Wil een rekening openen?

Started by Maxxx225, Feb 04, 2014, 12:58 AM

Previous topic - Next topic

Maxxx225

Hallo,

Ik zit in een traject en wil een rekeningnummer openen omdat ik geen betalingen kan verrichten via internet.
Mijn contact persoon van cls vertelde dat ik geen rekening nummer mag openen?

Wat is het gevolgen als ik dat toch doe kan zij daar achter komen?

Buster

Hoi Maxxx225,

Je zit nu in de schuldsanering, dus als zij als voorwaarden hebben dat je niet mag internetbankieren kan dat einde traject betekenen.

Maxxx225

Quote from: Buster on Feb 04, 2014, 01:01 AM
Hoi Maxxx225,

Je zit nu in de schuldsanering, dus als zij als voorwaarden hebben dat je niet mag internetbankieren kan dat einde traject betekenen.

Hmm.. mag ik vragen hoe ze dat kan zien als ik dat toch doe?

Buster

Mag ik dan aan jouw vragen wat er zo belangrijk is dat je daar alles voor op het spel zet?

Maxxx225

Quote from: Buster on Feb 04, 2014, 01:08 AM
Mag ik dan aan jouw vragen wat er zo belangrijk is dat je daar alles voor op het spel zet?

omdat ik geen internet bankieren heb kan zo niets bestellen tot nu toe doe ik het via een vriend van mij.
Anders vraag ik hem wel of hij rekening opent op hem naam.

Buster

De bank controleert op BSN nummer of je een rekening mag openen, op jouw naam zal daar dus een codering uitkomen omdat je in een schuldsaneringstraject zit. Je kunt dan geen rekening openen.

Maar even wat anders, als ik me goed weet te herinneren heb je â,¬40 leefgeld, nauwelijks genoeg om gezond eten van te kopen. Maak je zo geen nieuwe schulden, via die vriend?
Een schuldsanering kan je maar een keer in de 10 jaar aanvragen. Dat is wel iets om goed over na te denken.

Maxxx225

Quote from: Buster on Feb 04, 2014, 01:19 AM
De bank controleert op BSN nummer of je een rekening mag openen, op jouw naam zal daar dus een codering uitkomen omdat je in een schuldsaneringstraject zit. Je kunt dan geen rekening openen.

Maar even wat anders, als ik me goed weet te herinneren heb je â,¬40 leefgeld, nauwelijks genoeg om gezond eten van te kopen. Maak je zo geen nieuwe schulden, via die vriend?
Een schuldsanering kan je maar een keer in de 10 jaar aanvragen. Dat is wel iets om goed over na te denken.

Nee, ik wil alleen om geld te kunnen ontvangen en dingen te kunnen kopen.

chapter

een bankrekening kost ook geld en als je straks postblokkade hebt loop je ook zo tegen de lamp en is het einde verhaal
geld wat je ontvangt moet je inleveren dus klinkt niet helemaal koosjer wat je wilt doen

tuthola

geld wat je ontvangt moet je inleveren dus klinkt niet helemaal koosjer wat je wilt doen

Helemaal mee eens dit soort berichten verpest het voor andere mensen die in een traject zitten die hun stinkende best doen om zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers vergaren!!!
Ik ben meestal niet zo fel maar vind dit niet kunnen.

Knibbel

@Chapter, Tuthola,
Ook ik kreeg een onbehaaglijk gevoel van deze vraag. Vind dat deze vraag niet thuishoort op dit forum, waar iedereen keihard werkt om uit de schulden te komen. Klinkt in mijn oren ook naar bedrog, proberen om de regels te omzeilen. Ik pas er voor om daar aan te werken.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

peter

Beste Maxxx225, alle financiële systemen zijn aan elkaar gekoppeld, men komt altijd erachter als je een rekening opent.... Een gevolg kan zijn, dat een traject zoals de WNSP wordt beëindigd, wegens fraude..........

QuoteNee, ik wil alleen om geld te kunnen ontvangen en dingen te kunnen kopen.

Als je in de WSNP zit, behoor je drie jaar lang te leven op het minimum. De beloning is dat je na drie een schone lei krijgt en vrij bent van schulden.

Zo te lezen wil je, buiten een regeling om, geld ontvangen en dingen kopen. Je vind het toch niet erg, dat de meeste op dit forum, dit raar vinden?
Peter
Administrator Forum

Buster

Maxx, je antwoordt "ik wil geld kunnen ontvangen om dingen mee te kunnen kopen" zegt eigenlijk al genoeg.
Je vraagt eigenlijk om informatie hoe je het beste fraude kan plegen.

Ik, maar ook alle anderen van dit forum gaan je daarbij niet helpen.
Wij zijn hier om mee te denken in oplossingen.
Persoonlijk vindt ik het raar dat je deze vraag stelt.
Vele hier willen maar wat graag een traject in omdat ze anders nog 10 jaar bezig zijn.
Jij hebt dat traject en wil het eigenlijk zo weer weggooien.

Besef je je wel wat een kans je nu hebt?

jan

Maxxx225, bewindvoerders zijn niet van gisteren en hebben alles al een keer meegemaakt. Als het vertrouwen wordt geschonden, komt moeilijk weer goed.

Het is natuurlijk jou keuze en je bent oud en wijs genoeg om hier verstandig mee om te gaan.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

Beste Maxx er zijn meer wegen die naar Rome leiden, waarom vraag je, jou trajectbegeleider niet hoe dit zit?
Peter
Administrator Forum

burningspirit

hmmzzzz..... mijn gedachte is dat Maxxx25 wel heel erg duidelijk aangeeft waardoor hij (of is max een zij?) überhaupt in een traject zit: hij wil namelijk gewoon spullen blijven kopen....
buiten het feit dat het naar fraude riekt....
denkt Maxxx25 er wel aan dat die spullen door een bewindvoerder o.i.d. ook gewoon worden gezien???
en dat zo iemand dan gewoon kan bevelen om het weer van de hand te doen? en het geld in de grote pot laat gooien, voor het betalen van de schuldeisers?
en als je dat niet doet dat je daar dan ook weer op gepakt kunt worden?
al bedenk je nog zo veel manieren om 'spullen' in/bij huis te halen.... ééns zal het je gewoon allemaal weer ontnomen worden Max!
wat je niet eerlijk verkrijgt beklijft gewoon niet

maarre.... Maxxx25, je zult je attitude totaal moeten veranderen, op deze manier kom je er van je leven nooit uit  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)