vrijwillig bewind??

Started by Xdewit, Jan 29, 2014, 04:02 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

IK weet niet of dit het goede subforum is..
Vandaag sprak ik iemand die zei dat hij een vrijwillig bewind had en de bewindvoerder via de rechter had laten ontslaan.
Ik heb nog nooit van een vrijwillig bewind gehoord? Maakt degene een fout in vrijwillig beheer en bewindvoering wellicht?

lady1987

hallo
vrijwillig bewind bestaat dat houd in je kiest hier zelf voor vandaar vrijwillig
je kan ook via wsnp een bewind krijgen das niet een eigen keus .hoop dat je het snapt beter kan ik het nu ff niet verwoorden

flits

vrijwillig bewind bestaat wel degenlijk ik heb  er zelf in 2011 ook om gevraagd omdat het met mij toen helemal niet goed gingonderandere door schildklieren die niet goed werken en de schulden zover opgelopen waren door ges advies waar ik eerst zat voor budget beheer ik was er in december 2010 met 7900 rond naar toe gegaan en mei 2011 ben ik er met 8468 weggegaan omdat ze of te laat of niet betaalde
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Buster

Vrijwillig bewind is beter bekend als beschermingsbewind of civiele bewindvoering.
En is iets heel anders dan WSNP bewindvoering.

De grootste brancheorganisatie die daarbij hoort is het BPBI.
Hier lees je meer:
www.bpbi.nl

Xdewit

heel erg bedankt voor de uitleg! Ik dacht al dat het een soort contradictium in terminis was. Civiel bewind snap ik beter. Ik ga me wat inlezen, in ieder geval, nogmaals bedankt voor de uitleg en verwijzing...kan ik weer verder mee:)