Moedeloos

Started by ZussyRed, Feb 02, 2014, 01:23 PM

Previous topic - Next topic

ZussyRed

In het kort, 2009 gokverslaafde ex heeft mijn handtekening vervalst onder een krediet van 50.000 en er bleek 25.000 aan achterstallige betalingen te zijn. Over dat krediet is een rechtszaak geweest en ben afgevoerd van het contract, helaas is daar dan nog BW1 art.102 waardoor ik alsnog aansprakelijk gesteld kon worden voor de helft.
Het meeste is opgelost alleen heb tegenslag op tegenslag; baan kwijt, nieuwe pattime baan geen verlenging, lukt niet een andere baan te vinden en is ook de WW periode inmiddels afgelopen. Ik ben gewoon zo doodmoe, als ik met de administratie aan de gang wil/moet slaat de paniek toe en klap dicht. Van de uitdrukking 'ik worstel en kom boven', klopt alleen het eerste deel. Ik zak steeds verder weg en weet niet meer wat ik moet doen.

Buster

Beste ZussyRed,

Welkom op het forum.
Wat goed dat je die rechtszaak hebt gewonnen en wat stom dat je dan door hoofdelijke aansprakelijkheid weer aansprakelijk gesteld wordt.
Als ik je goed begrijp ben je in normale omstandigheden prima in staat om voor je administratie te zorgen en heb je ook al heel wat bereikt als het gaat om aflossen.

Wat een idee zou zijn is administratieve hulp via schuldhulpmaatje of humanitas.
Dit zijn twee landelijke vrijwilligersorganisaties die hulp bieden bij het op orde brengen en houden van je administratie. Omdat ze lokaal werken kunnen ze je ook heel goed ondersteunen bij het aanvragen van bijvoorbeeld hulp via de gemeente, het aanvragen van kwijtschelding en meer van dat soort zaken.
Dat is dan net even die leunpaal die je goed kan gebruiken.

www.humanitas.nl
www.schuldhulpmaatje.nl

En natuurlijk kan je hier ook van je afschrijven en vragen stellen. ;)
Veel succes!

naieveling2

Die wet is ook niet echt meer van deze tijd. Geloof dat men het ook aan wil gaan passen, maar goed... daar heb jij nu niks aan.

Probeer je toch eens te zetten tot het maken van een overzicht. Kijk wat je redelijkerwijs per maand kunt missen aan afbetaling en doe die bank een voorstel van bv drie jaar per maand een bedrag betalen en dan tegen kwijting van het restant.

Ik wil je best wel helpen. Voor mezelf heb ik een excelsheet gemaakt, hoef je alleen maar de bedragen in de vullen en dan rekent ie van maand tot maand alles door.