Een Vandaag "Loonbeslag"

Started by Buster, Jan 24, 2014, 08:31 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Xdewit

Bedankt Buster voor het op de hoogte houden. Ik vermoed dat het veel mensen niet opvalt wat er allemaal gebeurd maar het wordt toch allemaal steeds griezeliger imho.
Ga gelijk even kijken (kan niet slapen)

chapter

dank je mooi stuk mooi ook dat die baas hielp met lening in ruil voor weekenddiensten
ik snap wel dat ze het weg willen hebben bij werkgevers maar dat is bij sommige nog de enige weg en wel vaak de weg waarbij mensen in actie gaan komen (wakker worden geschud)
tot het zover komt zijn ze vaak al jaar bezig geweest of langer om de rekening te innen
ik denk dat er een algemene switch moet komen, weten hoe je financiele plaatje eruit ziet en niet zoals jaren was heb je tekort leen je toch wat

gewoon

Buster heb ook gekeken en wat mij dan weer verbaast is de reden 1 jaar geen werk dan heb je toch nog ww en dan zeggen dat na dit jaar er een schuld is van 50.000,-- dat is raar snel.

Is ook weer iets dat iemand veel te lang door moddert met een schuld, tot het moment dat het niet verder gaat baan kwijt, en later tot een loonbeslag.

Buster

90% van de schulden ontstaan door een gebrek aan inzicht. Het niet goed weten wat er echt inkomt en echt uitgaat.
Stel dat deze meneer al maandelijks â,¬100 te kort kwam en met de WW en 30% inkomsten verlies ineens nog meer te kort kwam, dan gaat het heel hard. De grootste sprong zijn natuurlijk de gerechtelijke kosten en incassokosten. Zeker als er niet is nagelopen of deze kosten wel of niet terecht berekend zijn.

Zonder goed plan en de juiste kennis is zelf aflossen nagenoeg onmogelijk.

Xdewit

Buster, wijze woorden! Ik vind budgetteren nog steeds niet makkelijk, Ga ik zeker dit jaar een speerpunt van maken!