voor nu

Xdewit

Ik zat inderdaad aan de televisie/telefoon/internet pakketten te denken. Ik heb bij een andere provider gekeken maar die is volgens mij nog duurder. Ik zal er nog een keer nakijken, bedankt allemaal!
de tip voor de lang douchende tiener houd ik zeker in gedachten :)

Buster

Wel even een praktisch vraagje over de puber die te lang onder de douche staat,..
Wat als hij of zij gene zakgeld heeft?
Zou het uitdraaien van warm water niet effectiever zijn?
Of ben ik nu veel te hard? ;)

Xdewit

Hahahaha, goede vraag. Hier ook geen zakgeld, maar ze krijgen af en toe iets van hun vader...
ik doe dat ook met die warme kraan...oeps sorry! :)

chapter

lol jammer hier werkt dat niet kan alle kranen open zetten dan nog allemaal warm water
nu zit hier geen limiet op douchen bad max 1 keer per week
ben zelf grootste verbruiker denk ik dagelijks douchen na sporten of werken nog keer

Knibbel

Quote from: Xdewit on Feb 09, 2014, 05:22 PM
ik doe dat ook met die warme kraan...oeps sorry! :)
O jee, hier ook zo'n strenge mam!! Ook mijn dochter stond altijd heel graag lang onder de douche.... totdat ik het zat was. Mijn geld verdween met bakken door het afvoerputje. Omdat zij vanwege haar beperkingen geen tijdsbesef heeft (een minuut duurt bij haar evenlang als een uur!!) eerst geprobeerd met een wekkertje.... Maar die hoorde ze gemakshalve niet vanwege het relaxen onder de douche. Toen begonnen na een bepaalde tijd op de deur te bonzen met de waarschuwing: tel tot 5 en dan eruit en als dat nog niet hielp, beneden de warm waterkraan open zodat zij boven alleen koud water kreeg. Was ze zo eruit. Alleen autisten.... die leren dat dus nooit. Iedere dag hetzelfde ritueel. Zucht..... Nu heb ik dit probleem gelukkig alleen wanneer ze in het weekend blijft slapen....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Boeddha

Hier ook 2 puberella's met lang haar! Drama qua douchen altijd. Verleden jaar een limiet van 3 dagen van 8 minuten en 4 dagen van 5 minuten. Want ze doen aan sport en ze willen gladde benen en oksels en cremespoeling in hun haren :D

Heel kinderachtig met een schema gaan werken met een beloning eraan gekoppeld.
Na 2 weken 14 kruisjes mochten ze een doucheproduct uitkiezen van max 2'50 euro.
Hadden ze na 2 weken minder dan 12 kruisjes dan moesten ze dat voor mij of voor hun vader kopen ;)
En dat werkt!!
Be strong, have faith!

gewoon

Heb even gezocht op internet wat dit kost,
4,6 E per m combiketel
5,85 per m badgeiser
10,30 per m elektrische boiler........... weg gooien

dus
10 min spaardouche  0,25 gewone douche kop 0,40 en een bad 0,75
30 min spaardouche  0,75                                  1,20

Een puber die een half uur nodig heeft kost dus ......

daar worden ze stil als je dat meld,   E 438,--per jaar

Xdewit

WHOHAAA! dat is toch wat! wat nou zakgeld LOL!