kom er niet meer uit

Started by lady1987, Jan 29, 2014, 10:28 AM

Previous topic - Next topic

lady1987

hallo
even mijn verhaal in het kort
ben 26 en heb 2 kinderen en heb schulden
alles is nu wel gelukkig geregeld zit in de wsnp
alleen is er 1 groot probleem
ik woon momenteel in een opvang en we zijn druk bezig geweest voor een huis
aleen wil de woning bouw ons niet helpen ivm een woonblokade
terwijl ze eerder toe zegde dat zodra de wsnp geregeld is hun de blokadde gingen verheffen
maar helaas ze hebben er geen vertrouwen in
dus kan ik de komende 3 jaar +- in de opvang blijven dat kan toch niet ?
weet niet hoe ik hier nog uit moet komen
heeft iemand tips voor mij ?
op internet vind ik niks hier over
en de rede dat ze waarschijnlijk moeilijk doen is om een huurschuld bij een woningbouw

en even voor de duidelijkheid heb geen behoefte aan negatiefe reacties ik weet dat me schulden deels door mij komt

alvast bedankt

Boeddha

Ten eerste welkom op het forum!

Er zullen zeker geen negatieve reacties gegeven worden! We zitten hier allemaal met 1 doel en dat is om de schulden aan te pakken. Over het hoe en waarom, doet er niet toe!

Wellicht kan je je vraag ook voorleggen aan je bewindvoerder en je anders wenden tot humanitas of leger des heils. Of zij iets voor je kunnen regelen?

Be strong, have faith!

lady1987

dankje
ja das het probleem zelfs bewindvoering weet niks omdat ze dachten dat ze het zouden verheffen
en hulpverlening van de opvang is druk bezig om te kijken of ze toch mee willen werken maar tot nu toe reageren ze niet .ik zit nu al 2 jaar in deze opvang 3 jaar extra der bij trek ik niet met me kids .

chapter

hoi lady
Misschien proberen in een andere woonplaats?
Ik weet niet in welke regio je woont maar in sommige regios is particulier huren van iemand misschien een tussenoplossing, ligt ook wel weer aan inkomen en reserves ivm vaak borg

nog 3 jaar is erg lang temeer omdat kinderen niet horen op te groeien in een opvang maar in een veilig thuis.
en idd misschien kan maatschappelijk werk bemiddelen of kan budgetbeheer de oplossing zijn zodat ze zekerheid hebben dat je huur wordt betaald.

Boeddha

Er is nog een organisatie die je wellicht kan helpen. Alleen weet ik even de naam niet meer.

@Peter, @Buster of @Libra weten jullie wie Lady kan benaderen?
Be strong, have faith!

lady1987

dankje voor allle adviesen
helaas alles al gecontroleert
de woning bouw reageert niet op mails of telefoontjes  ik zit echt vast
andere gemeente zou kunnen maar die kijken ook na je huurverleden dus weer een muur
onderhuur mag weer niet ivm wsnp
samen wonen wil ik niet maar wel laatse optie evt
als het zo door gaat dan zie ik geen andere keus om de kinderen te laten verhuisen naar me ex die 180 km verder woont dan mijn woonplaats .
hoe blijk ik positief ???

Dick

Quote from: Boeddha on Jan 29, 2014, 11:02 AM
Er is nog een organisatie die je wellicht kan helpen. Alleen weet ik even de naam niet meer.

Schuldhulpmaatje.nl

:)
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Boeddha

Quote from: Dick on Jan 29, 2014, 01:25 PM
Quote from: Boeddha on Jan 29, 2014, 11:02 AM

Schuldhulpmaatje.nl

:)

Of @Dick :-)
Be strong, have faith!

Libra

Welkom Lady1987!

Wellicht zou je de stichting Eropaf nog kunnen proberen.
Zij helpen mensen vaak bij het voorkomen van een huisuitzetting, wat niet bij jou aan de orde is, maar zij hebben vaak wel ingangen die anderen niet hebben.

Ik zou dus even kijken of zij bij jou in de buurt zitten (kan ook een andere gemeente zijn), want niet geschoten is altijd mis!
Want inderdaad, met kinderen moeten leven in een opvanghuis (en wellicht nog een langere tijd) is verre van ideaal!

Heel veel succes en sterkte.

Xdewit

Hallo Lady, Ik ben blij dat je de weg naar het forum hebt gevonden. Als ik het een beetje goed heb begrepen zitten we hier allemaal omdat we schulden hebben. Volgens mij is de ene schuld niet anders dan de andere schuld: schuld = schuld ;)
Er zijn hier veel meer mensen die veel meer kennis dan ik hebben... maar mijn eerste reactie is: aangetekende brief schrijven. Vraag antwoord waarom zij de woonblokkade niet willen opheffen en waar zij het wantrouwen jegens jou blijven houden. Kan je aantonen dat zij de toezegging hebben gedaan dat de woonblokkade eraf zou gaan maar dat dan achteraf niet doen, misschien hebben ze een brief geschreven, of iets dergelijks.
Vaak als je op deze manier een bedrijf/officiele instantie benaderd geven ze wel antwoord en doen ze dat niet dan kan je ze hierop aanspreken en sta je sterker.
In ieder geval wens ik je veel sterkte en succes met het oplossen van de problemen!

lady1987

wat ben ik blij met alle mensen hier die mee denken met me hoop de volgende keer ik mee kan denken :)ik heb gemaild naar eropaf hoop dat hun me idd kunnen helpen tnx voor de tip .
ik ga idd ook brief opstellen in de hoop op reactie aangezien ze moeite hebben met de telefoon op te nemen als ik of andere hun bel
en ik ga ze net zo lang stalken tot ik antwoordt heb waarom niet opheffen blokade
dit kan namelijk toch niet zo ?
mensen verdienen een 2e kans iedereen maakt fouten
als jullie nog meer tips hebben laat maar horen
bedankt mensen !!! :-* :-*

Xdewit

Als je belt heb je weinig 'bewijs' dat je contact hebt gehad en over de afspraken die eventueel gemaakt zijn. Nu kan je wel bellen en dan een gesprekbevestiging per brief/email sturen.Zo in de trant van: "vandaag heb ik die en die telefonisch gesproken en wij hebben dit en dat besproken en afgesproken. Zonder schriftelijk tegenbericht uwerzijds, ga ik er van uit dat de mondeling gemaakte afspraken bij deze zijn bevestigd".
Ik zou persoonlijk van al dit soort dingen een 'dossier' aanmaken, zodat je kan bewijzen wat er afgesproken en gebeurd is.

lady1987

Quote from: Xdewit on Jan 29, 2014, 04:15 PM
Als je belt heb je weinig 'bewijs' dat je contact hebt gehad en over de afspraken die eventueel gemaakt zijn. Nu kan je wel bellen en dan een gesprekbevestiging per brief/email sturen.Zo in de trant van: "vandaag heb ik die en die telefonisch gesproken en wij hebben dit en dat besproken en afgesproken. Zonder schriftelijk tegenbericht uwerzijds, ga ik er van uit dat de mondeling gemaakte afspraken bij deze zijn bevestigd".
Ik zou persoonlijk van al dit soort dingen een 'dossier' aanmaken, zodat je kan bewijzen wat er afgesproken en gebeurd is.
tnx das een goeie tip dat ik daar zelf niet op kom zeg  maar dat is normaal denk ik .

tuthola

Beste Lady, ook ik ben blij dat je bij dit forum aangemeld bent zodat "wij"je misschien dat laatste steuntje in je rug kunnen geven om te blijven vechten voor een eigen plek met je kinderen.
Ik bewonder je moed omdat je ondanks de narigheid wel hebt kunnen regelen dat je in de wsnp zit wat voor jou ook wel een beetje rust geeft, nu nog dat huis en hoop van harte dat je aktie blijft ondernemen naar de woningbouw toe zodat ze je zat worden en uiteindelijk een huisje krijgt.
Iedereen verdient een nieuwe kans dus jij ook  ;)

Laat ze een poepie ruiken meid.....

lady1987

Quote from: tuthola on Jan 29, 2014, 05:07 PM
Beste Lady, ook ik ben blij dat je bij dit forum aangemeld bent zodat "wij"je misschien dat laatste steuntje in je rug kunnen geven om te blijven vechten voor een eigen plek met je kinderen.
Ik bewonder je moed omdat je ondanks de narigheid wel hebt kunnen regelen dat je in de wsnp zit wat voor jou ook wel een beetje rust geeft, nu nog dat huis en hoop van harte dat je aktie blijft ondernemen naar de woningbouw toe zodat ze je zat worden en uiteindelijk een huisje krijgt.
Iedereen verdient een nieuwe kans dus jij ook  ;)

Laat ze een poepie ruiken meid.....
dankje zal ik zeker doen van mij zijn ze nog niet af  ;)