Wij zitten in de wsnp tot eind 2015, dit omdat wij een koopwoning hebben en wij hier mogen blijven wonen, er is 2 jaar bij gekomen dat wij langer in de wsnp moeten zitten. Mijn man heeft een volledige baan + een bijbaan. Hij mag het geld wat ie krijgt van de bijbaan houden tot een bedrag van € 210,- . Ook hebben wij een auto, wij kregen voorheen een correctie voor brandstof e.d. maar de rechter-commissaris heeft beslist dit weg te strepen met het geld wat hij krijgt van zijn bijbaan.
Wij dragen elke maand af, als wij het nieuwe VTLB krijgen rekenen we uit wat we af moeten dragen. Ik betaal de minimale afdracht van € 50,82 per maand. Mijn VTLB is ook hoger dan mijn inkomen. Ik krijg ook geen heffingskorting meer sinds vorige maand.
Het gaat om mijn man, hij hoeft geen alimentatie te betalen want zijn kinderen zijn volwassen en de voorlopige teruggave (hypotheekrente) is in de berekening al naar ratio verdeeld, er staat een bedrag in zijn kolom en een bedrag in mijn kolom dus mijn inziens moet dit kloppen ?
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hij een boedelachterstand heeft en nu snappen we er helemaal niets meer van. Welk bedrag(en) moeten wij erbij optellen om aan de juiste afdracht te komen ?