kom er niet meer uit

Started by lady1987, Jan 29, 2014, 10:28 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Beste Lady1987,

Ook namens mij welkom op het forum, ik sluit me volledig bij de voorgaande berichten aan.
Maak een map waarin je zoveel mogelijk papieren verzameld die ook maar iets met je situatie te maken hebben.
Email is daarbij de goedkoopste optie (kost geen postzegel). Als je een email verstuurd gebruik dan geen bijlage, die hebben namelijk geen datum en zijn daarom minder hard bewijs.
Maar vooral een reactie terug is belangrijk, dat geeft aan dat jouw bericht is aangekomen en gelezen.

Leven met schulden bestaat hoofdzakelijk uit jezelf beschermen, en met een map vol "bewijs" sta je alvast een stuk sterker.

Wat betreft een woning,.. heb je al bezwaar ingediend?
Als er namelijk een situatie is waarvan een woningbouw gegarandeerd elke maand de huur krijgt betaald is als er een traject is gestart. Dat lijkt me een sterk argument!
Tja en verder,.. in de lokale krant willen nog wel eens advertenties staan, en ben je al aan het netwerken?
Twitter, Facebook, buurthuizen, de supermarkt? Dat is op dit moment een manier om aan informatie te komen.

In elk geval heel veel succes!

lady1987

Quote from: Buster on Jan 29, 2014, 09:05 PM
Beste Lady1987,

Ook namens mij welkom op het forum, ik sluit me volledig bij de voorgaande berichten aan.
Maak een map waarin je zoveel mogelijk papieren verzameld die ook maar iets met je situatie te maken hebben.
Email is daarbij de goedkoopste optie (kost geen postzegel). Als je een email verstuurd gebruik dan geen bijlage, die hebben namelijk geen datum en zijn daarom minder hard bewijs.
Maar vooral een reactie terug is belangrijk, dat geeft aan dat jouw bericht is aangekomen en gelezen.

Leven met schulden bestaat hoofdzakelijk uit jezelf beschermen, en met een map vol "bewijs" sta je alvast een stuk sterker.

Wat betreft een woning,.. heb je al bezwaar ingediend?
Als er namelijk een situatie is waarvan een woningbouw gegarandeerd elke maand de huur krijgt betaald is als er een traject is gestart. Dat lijkt me een sterk argument!
Tja en verder,.. in de lokale krant willen nog wel eens advertenties staan, en ben je al aan het netwerken?
Twitter, Facebook, buurthuizen, de supermarkt? Dat is op dit moment een manier om aan informatie te komen.

In elk geval heel veel succes!
bedankt en ik doe me best om er uit te komen hou jullie op de hoogte fijne dag nog gewenst

lady1987

hallo
hier de eerste update over huis vesting
ik heb eropaf gemaild en werd vandaag terug gebeld
deze medewerker snapt niet hoe dit kan en mag .
hij ziet dit zeker als een groot probleem .hij gaf me advies dat ik naar de wethouder van volkshuisvesting moet gaan benadere .

woningburo geeft aan dat ze geen vertouwen in me hebben en er een nieuwe regel is ivm huurschuld
let op dit slaat nergens op : als persoon eerst een schone lei dan mag je pas een urgentie of krijg je woning aan bod .nou houd dat voor mij in eerst wsnp doorlopen en idd me schone lei dan krijg ik pas een huis hoezo raar ?maar dinsdag een afspraak met ze om dit te bespreken en gelijk me dossier mee te nemen met de afspraken en gespreken over deze zaak .ze zijn nog lang niet van me af

ik hou jullie op de hoogte en bedankt nogmaals voor de tips krijg weer beetje goede moed dat uiteindelijk ik ga winnen  ;D

chapter

hoi lady
Balen maar zo werkt het met zorgverzekering ook ik was aangemeld bij cvz en kan pas na wsnp bij verzekeraar weg met resultaat dat ik basis heb en elders een aanvullende van 100 euro in de maand pfff totaal 190.00

probeer wel netjes te blijven met boos zijn gooi je je eigen glazen in je hebt hun nodig, zij niet jou zoals iemand mooi zei je berijkt meer met stroop als azijn

lady1987

Quote from: chapter on Jan 31, 2014, 12:05 PM
hoi lady
Balen maar zo werkt het met zorgverzekering ook ik was aangemeld bij cvz en kan pas na wsnp bij verzekeraar weg met resultaat dat ik basis heb en elders een aanvullende van 100 euro in de maand pfff totaal 190.00

probeer wel netjes te blijven met boos zijn gooi je je eigen glazen in je hebt hun nodig, zij niet jou zoals iemand mooi zei je berijkt meer met stroop als azijn
idd rare regels
ik blijf zeker netjes maar zoek het wel hoger op .en ga alles er aan doen dat ik ga winnen hihi

Boeddha

hoi lady

Ik kon bij mijn zorgverzekering toch een aanvullende afsluiten :D had ik niet verwacht.
Be strong, have faith!

lady1987

Quote from: Boeddha on Jan 31, 2014, 12:37 PM
hoi lady

Ik kon bij mijn zorgverzekering toch een aanvullende afsluiten :D had ik niet verwacht. 
super toch en gebruik van maken he we betalen er voor ;)

lady1987

das toch super en maak dr ook gebruik van he we betalen er voor  ;)

Libra

Beste Lady,

Je hebt in ieder geval handvatten gekregen waarmee je iets kunt!
Dat is al een heel positief geluid.

En ook tegen jou ga ik zeggen: "je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn"! ;)
Met andere woorden: blijf dinsdag tijdens het gesprek heel vriendelijk en beleefd.
Dik het desnoods maar een beetje aan (niet teveel natuurlijk :P) en vraag hen om te proberen begrip te hebben voor jouw situatie en of zij daarin kunnen meedenken.
Ook zou ik ze heel vriendelijk vertellen dat doordat je nu in de WSNP zit, zij de garantie hebben dat je geen enkele huurtermijn meer zult overslaan, omdat dat niet alleen jouw traject in gevaar zou kunnen brengen, maar je ook de schone lei zou kunnen kosten.

Eigenlijk zijn de WSNP'ers de beste klanten die je maar kunt hebben! ;D

Hetzelfde geldt voor de wethouder.
Maak een afspraak met hem/haar en probeer hier ook op een goede en vooral vriendelijke manier begrip te krijgen voor jouw situatie.

Houd je hoofd koel en schrijf op voorhand alle punten op die je zou willen vragen of zou willen vertellen.
Zo'n lijstje is een hele grote steun en voorkomt dat je later zou kunnen denken: "had ik dat maar gevraagd of gezegd"!

Heel veel succes!!

lady1987

Quote from: Libra on Jan 31, 2014, 03:57 PM
Beste Lady,

Je hebt in ieder geval handvatten gekregen waarmee je iets kunt!
Dat is al een heel positief geluid.

En ook tegen jou ga ik zeggen: "je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn"! ;)
Met andere woorden: blijf dinsdag tijdens het gesprek heel vriendelijk en beleefd.
Dik het desnoods maar een beetje aan (niet teveel natuurlijk :P) en vraag hen om te proberen begrip te hebben voor jouw situatie en of zij daarin kunnen meedenken.
Ook zou ik ze heel vriendelijk vertellen dat doordat je nu in de WSNP zit, zij de garantie hebben dat je geen enkele huurtermijn meer zult overslaan, omdat dat niet alleen jouw traject in gevaar zou kunnen brengen, maar je ook de schone lei zou kunnen kosten.

Eigenlijk zijn de WSNP'ers de beste klanten die je maar kunt hebben! ;D

Hetzelfde geldt voor de wethouder.
Maak een afspraak met hem/haar en probeer hier ook op een goede en vooral vriendelijke manier begrip te krijgen voor jouw situatie.

Houd je hoofd koel en schrijf op voorhand alle punten op die je zou willen vragen of zou willen vertellen.
Zo'n lijstje is een hele grote steun en voorkomt dat je later zou kunnen denken: "had ik dat maar gevraagd of gezegd"!

Heel veel succes!!
dankje en zal zeker rustig blijven en beleefd

lady1987

hallo
morgen gesprek met de woningbouw wat me erg nerveus maakt omdat hun voet bij stuk houden de blokkade niet op te heffen .
advocaat vandaag gebeld die kon helaas niks betekenen voor me ivm de huurschuld
en veel dingen proberen op te zoeken op het internet maar niet veel wijzer geworden
pff stress, stress en nog een stress .
hoop echt zo dat ze toch willen samen werken en tot een goede oplossing willen komen
ik kan en wil niet nog drie jaar in de opvang wonen zit er al 2.5 jaar wat al veel te lang is .moet ook aan me kinderen denken en opvang is niet goed voor ze .

Buster

Lady, naast stroop en honing is er nog iets wat je in kunt zetten,..

De woningbouw vereniging zit daar met zijn eigen doelen.
Jouw doel is het krijgen van een eigen woning.
Hun doel is een woning te verhuren en daar geen verlies aan over te houden.
Het is jouw taak ze uit te leggen waarom jij geen risico bent.
Leg ze uit wat er voor je op het spel staat, waarom je alle reden en motivatie hebt om dit tot een goed einde te brengen.

Niemand kan je voorspellen hoe dit gesprek zal aflopen, jij kunt wel achteraf zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om dit voor elkaar te krijgen. Lukt dit niet ga je kijken naar andere mogelijkheden. Zijn er bijvoorbeeld nog andere woningbouw verenigingen in de buurt? Zijn  er particuliere organisaties?
Heb je al eens aan de bel getrokken bij een kerkgenootschap?

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Hou vol!

tuthola

Hoi Lady ik ga hard voor je duimen morgen voor een positief resultaat :-)

lady1987

vandaag gesprek gehad met woningbouw ze houden voet bij stuk en willen niet mee denken
maar ben druk bezig met stichting eropaf die me trouwens wel erg helpen met tips enzo dus ben nog niet klaar geef nog niet op ik vecht voor mij en de kids .jullie horen nog van me hoe het veder gaat lopen  ;)

Buster

Goed zo! Doorzetten!
Wat ontzettend jammer dat ze niet wilde meedenken,..

Hou vol!