Prijzen supermarkt

Started by Frummel84, Jan 31, 2014, 08:07 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Hier was ik weer een keer. Mijn goede voornemen dit jaar was om het zuinig aan te doen en per week geld aan de kant te leggen. Dit lukt. Mijn potje is nog heel klein, maar het gaat.

Maar er is 1 groot struikelblok....mijn super....een Albert Heijn in naburig dorp. Na veel onderzoek naar de basis merken bleek Appie de goedkoopste. Nu ze overgaan op AH Basic lijkt dat plannetje in het water te vallen.

Voorbeeld, we halen op vrijdag wat fris en een chippie voor het weekend. Vorig jaar was de Euroshopper Cola Light en Lemon â,¬0,39 excl. statiegeld. Eind vorig jaar was de Cola Light plots â,¬ 0,43 cent excl., nu al â,¬ 0,45 en de Lemon is nu â,¬ 0,42.

De Euroshopper paprika chips waren â,¬ 0,48 en nu â,¬ 0,53, maar vanaf maandag â,¬ 0,58.

De vla is bij elke super zo'n 10 cent duurder geworden. Wij eten nu een stuk fruit of ik maak wat custard, want ik weiger gewoon te kopen met zo'n verhoging.
Er zijn nog meer producten die zo sneaky verhoogd zijn en ik moet het toch altijd even hardop zeggen in de winkel en het zijn van die 'minimale' verhogingen, maar dat telt wel aan op de bon.

Blijft dit gedoe nou doorgaan? Ik kan er echt chaggie van worden en ik baal dat ik er niks aan kan veranderen. Er blijven niet veel verschillende supers over om te vergelijken, nu de C1000 ook al wordt overgenomen.

lady1987

hallo frummel
idd alles word duurder
maar wat ik doe is er een sport van maken om met me leefgeld zo goed mogelijk uit te komen
bv maar 1 x pw na de winkel te gaan want dan pak je wat je de hele week nodig heb
ga je elke dag zie je altijd wel iets extras wat je eigelijk niet nodig heb
en belangrijk ga niet met een lege maag naar een winkel
want dan zie je en wil je alles wat lekker is .en ga eens naar een andere winkel en vergelijk met je oude bon van de week ervoor .hoop dat ik je iets aan mij advies heb
fijne avond en weekend nog  ;)

Buster

Hoi Frummel,

Ja, helaas dat blijft doorgaan. Dat dat oneerlijk is dat is waar.
Blijf vergelijken dan weet je in elk geval waar je de goedkoopste producten kan halen en belangrijker, je weet of een aanbieding ook echt een aanbieding is.

Goed bezig hoor! Hou vol!

tuthola

Frummel....de paprika chips bij de hema is 0,50 euro cent en is ook lekker volgens de jongens dus misschien heb je die in de buurt de frisdranken heb ik al wegbezuinigd er is hier alleen water of limonade.
Ik merk de laatste tijd ook dat de goedkoopste producten die ik altijd haal stiekum met kleine bedragen verhogen worden, ik moet het wel kopen daar er hier weinig andere supermarkten in de buurt zijn en dan de moeite niet loont om het verder weg voor 5 of 10 cent te gaan halen.

Xdewit

Wat goed dat je dat opmerkt! Ik raak makkelijk in de war van die sneaky kleine prijsverhogingen (huh.. was het nou ... of toch deze prijs).
Wij drinken hier alleen koffie (ik), thee en water. Ik maak zelf ook wel siroop door het jaar heen, dat zijn dan onze verwennerijen. Ik had vandaag een flesje vlierbloesemsiroop bij me naar het werk, met warm water een heerlijke thee.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel dingen gewoon niet koop. Dingen zoals toetjes, snoep en chips. Ik maak wel bijvoorbeeld zelf yoghurt en doe daar dan wat jam of siroop in als toetje. Wat mijn kinderen ook erg lekker vinden als toetje is tutti frutti gekookt in groene thee. Als we iets lekkers in het weekend willen, maak ik verse popcorn of een extra lekker (zoet of hartig) brood.
Ik koop alleen basis zaken zoals bloem, boter en suiker (om maar iets te noemen). Ik denk dat me dat gemiddeld heel veel geld scheelt. Zo ga ik 2x per jaar naar oosterse supermarkten als ik bij mijn ouders op visite ben en sla dan in voor een jaar of iets. Ik spaar elke week een x bedrag van mijn leefgeld om vervolgens weer dingen op voorraad te kunnen kopen.
Ik beken wel gelijk dat ik altijd bezig ben. Ik sta om vijf uur op en maak dan bijvoorbeeld brood dat rijst als ik mijn hond uitlaat en bak als ik mezelf douche en aankleed.
Tja, ieder zijn ding ;)
Nu ben ik wat extreem, dat beken ik, maar ik denk wel dat je veel geld kan besparen als je geen kant en klare dingen koopt, zoals bijvoorbeeld je custard. Moet ik toch echt ook eens proberen!

Frummel84

Ben dus niet de enige die het opvalt.

We krijgen op moment 2 keer in de week geld gestort ivm reiskosten werk van mijn man. Ik haal op woensdag de 'mensen' boodschappen bij de Appie, donderdag kom ik bij Lidl voor de diertjes en laatste mensenboodschapjes en vrijdagmiddag halen we alleen voor het weekend. Ik geef toe dat we het idd luxe hebben bepaalde dingen, maar aangezien ik een volwassen verwend nest in huis heb ::) Ik krijg het maar niet aan zijn verstand. Als mijn dochter en ik het echt voor het zeggen had, hielden we meer over per week denk ik.

@tuthola, wij hebben in buurdorp ook een Hema, Aldi en Poiesz. Vaak gaan we dan even weer vergelijken. Bedenk me ineens dat de Aldi misschien ook wel goedkoop zit met chips. Volgende week maar even zien.

Ik heb iets met cijfers, zal wel van mijn auti komen haha, dus ik merk het altijd heel snel. Kijk ook altijd heel goed of ik het echt nodig heb, ook aanbiedingen. Gebruik eigenlijk alleen aanbiedingen met fruit, groentes, aardappelen en soms vlees. Dan merk je dat het scheelt. En ik krijg via een stichting 1 x per maand â,¬30,00 aan vlees. Daar doen we soms ook langer dan een maand mee, dus ik hoef al geen vlees te rekenen per week, alleen als het een aanbieding is. Dan kijk ik of het past.
Boodschappenlijstje is ook absoluut een must en dan niet van afwijken. Daar gingen we vorig jaar vaak de fout mee in. Loop je door de hele winkel en 'oeh, dat moeten we en dat'. Hielden we niks over. Lijstje gaat ook altijd mee en ik reken altijd alles uit.

We gaan gewoon door en elke week is het gewoon een uitdaging om zo min mogelijk geld uit te geven en weer over te houden. Is leuke hobby.

tuthola

hoi frummel, ik maak elke week op zondag een lijst van de de aanbiedingen van de 2 supermarkten bij mij in de buurt, ik schrijf dan de dingen op die ik denk nodig te hebben die week daarnaast kijk ik op internet wat de groenteboer op de markt in de aanbieding heeft. Achter het product zet ik dan de prijs.
Deze lijst ligt op tafel op een plek die ik duidelijk kan zien want in het verleden vergat ik dan weer wat er nou precies in de aanbieding was.
Staat niet zo gezellig op tafel maar het helpt mij om mij aan mijn budget te houden en de nodige variate in het eten :-)

naieveling2

Wat lady al zegt: ga nooit met een lege maag naar de supermarkt, dan koop je vaak toch dingen die je niet echt nodig hebt.

Ik heb mezelf een tijdje op water en brood gezet bij wijze van (zie mijn verhaal), dus ik weet hoe het is en wil absoluut niet vervelend doen, maar zijn cola en chips nu echt dingen die strikt noodzakelijk zijn?

Frisdrank verving ik door thee, water en siroop (kost mss 1,50 euro en je maakt er heel wat limonade van) en chips door 's ochtends en 's avonds gewoon genoeg te eten en 's avonds als ik nog honger had, een boterham te maken.

Frummel84

Ik maak altijd op woensdag ochtend een lijst. Heb in de kast potten en blikjes groenten staan en die vul ik elke week weer bij tot 2 (2 potten boontjes, 2 rode kool, 2 bietjes, 2 wortels enz.).
Daarnaast kopen we vaak aardappelpuree, als het even niet uitkomt om aardappelen te kopen. Kaas koopt mijn man via het werk(is 3 euro nog wat de kilo).
Fruit koop ik ook veel de laatste tijd.

En de krantjes houden we ook heel goed bij en dan vooral op fruit en verse groentes. Je wil niet weten hoeveel spruiten we hebben gehaald de laatste tijd. Bijna elke super had ze wel in de aanbieding.

Tot nu toe lukt het ook aardig om rond de 30 te blijven met boodschapjes voor ons.

flits

op maandag en dinsdag krijgen we hier altijd de reclame van de aldi en de c1000 dus ik maak altijd op dinsdag avond even een lijstje met wat ik nodig heb en ik kijk altijd even de kasten na voor wat ik er nog in heb liggen en ik koop heel vaak dingen van het huismerk
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Boeddha

Ik kijk zondag op folders.nl wat waar in de aanbieding is.
Vrijdag na mijn werk ga ik boodschappen doen bij desbetreffende winkels.
Bewust maar 1 keer boodschappen per week, het scheelt gewoon veel geld als je meer keer per week gaat omdat onbewust er toch meer in het karretje terechtkomt. Behalve bij bepaalde aanbiedingen van de c1000 die alleen op de maandag of dinsdag in de aanbieding is maak ik een uitzondering.

Plus ik heb echt mazzel dat wij een C1000, Bas, Jumbo, AH en een Lidl hebben en vlak bij mijn werk zit een aldi.
Be strong, have faith!

tuthola

@Boeddha........uitslover  :-)

Boeddha

::) en dat voor een dorp!
Be strong, have faith!

Xdewit

boedha een uitslover? huh! Ik woon tegenover de lidl :D
ga meestal na 1800 uur op zaterdagavond om te kijken wat ze hebben afgeprijsd 8)

tuthola

Ok je hebt altijd baas boven baas   :-)