verzekering auto prijs stijgingen

Started by gewoon, Jan 31, 2014, 07:39 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi heb mijn nieuwe premie van mijn auto verzekering gekregen voor het komende jaar, en het voorstel als ik niet reageer gaat van 576,08 naar 716,09 ( ALLSecur ) dit is een verhoging van E 140,--

Dat is maar liefst  24 % verhoging !!!! voor een gewone WA

Volgens mij is dit bijna diefstal, heb niet tegen een paaltje gereden het is gewoon de verhoging van dit jaar, heeft iemand hier ook ervaring mee of gelezen dat dit elders ook zo extreem stijgt.

Is echt bizar 

chapter

mijn premie is een euro omhoog gegaan en betaal nu 43 euro maar dat is met inboedel wa en auto beperkt casco

Buster

Geen idee, heeft het er niet mee te maken dat de auto zakelijk is verzekerd en daarmee andere percentages als maximum kent?
24% is wel heel hoog!

En jouw kennende heb je het afgelopen jaar geen schade gereden, toch?

gewoon

Nee heb zeker geen schade gereden en als ik naar Chapter kijk dan neem ik aan dat het E43,-- maand is dus is er met 1 euro sprake van 2,3 % verhoging dat is geen 24 %

Ik rij de auto prive, en staat dus niet op de zaak dit in verband met de bijtelling  ( hoge Catalogusprijs )

Dit gaat weer bellen worden  ::)

In ieder geval is dit voor nu een verlengingsVOORSTEL heb het woordje voorstel, goed begrepen in de kleine lettertjes in de tekst, ingangsdatum van dit verlengingsvoorstel 07 03 2014.

Daarna zit je er aan vast >:(daarna dwars liggen is....niet betalen..... deurwaarder... onverzekerd zijn andere verzekering lukt dan ook niet wegens wanbetaling enz.

Dus tot 7 maart is het meneer Gewoon fatsoenlijk te woord staan en met opheldering komen.

gewoon

Je moet ook overal boven op blijven zitten ........... je post open maken dus.

gewoon

Ben er nog eens verder in gedoken vroeger was mijn polis van Orion en dat bleef van 2008 tot 2012 ongeveer het zelfde bedrag en is daarna ALLSecur geworden was altijd rond de E 450 per jaar ook afgelopen jaar was er een verhoging van E 120,00 en nu E 140,00 is E 260,00 in twee jaar van E 455,60 in 2012 tot nu dus E 716,09

716,09 gedeeld door 4,556 is 157 dus 57 % stijging in 2 jaar !!!!!!!!

Boeddha

Jeetje!!

mijn verzekering is 0'60 cent omhoog gegaan!

kijk eens op www.verzekeruzelf.nl

dat scheelde voor mij 2 jaar geleden 10 euro per maand!
Be strong, have faith!

gewoon

Heb inmiddels mij ingeschreven bij een andere verzekering nu bij AutoSure met rechtsbijstand en inzittende verzekering voor E 28,32

Mijn oude polis heb ik nog niet opgezegd ik wacht op een bevestiging van mijn aanvraag, heb wel het opzeg formulier uit geprint die gaat dan aangetekend richting ALLSecur .

Zelfde WA polis maar nu E 28,32 I.P.V.  E 59,67 per maand verschil is E 31,35

Iedereen bedankt

Xdewit

zo zeg! Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan zeggen... laat je het ons weten?

tuthola

Wat goed van je gewoon dat je het nagekeken hebt, ik vraag me wel af of er veel mensen zijn die deze verhogingen klakkeloos aannemen en maar gewoon betalen!!

chapter

denk dat sommige het niet eens opmerken gaat vaak alleen via automatische incasso etc.
Ja gewoon mijn premie ging van 42.16 naar 43.37

gewoon

Dat gaat weer snel heb inmiddels een bevestiging van mijn aanvraag en wacht nog een paar dagen met mijn opzegging van de oude polis heb immers nog een maand hier voor.
Wil nog steeds opheldering van ALLsecur waarom deze verhogingen.

Maar in ieder geval bespaar ik nu die E 31,35 per maand is E 376,20 per jaar !!!

Ik zou bijna voor 2 auto,s betalen zo groot is het verschil.

gewoon

Chapter en Tuthola ik vermoed dat er veel mensen zijn die dit gewoon accepteren, dit is die regel van stilzwijgende aanvaarding, als je geen actie onderneemt zit er voor een jaar aan vast.

Wat ik al melde over je post open maken, is het ook goed de tijd te nemen wat er nu werkelijk geschreven staat als je dit niet doet verdwijnt zo,n brief op de hoop van rekeningen die betaalt moeten en is er een kans gemist.

gewoon

Hoi heb inmiddels mijn nieuwe verzekering en groene kaart de uiteindelijke maand premie is nu 33,76 begin deze week afgeboekt is wel afwijkend, met de beloofde 28,32 maar goed is nog steeds E 311,07 goed koper dan die E716,19.

Dat is toch veel bespaart met een avond internetten, en de grap is dat ik nu per kwartaal ga betalen dus hoef ik niet over 3 weken E 716,19 voor een heel jaar voor te schieten, maar slechts E 101,28

Dus neemt het gat van openstaande rekeningen af met E 615,-- komende maand.

We zijn er bijna  :)

gewoon

Een vooruit betalen van 615,-- per jaar geeft gedeeld door 50% geeft een onnodige rente kost op het doorlopend krediet van  E 30,75 per jaar, bij 10% rente