ben er ergens klaar mee

Started by famvanv, Feb 01, 2014, 03:50 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Ja, ik snap dat dat mag en kan mits er een goede berekening is van de BVV.
Zodra er twee aparte beslagen lopen los de kans groot dat die berekening foutief is gemaakt.

chapter

ik denk dat ts zijn administratie eens moet gaan doorspitten met iemand van schuldmaatjes oid
ik herken het van mezelf toen ene na andere beslag kwam ben je alleen nog maar aan het overleven en vaak al bang voor de postbode en deurbel maar pas na aanpakken komt er licht.
Bij mij kwam iemand van de gemeente mijn la nakijken alle dichte enveloppen moesten open en in de 2 mappen die ik had gekocht met tabbladen zijn we toen alles gaan ordenen per schuldeiser.
voorlopige teruggave werd bij mij niet gecorrigeerd beslag erop maar wel de toeslagen
maar ook daarin geld als je je niet laat horen doen ze ook niets
deurwaarder had mij op alleenstaande staan ipb alleenstaande ouder pas toen ik mailde dat ik een klacht had ingediend bij kamer voor gerechtsdeurwaarders lag er 1 uur later nieuwe berekening en kreeg ik het teveel ingehouden met terugwerkende kracht terug.
Bij schuldinfo en andere sites kun je makkelijk zelf een berekening maken en zo zien of ze de juiste bvv hebben gehanteerd vaak is dat al niet zo als jij geen zorgkosten en huur hebt opgegeven dan schatten ze altijd in je nadeel

Libra

@Chapter,

Ik denk niet dat zijn administratie het probleem is, omdat hij in de schuldhulpverlening zit en de administratie normaalgesproken dan al op orde is.
Het gaat hier om het (eventuele) extra boedelbeslag en het beslag op zijn Voorlopige Teruggave, naast het loonbeslag. ;)

Quote from: Buster on Feb 03, 2014, 01:30 PM
Ja, ik snap dat dat mag en kan mits er een goede berekening is van de BVV.
Zodra er twee aparte beslagen lopen los de kans groot dat die berekening foutief is gemaakt.

Ik ga er gevoeglijk maar even vanuit dat hij een korrekte berekening heeft gekregen van de schuldhulpverlening, omdat deze al opgestart is en zij dus een VTLB hebben.

Quote from: famvanv on Feb 01, 2014, 03:50 PM
we zijn nu weer toegelaten tot het schuldhulp verlening van de gemeenten (zij zaten inderdaad fout), wij zitten nu in fase 1.
Elke schuldeiser/ incassobureau is er van op te hoogte dat wij budgetbeheer hebben en in het traject zitten.

famvanv

Hallo allemaal,

Als we een ding goed gedaan hebben is het het openen van post. Wij hebben ook altijd alles bewaard.
Dat is juist het gemene van dit alles, altijd volop mee gewerkt, op elke brief gereageerd, niet dat het zin had, al was het maar om onze bereidheid aan te tonen. 

Maar mede dank zij jullie reactie's begin ik er langzaam weer in te geloven. Motivatie gekregen om te vechten. Waar ik eerst alles maar accepteerde, omdat ik gewoon van de schulden af wilde, zal ik nu alles controleren, overal waar ik hun op kan pakken zal ik echt niet meer nalaten te doen.

Ik hoop dat ze maandag 10 februari langskomen al is het maar hun op hun nummertje te kunnen zetten.

Met vriendelijke groet Alex

Libra

Quote from: famvanv on Feb 04, 2014, 11:34 AM
Maar mede dank zij jullie reactie's begin ik er langzaam weer in te geloven. Motivatie gekregen om te vechten.

Het is fijn om te lezen dat je motivatie hebt kunnen vinden door de berichten die je gekregen hebt.

Waar ik eerst alles maar accepteerde, omdat ik gewoon van de schulden af wilde, zal ik nu alles controleren, overal waar ik hun op kan pakken zal ik echt niet meer nalaten te doen.

Ik hoop dat ze maandag 10 februari langskomen al is het maar hun op hun nummertje te kunnen zetten.

Alleen.........deze twee zinnen spreken ten eerste niet in je voordeel en ten tweede gaat zo'n houding je echt niet helpen!!

Het punt is dat je echt niet alles zomaar hoeft te slikken en dat je als schuldenaar zeker ook rechten hebt, maar je hebt ook zeker plichten!
En de eerste plicht van een schuldenaar is dat hij verantwoording neemt voor z'n eigen daden.

Dat is juist het gemene van dit alles, altijd volop mee gewerkt, op elke brief gereageerd, niet dat het zin had, al was het maar om onze bereidheid aan te tonen. 

Dat ik ook juist even deze zin quote is geen "veroordeling", want daar doen we hier niet aan.
Hier zijn we allemaal schuldenaren en weten als geen ander hoe snel dat kan gebeuren!
Maar we weten ook als geen ander dat je pas werkelijk kunt beginnen met oplossen als je je verantwoording over hoe de schulden ontstaan zijn neemt.

Natuurlijk mag je een incasso bureau of een deurwaarder laten weten dat je op de hoogte bent van de regels! En hen erop aanspreken als er zaken niet kloppen of niet rechtmatig zijn.
Maar teksten als bovenstaande gaan je niet verder helpen en geeft eigenlijk aan dat je "anderen" de schuld geeft van de situatie.
Vergeet niet dat diegene die bij jou aan de deur komt ook alleen maar zijn/haar werk doet en gestuurd wordt door een opdrachtgever, jouw schuldeiser.
Oftewel degene waarvan jij een dienst of goederen hebt afgenomen, die je vervolgens niet hebt betaald!

Je zit inmiddels in het Minnelijke traject en daar mag je gewoon echt je handjes mee dichtknijpen, omdat de toelatingseisen behoorlijk zijn aangescherpt.
Doe jezelf dus gewoon een plezier en sta (als hij/zij langskomt) deze persoon gewoon vriendelijk en beleefd te woord en verwijs ze naar de schuldhulpverlening, als zij geen vonnis kunnen tonen.
Tenslotte zit je daarvoor in een traject en geniet je deze bescherming.

Neemt niet weg dat wij ook deze gevoelens van boosheid allemaal begrijpen, omdat we die ook ooit eens hebben gehad.
Het zou alleen zo jammer zijn als je hieraan zou blijven vasthouden, want de weg die nog voor je ligt is echt al zwaar en moeilijk genoeg zonder die boosheid.

Heel veel succes en sterkte!

burningspirit

even bevestigen
boosheid is goed te begrijpen, héél goed zelfs
maar zelfs al heb je voor 200% gelijk, dan nog zou je er beter aan doen het niet te laten merken
mensen op fouten wijzen is prima maar ook mijn advies is: doe het subtiel en netjes
ik spreek helaas uit ervaring
zodra je iemand op zn nummer zet, zoals je schrijft, wordt je keihard terug geslagen en mag je weer opnieuw beginnen, is helaas de praktijk, heb het zelf ook meegmaakt

zoek anders iets dat als boksbal kan fungeren, eerst van je af meppen of anderszins afreageren en daarna pas het gesprek weer aangaan, zodat je lichamelijk lichtelijk uitgeput maar helder van geest het woord kunt doen
tegenwoordig ga ik eerst naar buiten met kranten of post en ga daarna aan de telefoon hangen en whaaaa..... ik bereik véél meer  8)
ideetje famvanv? try it!

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)