vader in het ziekenhuis

Started by flits, Feb 02, 2014, 12:30 PM

Previous topic - Next topic

flits

ik wist even niet waar ik weg moest zetten dus zet ik het maar hier weg

maandag avond belde mijn zus op om te vragen of dat ik mijn moeder al gesproken had en dat mijn vader in het ziekenhuis opgenomen is en dat als er wat meer bekend is en als we er naar toe konden dat ze zou bellen tegen een uur of 9 zag ik mijn zus op facebook en had ik ze even in een prive bericht geroepen ofdat ze al wat meer wist bleek dat ze nog niks wisten maar dat mijn moeder al wel thuis was en dat ik het verder maar met mijn moeder uit moest zoeken dus ik mijn moeder opgebeld dt mijn zus gebeld had en wat er nou precies aan de hand was bleek dat mijn vader die middag meerdere malen achter elkaar gevallen was en bijna niet overeind kon komen en bijna niet verstaanbaar kon praten en dat hij een lampje wou gaan halen omdat er een lampje in de slaapkamer kapot was gegaan omdat hij die ochtend er al tegen aan was gevallen en dat hij eigenlijk niet wist waar hij dat lampje moest gaan halen mijn moeder heeft hem toen verboden om te gaan en terug gestuurd naar de kamer en heeft hem in de kamer letterlijk laten kiezen of de huisarts erbij of de ambulance uiteindelijk de huisarts erbij die heeft een aantal testjes met hem gedaan en heeft toen even met de internist in het ziekenhuis overlegt en heeft toch maar even een ambulance laten komen mijn moeder moest voor d'r eigen ook in het ziekenhuis zijn dus die ies naar mijn tante toe gegaan die verderop in de straat woont om het te vertellen en mijn tante is toen meegekomen en die is blijven wachten tot de ambulance kwam en heeft mijn broer opgevangen en mijn moeder zei ook dat ze zelf met de auto naar het ziekenhuis was gegaan en dat ze mijn zus had gebeld dat ze mij moest bellen en dat zou al na etens tijd geweest zijn dat mijn moeder naar mijn zus had gebeld dus ik had snachts meteen slecht geslapen en wist eigenlijk niet op wie ik echt kwaad moest zijn op mijn zuss dat ze zonder mij naar mijn vader was geweest of op mijn moeder dat ze mijn zus wel inlichte en mij niet de volgende dag heb ik mijn ov-chipkaart en mijn pinpas in mijn tas gedaan met de gedachte als het fout gaat kan ik meteen weg om 08:15 stond ik op kantoor met het verhaal dat mijn vader opgenomen was in het ziekenhuis en dat ze nog niet wisten wat er was maar dat we er al wel bij kunnen en dat ze de onderzoeken nog even af moeten wachten en dus had hij gelijk 4 uur verlof voor  me op geschreven en kon ik smiddags de trein naar bergen op zoom nemen ik heb nog een paar keer naar mijn moeder geprobeerd te bellen die was iedere keer in gesprek zo goed en zo kwaad dat ik was heb ik op het station van goes 10 euro op mijn ov chipkaart gezet en ben ik in de trein naar bergen op zoom gestapt in bergen op zoom nog een keer geprobeerd mijn moeder te bellen nog steeds in gesprek duss ik mijn zus gesmst dat mijn moeder in gesprek was en dat ik bergen op zoom ben en wat voor kamer nummer dat pa lag en hoe laat het bezoek uur was mijn zus de kamer nummer gsmst en dat ze dacht dat het om half 2 bezoek uur was ik smste terug dat ik dacht 2 uur of half 3  en toen smste ze terug dat ik gewoon moest gaan en ik heb dus de eerst volgende bus naar het ziekenhuis genomen en ik kwam in het ziekenhuis uit de lift en zag meteen een oom en tante staan van me die gingen ook naar mijn vader ze zeiden dat ze niet wisten dat ik ook kwam en ik heb gezegt dat ik mijn moeder nog een paar keer gebeld had maar dat ze steeds in gesprek was en toen zei mijn tante dat de x chronomoon van mijn vader niet goed is en dat het erfelijk is en dat ik het ook heb en dat er op sommige plekken in onze lichamen niet genoeg eiwitten en vitamine aan maakt om genoeg spieren heeft en dat zei dat ook heeft en dat mijn vader naar oefen therapie moet om zijn spieren sterker te maken en dat ze mijn telefoon nummer niet had en dat ze tegen mijn zus had gezegt dat ze me moest bellen dus mijn zus had alleen maar gebeld omdat het moest van mijn moeder en mijn tantee anders had ze het niet eens gedaan de ego?ist  dus ik was ergens wel blij dat ik mijn oom en tante tegen kwam in het ziekenhuis en dat ik een beetje tekst en uitleeg kreeg en we zijn met z’n 3en verder gelopen naar mijn vader  toen we bij mijn vader z’n kamer aan kwamen was mijn vader met z’n mobiele telefoon bezig en was verast dat hij me zag en zei dat hij net bezig was een smsje te sturen dat ik avonds met mijn broer en mijn moeder moest komen maar dat dat niet meer nodig was hij was wel een beetje verbouereerd dat ik in bijna paniesche stand zo gecontroleerd kon reizen met de bus en trein en de controle niet verloren heb ik kon dinsdag middag maar aan 1 ding denken ik moet naar mijn vader toe en ik was ergens wel een beetje blij dat ik mijn oom en tante tegen kwam in het ziekenhuis en dat ik een beetje tekst en uit leg kreeg maar mijn moeder en ik hadden al die tijd wel gelijk hij zit te veel achter die computer en beweegt te weinig en hij moet naar fysiotherapie en ergo therapie in het ziekenhuis maar hij wil zelf niet we hebben hem wel zo gek gekregen dat hij inmiddels wel op een 3 wieler wil fietsen met een motertje er in  ik ben met mijn oom en tante verder naar huis gegaan en ik ben daarna toch nog maar even naar mijn moeder geweest om te melden dat ik bij pa was geweest en dat ik thuis was en daar zat dezelfde tante die me mee naar huis genomen heeft en ze ad gelijk de rollator gebragt die mijn vader nodig heeft om te lopenwe hebben met z’n tweeen een hoek onder de trap opgeruimt dat hij eronder kon en ze had alles opgezocht wat bij die x chronomoon hoort wat de kenmerken ervan zijn en er zitten een helehoop dingen tussen waarvan ik en mijn moeder zeggen ja dat is echt mijn vader ik heb savonds mijn begeleidster van mee zeeland gemaild dat mijn vader in het ziekebhuis licht en dat ze denken aan een spierziekte die efelijk is en ik heb tegen kwart voor 9 a 9 uur mijn moeder nog even gebeld om te kijken hoe et was en ofdat ze vond dat ik donderdag  weer vrij moest nemen en mijn moeder zei dat ik moest doen wat mijn gevoel me ingaf dus ik heb gezegd dat ik vrij nam en ik ben woensdag in de loop van de dag naar kantoor gegaan om te vertellen wat er in de tussen tijd allemaal gevonden was en dat ze vermoeden dat het een erfelijke spierziekte is en dat ik het blijkbaar ook heb en hij zei dat hij al van verschillende mensen gehoord hat dat ik qua gedrag veel op mijn vader lijk en dat hij wil dat ik donderdag meteen ook onderzoeken liet doen om te kijken terwijl het niet eens zeker is dat mijn vader het heeft en hij wil dat ik er medicijnen voor ga slikken want hij kan mij niet aan omdat hij van mij een weerwoord krijgt en dat hij dat niet wil en dat hij het liefst heeft dat de gehele afdeling zoveel onder de medicijnen gestopt word zodat hij een hele dag op kantoor kan blijven zitten en dat hij de afdeling niet aan kan en dat de afdeling te veel aan hem vraagt waar hij geen antwoorden op wil geven en dat hij alles aan de controleur over wil laten omdat hij gefrustreerd raakt van de afdeling het enige wat ik erop gezegd heb is dat hij dat met personeelszaken moet regelen dat hij het niet aan  kan en dat ik donderdag vrij wil hebben omdat ik naar mijn vader wil toen kreeg ik al commentaar dat ik ook avonds kan toen werd ik een beetje pisnijdig dat hij de bezoekregelingen niet regelt een dat niet iedereen tegelijk bij hem kan en dat hij niet het recht heeft om te beslissen wie wat hoe en wanneer ik bij mijn vader ben en toen kon er ineens wel een snipperdag van mijn kaart af voor mijn vader als ik ddan maar in ieder geval maandag kwam woensdag avond kreeg ik een smsje van mijn vader dat het ietsje beter gaat met hem ik stond er sowieso van te kijken dat hij z’n mobiel in het ziekenhuis mocht hebben want meestal moeten ze uit omdat niet alle apparaten er tegen kunnen donderdag heb ik emergis gebeld dat ik mijn afspraak van afgelopen donderdag wil verzetten omdat mijn vader in het ziekenhuis ligt en nu moet ik 28 februari om 09:30 en ik heb toen ook een email terug gehad van mijn begeleidster van meezeeland dat ze het erg vervelend vind dat mijn vader opgenomen is en aan welke spierziekte ze denken het enige wat ik uit mijn tante en mijn moeder heb kunnen opmaken is het x syndroom en dat heb ik ook terug gemaild maar dat ik nog niet weet waneer hij weer naar huis mag morgen maandag komen de artsen weer langs waarbij hij in behandeling is en weten we meer ik heb momenteel meer aan mijn tante en mijn moeder dan aan mijn zus die kreng laat niks van zich horen die schuift alles op een ander af daar heb ik weer niks aan en mijn nichtje vind het ondertussen maar vreemd dat ik nooit bij ze langs kom op verjaardagen en zo ik kom alleen op de verjaardag van mijn vader en moeder en voor de rest nergens bij mijn zus en broer kom ik nooit want die laten nooit iets van zich horen dus hoef ik het ook niet mijn moeder was in de veronderstelling dat ik vrijdagavond ook naar de verjaardag van mijn nichtje ging maar ik heb niks van mijn zus schoonbroer en nichtje gehoord dat ik moest komen dus ik ben niet geweest ook vanmiddag ga ik weer nar mijn moeder toe om te kijken hoe of dat het ervoor staat wie  er vanmiddag allemaal gaan sowieso mijn moeder en ik en wie er verder nog gaan weet ik niet en mijn moeder wist het ook niet want een dinsdag en woensdag hebben er een hoop gebeld en een dinsdag en woensdag zijn er een paar ooms en tantes geweest en verder heeft de rest van de week niemand iets van zich laten horen net of dat het niemand iets interesseert dat mijn vader in het ziekenhuis licht zo het verhaal is iets langer geworden dan dat de bedoeling was
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Libra

Jeetje, lieve Flits, wat zul je geschrokken zijn!
Maar wat heb je je fantastisch staande gehouden!!!

Bepaalde aandoeningen/ziektes zijn inderdaad erfelijk, waaronder spierziektes.
Als nou zou blijken uit de onderzoeken dat jouw vader inderdaad een spierziekte/afwijking heeft die erfelijk is, zou ik me daar zeker op laten onderzoeken.
Vaak wordt dat ook al door de artsen aangegeven dat het verstandig zou zijn om de kinderen (alle kinderen!) ook hierop preventief te onderzoeken.
Je kunt dan op voorhand al maatregelen nemen en soms is dat inderdaad het slikken van bepaalde medicijnen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je vader snel weer zal opknappen en het ziekenhuis weer kan verlaten.

Heel veel liefs en een dikke knuffel.

Buster

Flits, wat een ontzettend verdrietig bericht.

Maar wat ben jij een sterke vrouw zeg!
Je baas terugsturen naar personeelszaken omdat hij teveel zeurt, doorvragen over spierziekte, je moeder ondersteunen,....
Wat goed dat je die middag hebt doorgezet en gewoon de trein hebt gepakt.

Heel veel beterschap en hou vol!
Oja, even nog over je snipperdag. Je vader is je eerste graads familielid.
Om daar zorg aan te kunnen geven is er in sommige gevallen recht op zorgverlof.
Dat betekent dat de vrije dagen niet van je snipperkaart af mogen gaan maar je voor die vrije dagen minder salaris ontvangt. Mocht je baas weer moeilijk doen zou je even kunnen mailen met de FNV.

flits

ik was me eigen het apelazarus geschrokken ik kon dinsdag maar aan 1 ding denken en dat is dat ik naar mijn vader wou en de rest kon me op dat moment niet schelen eigenlijk

zolang mijn vader in het ziekenhuis ligt valt er weinig voor hem te zorgen

ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik morgen sowieso een hele dag ga werken en dat mijn moeder morgen na half 5 even belt om te vertellen wat de dokters allemaal gezegd hebben en wat de bedoeling allemaal is en dinsdag ochtend komen er mensen langs om te kijken welke aanpassingen er allemaal moeten komen thuis
zorg verlof heb ik meer aan als mijn vader weer thuis is nu gaat het alleen om bezoeken in het ziekenhuis
ik heb de abvakabo fnv meteen maar even gemaild om te vragen hoe het in elkaar zit met die zorg verlof omdat mijn moeder ook hart en suikerpatent is daar moet allemaal rekening mee gehouden worden en van mijn zus hoef niemand blijkbaar iets te verwachten want die laat niks van d'r eigen horen en als je er wat aan vraagt om iets te doen vraagt ze hoezo vraag maar aan een ander ze kan wel tegen mij zeggen dat ik met mijn moeder moet praten maar ze moet het zelf ook en dat doet ze niet ze laat ook niet weten wanneer ze wel en niet gaat ze zegt helemaal niks tegen mijn moeder ja begin van de week omdat ze wou weten wat er was en verder van de week helemaal niks meer mijn zwager moet de beugels komen zetten in de douche komt nog wel een keer zegt hij ik moet werken met andere worden val maar dood we moesten vanmiddag in het ziekenhuis horen dat ze geweest waren anders hadden we niks geweten maar owee als we haar niks vertellen dan zijn de rapen gaar dan is ze kwaad omdat er niks gezegd is dat mag niet van d'r we moeten wel alles tegen haar zeggen maar ze hoeft zelf niks te zeggen vind ze

een van mijn tantes precies het zelfde toen mijn oom op z'n sterfbed lag voor kanker zat iedereen bij haar thuis zodat zij nachts kon slapen mijn andere tante had maandag gebeld ze belt rond 22:30 op om te vragen wat er is eigenlijk veel te laat maar goed dinsdag heeft ze nog 1 keer gebeld om te vertellen dat ze er woensdag avond naar toe gaat en de rest van de week laat ze niks meer van d'r eigen horen iedereen in de familie heeft van de week naar mijn moeder en vader een paar keer gebeld en of op bezoek geweest en zij laat niks meer van d'r eigen horen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

Knibbel

Lieve Flits, wat een nare toestand momenteel. Je hebt het er maar erg druk mee. Ik word al moe als ik lees wat jij op zo'n korte tijd allemaal voor elkaar hebt gekregen. Geweldig goed van je. Je staat jouw mannetje wel, dat is nu wel duidelijk....

Hopelijk komt er gauw duidelijkheid voor jouw vader en natuurlijk ook voor jou wat die spierziekte betreft. Je zult nog wel een spannende tijd krijgen met allerlei onderzoeken en testen, tenminste dat was bij mijn dochter zo. Wens je nog veel sterkte. Zorg je ook goed voor jezelf in deze drukke tijd?

Heel veel liefs,
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

flits

ik heb nu idd veel last van spanningen door dat mijn vader in het ziekenhuis ligt
donderdag heb ik samen met mijn moeder aardappels rodee kool en gehaktballen gemaakt omdat ik bij mijn moeder gegeten heb en vrijdag heb ik mijn moeder geholpen met hutspot klaar te maken en te eten gisteren heb ik bij mijn eigen thuis een grote ppan met pasta klaar gemaakt en had dar na het eten nog 3 maaltijden van over en ik ben nu bezig met aardappels worteltjes en een varkens filetje
en morgen even afwachten wat de dokter allemaal zegt

Knibbel

Hmmmm..... Flits, het water loopt me al uit de mond. Klinkt heerlijk allemaal!!!

Kan me goed voorstellen dat het allerlei spanningen bij jou oproept  nu je vader in het ziekenhuis ligt. Dit is ook niet niks. En dan dat heen en weer gereis om je vader op te zoeken, daarnaast ook nog zo'n beetje voor je moeder zorgen, geen wonder dan ook dat je wat last van spanningen hebt. Maar wel knap dat je dat allemaal doet. Jouw ouders mogen blij en trots zijn op zo'n lieve, zorgzame dochter, een echte schat!

Liefs,
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

flits

mijn moeder slaapt ook slecht zegt ze ze is bijna elk uur wel een uur wakker ze lag op de bank toen ik vanmiddag kwam ze heeft nu ook meer last van d'r benen zegt ze ik denk dat het een combinatie is van meer lopen kou en stress als het aan blijft houden moet ze zelf ook even naar de dokter toe want niemand heeft er wat aan als ze straks allebei in het ziekenhuis liggen nu alleen nog even afwassen en mijn eigen administratie doen en dan kan ik zelf even op de bank liggen en tv kijken ik ging gisteravond om 21:00 op de bank liggen en viel zowat in slaap en ben dus ook mar naar mijn slaapkamer gegaan en ik werd om 04:00 wakker en viel pas tegen 06:00 weer in slaap tot 08:00 ik heb vanochtend 1 draai met wasgoed weggewassen de andere had ik gisteravond nog even gedaan

chapter

jeetje flits wat een toestand maar maak je niet meteen zorgen
ergens snap ik niet dat ze aangeven dat jij het ook hebt zonder onderzoek.
sommige ziektes slaan ook een generatie over bv en zonder onderzoek is niet aan te tonen of je het wel of niet hebt zeker als ze niet eens weten of je vader het heeft en of dragen is. en of je moeder wel of geen drager is.

ik hoop dat je vader snel weer naar huis kan

flits

ik hoop het ook morgen komt de neuroloog langs en dan gaan ze verder kijken ze zitten ook nog op uitslagen uit Rotterdam te wachten van z'n bloedonderzoeken ik hoop echt dat het weer goed komt dinsdag ochtend komen ze van het ziekenhuis kijken wat er voor aanpassingen in het huis gedaan moeten worden

tuthola

Lieve Flits wat een naar bericht over je vader, daarbij de toestanden met je zus en werkgever .....
Ik herken je gevoel dat je meteen naar je vader wilt en eigenlijk alles meteen wilt weten, heel veel sterkte en hoop dat je vader snel weer naar huis mag.
Nog even over de aanpassingen in huis.....volgens mij heb je als je aanpassingen nodig hebt een beroep doen op de WMO van de gemeente, dit hebben ze toen ook voor mijn vader gedaan, ging toen om douche steunen en douche zitje en een verhoogd toilet. Dit heeft de gemeente toen uitgevoerd.
Misschien kan je moeder hier in het ziekenhuis navraag naar doen vaak komt er iemand van het maatschappelijk werk langs als je opgenomen word in een ziekenhuis en die weten precies hoe of wat.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Boeddha

lieve Flits, wat naar! heel veel sterkte!
Be strong, have faith!

flits

mijn vader belde om 16:40 op dat hij weer thuis is dus ik had gezegd dat ik rond 18:30 wel even langs kwam om te kijken hoe het is en of dat er nog ergens hulp bij nodig was ik rond half 7 er naar toe en ik heb gelijk gevraagd wat de dokter allemaal gezegd heeft en hij zij at hij kon kiezen of naar huis en z'n oefeningen elke dag doen of voorlopig naar een bejaardenhuis naar een bejaardenhuis wil hij sowieso niet dus word het toch naar huis en hij moet elke dag een klein stukje lopen vandaag heeft hij al in het ziekenhuis gelopen en van zijn bed naar de auto met een rollator en thuis van de auto naar huis met de rollator hij moet nog wel even met de rollator lopen voor een beetje stevigheid dat is voor vandaag wel genoeg z'n laptop lag al beneden alleen z'n printer moest nog even naar beneden dus dat heb ik even met mijn broer gedaan omdat hij niet wist welke draden hij allemaal los kon koppelen dus ik even mee gegaan naar boven bleek dat alleen de stroomstekker nodig was er zat nog wel een stekker in maar die bleek weer ergens anders van te zijn morgen komen ze nog wel even van het ziekenhuis langs om te kijken welke aanpassingen er gedaan moeten worden in het huis en morgen middag moest hij nog even bij de huisarts langs voor wat foto's van zijn ogen dat wou hij dan ook wel te voet doen samen met mijn moeder het is ongeveer 5 minuten lopen van hun uit voor mij maar hij zal er wel wat langer over doen maar het gaat wel zegt hij ik heb gezegt dat ik woensdag avond weer even kom kijken hoe het is

Buster

Flits, wat fijn dat je vader weer thuis is.

Veel succes de komende weken, ik hoop voor hem maar ook voor jouw dat er snel duidelijkheid komt in wat hem mankeert.