wie ?
Ikke dan maar, Burningspirit ik zie heel veel kansen, veel van deze progamma,s en goeroes stellen ons, of zich zelf, in de slachtoffer rol.
Ook het draadje van Sacredfour over Paul die naar de rechter gaat, wegens het maken van geld uit niets en er zijn er die al hopen op een uitspraak en verwacht dat dit nog lang zal duren omdat het proberen is een paard aan het praten te krijgen, maar het paard weet als ik ga praten dan ben ik geen paard meer, of wel einde van de waarde van geld zoals we dat nu kennen en het word een andere tijd.
Wat zijn positiefe dingen dat zijn kansen zien zo als de volgende aflevering gaat het over grijsgoud dat wil zeggen, het maken van geld door schulden daar heeft een hele generatie van mee geprofiteerd, dat je een netto hypotheek had van zeg maar E 500,-- per maand en je huis werd uit het niets E 1000,-- per maand meer waard en is 30 jaar een waarheid geweest.
Deze mensen bezitten 85 % van het vermogen en zijn dus een doel groep als je wat wil gaan verdienen dat is beter dan jaloers zijn op mensen die optijd gekast hebben, zelf zoals bekend zag ik het huizen bezit na 1999 niet meer zitten en weet inmiddels dat goede beleggers in onroerend goed ook rond die tijd begonnen te verkopen.
Nu zullen er nog Makelaars zijn die graag het bij het oude willen houden met pret hypotheken, zo van dat het gratis lijkt en de kinderen mogen het betalen, wie dan leeft wie dan zorgt misschien dat je dan geen 8 keer je salaris kunt lenen maar wel 16 keer, net als er nog mensen zijn die een BKR notering als erg ervaren omdat je dan geen hypotheek kunt krijgen wel dat is allemaal verleden tijd denken.
De volgende generatie zal niet meer trots zijn hoe hoog de schuld is die zij wel kunnen aan gaan, maar weer nadenken wat de behoefte is om goed te leven en niet meer geloven dat meer beter is, ook zijn de mogelijkheden hiervoor aan het afnemen, en daar zit de grap voor de banken, dat zij helemaal geen geld konden maken, maar wel ons in een gemaakte schuld konden laten geloven en daar is de rek nu uit, en zoeken bijna hulpeloos naar nieuwe verdiensten, die er nauwelijks zijn en het eigenvermogen is ook al leeg gezogen dus valt niet eens bespreekbaar te maken dit op te trekken naar 4 % dit door... de heb zucht, van de opdracht gevers achter de banken.
En blijf zelf zover mogelijk bij een bank vandaan, wil geen melk koe zijn en zal bij het opbouwen van vermogen veel eerder denken door te investeren in grondstoffen immers alles raakt uitgeput. Een goede tip is dat de Chinezen nu goud mogen kopen en doen dat ook massaal, de jaarlijkse produktie hiervan op de wereld, is net de vraag van de Chinezen, die zien het beter dan wij met het vreemde geloof in de banken en verzonnen geld.
En tip voor Den Haag is eens na te denken of het wel klopt dat 90% van ons Goud, over zee ligt op geslagen, de hele geschiedenis is te zien, dat waar het goud is ook de welvaart als we wachten dat die grote klap komt zijn we te laat.
Het is voor nu dus bewegen, om de banken heen hoe meer dat lukt hoe beter, als die grote klap komt dan zijn schulden ook niets meer waard, als dat niet positief is dan weet ik het niet meer.
En lost dit de ongelijkheid dan op in de wereld dan op, nee natuurlijk niet, voor wie in schulden leeft is het goed nieuws, maar voor de kleine groep die melken, waren de banken niet meer dan een stofzuiger die nu nog de plintjes afneemt, en mag na de grote klap als glimmende stofzuiger buizen in het centrum blijven staan, het vermogen is allang elders veilig gesteld en zitten op de grondstoffen.
Dus laat ik het voorzichtig stellen de banken zo als we die nu kennen, hebben de langste tijd gehad en zeker niet wij.
En oja geef een gedachte, verkoop dit dus niet als waarheid