biecht van de bankier - tegenlicht

Started by Xdewit, Jan 26, 2014, 10:06 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

burningspirit

heb het gezien maar kon op het laatst niet meer alles aanhoren
wordt er alleen maar heel erg treurig van
de belg die zegt dat we een nog grotere crisis moeten beleven voor er iets verandert
de duitser die zegt dat banken niks leren, zelfs 'markten' niks leren
de nederlander die het allemaal heel goed weet, maar zoals ik het hoor, niks positiefs over de lippen krijgt
misschien heb ik iets gemist
ik hoop het maar, echt.....
wie?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

wie ?

Ikke dan maar, Burningspirit ik zie heel veel kansen, veel van deze progamma,s en goeroes stellen ons, of zich zelf, in de slachtoffer rol.
Ook het draadje van Sacredfour over Paul die naar de rechter gaat, wegens het maken van geld uit niets en er zijn er die al hopen op een uitspraak en verwacht dat dit nog lang zal duren omdat het proberen is een paard aan het praten te krijgen, maar het paard weet als ik ga praten dan ben ik geen paard meer, of wel einde van de waarde van geld zoals we dat nu kennen en het word een andere tijd.

Wat zijn positiefe dingen dat zijn kansen zien zo als de volgende aflevering gaat het over grijsgoud dat wil zeggen, het maken van geld door schulden daar heeft een hele generatie van mee geprofiteerd, dat je een netto hypotheek had van zeg maar E 500,-- per maand en je huis werd uit het niets E 1000,-- per maand meer waard en is 30 jaar een waarheid geweest.

Deze mensen bezitten 85 % van het vermogen en zijn dus een doel groep als je wat wil gaan verdienen dat is beter dan jaloers zijn op mensen die optijd gekast hebben, zelf zoals bekend zag ik het huizen bezit na 1999 niet meer zitten en weet inmiddels dat goede beleggers in onroerend goed ook rond die tijd begonnen te verkopen.

Nu zullen er nog Makelaars zijn die graag het bij het oude willen houden met pret hypotheken, zo van dat het gratis lijkt en de kinderen mogen het betalen, wie dan leeft wie dan zorgt misschien dat je dan geen 8 keer je salaris kunt lenen maar wel 16 keer, net als er nog mensen zijn die een BKR notering als erg ervaren omdat je dan geen hypotheek kunt krijgen wel dat is allemaal verleden tijd denken.

De volgende generatie zal niet meer trots zijn hoe hoog de schuld is die zij wel kunnen aan gaan, maar weer nadenken wat de behoefte is om goed te leven en niet meer geloven dat meer beter is, ook zijn de mogelijkheden hiervoor aan het afnemen, en daar zit de grap voor de banken, dat zij helemaal geen geld konden maken, maar wel ons in een gemaakte schuld konden laten geloven en daar is de rek nu uit, en zoeken bijna hulpeloos naar nieuwe verdiensten, die er nauwelijks zijn en het eigenvermogen is ook al leeg gezogen dus valt niet eens bespreekbaar te maken dit op te trekken naar 4 % dit door... de heb zucht, van de opdracht gevers achter de banken.

En blijf zelf zover mogelijk bij een bank vandaan, wil geen melk koe zijn en zal bij het opbouwen van vermogen veel eerder denken door te investeren in grondstoffen immers alles raakt uitgeput. Een goede tip is dat de Chinezen nu goud mogen kopen en doen dat ook massaal, de jaarlijkse produktie hiervan op de wereld, is net de vraag van de Chinezen, die zien het beter dan wij met het vreemde geloof in de banken en verzonnen geld.

En tip voor Den Haag is eens na te denken of het wel klopt dat 90% van ons Goud, over zee ligt op geslagen, de hele geschiedenis is te zien, dat waar het goud is ook de welvaart als we wachten dat die grote klap komt zijn we te laat.

Het is voor nu dus bewegen, om de banken heen hoe meer dat lukt hoe beter, als die grote klap komt dan zijn schulden ook niets meer waard, als dat niet positief is dan weet ik het niet meer.

En lost dit de ongelijkheid dan op in de wereld dan op, nee natuurlijk niet, voor wie in schulden leeft is het goed nieuws, maar voor de kleine groep die melken, waren de banken niet meer dan een stofzuiger die nu nog de plintjes afneemt, en mag na de grote klap als glimmende stofzuiger buizen in het centrum blijven staan, het vermogen is allang elders veilig gesteld en zitten op de grondstoffen.

Dus laat ik het voorzichtig stellen de banken zo als we die nu kennen, hebben de langste tijd gehad en zeker niet wij.

En oja geef een gedachte, verkoop dit dus niet als waarheid

burningspirit

zo dan, gewoon....
wat kun jij schrijven zeg....
ik pik er even iets uit als je het goed vind

je hebt het over de slachtofferrol; hebt inderdaad een punt daar; als je de slachtofferrol blijft spelen verandert er niks, dat is met wat voor soort ellende dan ook
ik voelde me wel aangesproken door die opmerking want als ik niet in mijn hum ben heb ik die neiging ook en ik weet met mijn verstand heel goed dat dit alleen maar tot meer ellende leidt....

dan die komische opmerking over een paard dat niet kan praten.... en het dus ook nooit zal leren, leuke nieuwe 'twist' van de al oude uitdrukking: het heeft geen zin om aan een dood paard te gaan trekken....haha

en dan: jaloers zijn op mensen die op tijd gecashed hebben; dat ben ik dus in het geheel niet! integendeel, ik gun mensen hun nieuwe huis, hun nieuwe televisie of bankstel en kan oprecht blij met ze zijn soms. En met jaloezie is het al niet anders dan met de slachtofferrol: het leidt tot meer zorg en ellende.
eigenlijk moeten we misschien op termijn medelijden hebben met de mensen uit de bankensector? die zijn er straks erger aan toe dan wij, omdat ze moeilijker zullen kunnen omgaan met al die ommekeer in de maatschappij?

en dan last but not least: volgens jou zie je een volgende generatie een heel andere houding aannemen, een andere uitwerking van eventuele statussymbolen, hebzucht en consumptie.
als ik je goed begrijp, dan zie ik dat eerlijk gezegd ook aan de jongelui die mijn pad kruisen.
daar zitten heel wat jonge mensen tussen die op een heel andere manier hun leven leven en waarde hechten aan heel andere dingen. dus dat geeft me goede hoop.

dank je, gewoon, ik ga denk ik net doen zoals jij: banken zo veel mogelijk mijden.... nadat ik mijn schuld met ze geregeld heb natuurlijk..... ik denk dat ik nooit, maar dan ook nooit meer geld zal lenen om iets te bereiken.....heb het inmiddels ook nog amper nodig, buiten woon/energie/water en zorgkosten om dan natuurlijk want...... ik ben gelouterd (zoals goud)  ;D
en ik ga zoeken naar werk waarmee ik gewoon mijn brood kan verdienen, met soms een plakje vlees er op, mmmmmm, kopje versgezette koffie erbij

gewoon

:) :) :) vers gebrand en gemalen, op je terrasje ....  :)

suiker, melk ?

Libra

Quote from: gewoon on Jan 29, 2014, 05:09 AM
:) :) :) vers gebrand en gemalen, op je terrasje ....  :)

suiker, melk ?

;D ;D

Nou, ik wil wel heerlijk aanschuiven op jouw terrasje hoor Gewoon!!
Suiker en melk graag.
;)

Xdewit

hehehe mag ik ook komen? lijkt me wel wat! Neem ik zelfgebakken taart mee :)

burningspirit

lijkt me erg gezellig, dan neem ik de onwerelds lekkere cupcakes van mijn dochter mee..... koffie pikzwart en lekker sterk  8)

burningspirit

ik bedenk me nog iets....
als het niet kan (kan dus eigenlijk niet) verwijder het dan zonder pardon

bankensector op zijn gat?
lekker (links) laten liggen!

misschien iets voor Loesje?

::) :P

gewoon

Europa komt bij mij 15 euries halen voor 1000 euro,s die ik niet op genomen heb dit volgens Basel 3 een stuiptrekking, en goed bankgeheim is dat je Basel ook met een z schrijft ach wat bazel ik nu.

Je vraagt om een Loesje genoeg gebazel,  mijn berichtje,.. onze top, op het terras...

Bazel4you

burningspirit