geld besparen, maar dan anders

Started by Xdewit, Feb 04, 2014, 11:57 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

@gewoon.. nu weet ik dat in de vorige eeuw ook door mannen werd gebreid: sokken voornamelijk en dan in de avonduren. De kinderen speelden met een handspin tol en spinden al spelend wol.
Hier een geschiedenis van breien waarvan men denkt dat het zo ongeveer gegaan moet zijn. Ik had toch echt een keer willen kijken in de brei gildes van vroeger!
http://www.knit-a-square.com/history-of-knitting.html

nu moet ik nogmaals onder de aandacht brengen dat ik totaal niet goed ben in haken en breien, maar wel gewoon net doe of ik het kan :)

Xdewit

het wordt een korte nacht vannacht: ik ben nog aan het wecken... 10 halve liters met bleekselderij. Ik kreeg 9 stronken bleekselderij van de voedselbank en 3 zakken voorgesneden chinese roerbak groenten. Houdbaarheid: tot vandaag. Dus gelijk een kippenbouillon gemaakt, die staat af te koelen, dan ga ik morgenochtend vroeg chinese kippensoep wecken, heb ik gelijk eten voor na het werk :)
maar pfff, ik zou wel willen slapen, ik ben moe. Ik ben vanaf zaterdag tot nu 55 uur van huis geweest... nog maar even doorzetten, ik ben altijd wel weer heel blij als ik de potjes in de kast kan zetten!

Buster

hihihi, wat een leuk draadje dit.
Ik hou van breien!!! Mutsen sjaals, truien,..
Het liefst met de machine, want dan is het lekker sneller, en dan dingen erop mazen.
Knuffelbeesten maak ik ook.
Jammer dat ik steeds bij vlagen de geest krijg. De laatste tijd schiet het er behoorlijk bij in.

Wat ik ook vaak gedaan heb is van foto's sjablonen maken en die dan bedrukken op t-shirts en schilderijen.
Heel simpel en goedkoop (alles Action ;)) en een leuk verjaardagscadeau.
Even een foto zoeken.   

Xdewit

WAAUW! dat ziet er mooi uit Buster! nou je mag op mijn verjaardag komen hoor ;D Hoe heb je die sjablonen gemaakt? Het ziet er FANTASTISCH uit!

Persoonlijk vind ik dit soort onderwerpen ook leuk: het is toch een soort afleiding voor me. Toch leuk als er dingen wel een beetje lukken in mijn leven en dat ik toch een soort van basis heb die niet 'afgepakt' kan worden. Ik mag nog ongeveer een maandje naar de voedselbank en dan zit ik qua schulden net boven de toelatingsgrens. Maar door al die voorraadjes kom ik toch weer een eind richting de eindstreep. We hadden vandaag weer snoep en koekjes gekregen, dingen die ik niet zo snel zou kopen (te weinig voedingswaarde voor mijn eurootje;)) Mijn jongste zei: wat hebben we weer lekkere dingen gekregen, jammer dat het dadelijk afgelopen is. Gelijk daar achter aan zei ze: ach dan kunnen we weer zelf lekkere dingen gaan bakken, dat mis ik ook wel een beetje. Toch leuk :)

Buster

Ik zocht een afbeelding op Google en maak die met een gratis foto programma zwaarder in de schaduwen (gewoon een beetje schuiven met de knoppen tot het verschil goed duidelijk is) dan uitprinten, of als je geen inkt hebt een papier op je scherm leggen (bij een oud beeldbuis kan dat nog wel ;)) en dan de zwarte vlakken overtrekken.

Dan neem je een snelhechter en een setje snijmesjes van de Action, of gewoon een scherp aardappelschil mesje dat kan ook, leg het vel op het gekleurde deel van de snelhechter en snij de zwarte stukken eruit.
Gebruik één snelhechter per kleur als je meerdere kleuren wil.
Daarna is het sjabloneren met een kwast op een schilderij of een shirt.
Voor een shirt moet je textielverf gebruiken, die je later fixeert met een strijkbout.

Ik heb Sint (mijn held) achterop een spijkerjasje dat ik alleen draag in de zomer ;)
Wat nou december!

Heb er nog een gevonden, dit is toch wel mijn persoonlijke favoriet:

Xdewit

Ik vind het helemaal waaaanzinnig! Dat ga ik ZEKER proberen! Ik zie ook al nieuwe hoesjes voor de striptekenboeken die ik maak  ;D

tuthola

Ik heb Sint (mijn held) achterop een spijkerjasje dat ik alleen draag in de zomer ;)
Wat nou december!

Hahaha Buster ik zie je al helemaal gaan met sint op je rug en gewoon sch....t aan alles hebben  ;D

Ziet er heel leuk uit met de foto op de shirts, dit had ik moeten weten dat mijn kids klein waren met hun favoriete voetbalheld of de spice girls  :D

Chrissie

Werkt aanstekelijk dit draadje doe weer leuke ideeën op.
XdeWit geweldig dat je dit draadje hebt gestart.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.