vraag auto

Started by chapter, Jan 31, 2014, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

chapter

Hoi
Ik heb een vraag ik heb nu een klein autootje van 1999 waarvoor ik van rc toestemming heb om deze te behouden en ontvang hiervoor 300 euro aan correctie per maand.
Nu krijg ik het aanbod van mijn ex om de auto van zijn vriendin te gebruiken hun hebben ook 2 autos zelf 1 zakelijk en 1 prive en deze is dus óverbodig'
Nu vraag ik mij alleen af hoe want ik kan deze auto niet op naam zetten (2010)
wel bv verzekering en hun de wegenbelasting vergoeden maar als ik geen auto op naam heb dan raak ik denk ik de correctie kwijt?
weet iemand hoe dit zit

Libra

Ik ben inderdaad bang dat dit het niet gaat worden, Chapter.

Die auto uit 2010 vertegenwoordigt een veel grotere waarde dan de auto die je nu hebt.

Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je de waarde van de auto zelf in de boedel zou storten (je koopt dan als het ware de auto af), maar dan moet je dat geld wel hebben.
Als je nu jouw auto weg zou doen komt daarmee ook de correctie te vervallen die je nu voor jouw auto krijgt.

Je hebt geen garantie dat de R.C. hiermee akkoord gaat, of dat je nog wel weer een correctie zou krijgen voor de nieuwe auto, maar je zou eens even de dagwaarde van die auto kunnen opzoeken en dan de vraag voorleggen aan je bewindvoerder.

chapter

auto is getaxeerd op 4500 daarom dacht ik al dat het hem niet kon worden.
Hij zou op hun naam blijven alleen wordt ik de regelmatige bestuurder gebruiksrecht zeg maar

gewoon

Ha chapter rij ook een oud beestje en is mij dierbaar omdat die trouw doet wat die doen moet, maar rij of leen nimmer een andermans auto omdat ik het niet wil meemaken om de tafel te zitten, hoe en wat na een schade aan een anders bezit.

chapter

hoi gewoon
idd ik zou hem doordeweeks gebruiken voor mijn werk en hun in het weekend.
Mijn ex heeft nieuwe auto maar gaan er niet meer prive mee rijden ivm de kosten.
vandaar dat ik de mogelijkheid kreeg deze te gaan gebruiken ook ivm gebruik.
de verzekering zou wel op mijn naam komen, ik zal maandag eens bellen wat de opties zijn.
en anders hou ik gewoon mijn kaatje :-)

Libra

Quote from: chapter on Feb 01, 2014, 09:56 AM
Hij zou op hun naam blijven alleen wordt ik de regelmatige bestuurder gebruiksrecht zeg maar

Quote from: chapter on Feb 01, 2014, 01:45 PM
de verzekering zou wel op mijn naam komen

Dat is dus wat ze in het Latijn zo mooi een "contradictio in terminis" noemen.
Oftewel een tegenstrijdigheid.

Het is namelijk onmogelijk om de auto op hun naam te laten staan en tegelijkertijd de verzekering van de auto op jouw naam te zetten.
Zij zouden dus zowel de auto op hun naam moeten hebben als de verzekering.

Maar bovendien Chapter, dit zou betekenen dat je jouw eigen auto gewoon aan zou moeten houden met alle daaraan verbonden kosten zoals verzekering en wegenbelasting, maar je zou ook tevens gewoon elk jaar jouw auto APK moeten laten keuren, als je de correctie behouden wilt.

Simpele rekensom leert dan (als ik het tenminste goed begrepen heb) dat jij de volledige kosten voor jouw eigen auto zou moeten blijven betalen, maar daarnaast ook nog de verzekering, wegenbelasting en eventueel onderhoud (APK) van de "leenauto", ten behoeve van de correctie die je nu ontvangt.
Dan kun je jezelf afvragen niet alleen of dit het je waard is, maar bovenal kun je dat wel betalen uit je VTLB?

chapter

hoi libra
van mijn vtlb hou ik 400 euro over ongeveer na vaste lasten en maandgeld voor boodschappen en benzine die ik daarvan betaal.
ik denk ook dat het een moeilijk iets zal gaan worden, ik zal maandag wel informeren bij bewindvoerder wat die erover zegt maar dat zal vast dan worden blijf maar in de ka rijden :-)
kans dat er hoge kosten komen is bij een auto van 99 natuurlijk wel groter als van een auto van 4 jaar