Nee je kunt later zeker je rekening courant NIET verhogen, omdat het zo vaak is met zulke brieven die je een halve waarheid verteld.
De rekening courant en de hoogte die kunt lenen als ondernemer is de afgelopen jaren meer dan gehalveerd, dus stel je crediet vrijwillig in deze tijd bij naar beneden bij, dan ben je goed de klos mocht je overwacht ziek worden, of bv een failliet van een van je klanten komt de laatste tijd veel voor.
Dus mijn advies is nu niet verlagen de bodem van de crisis is er nu wel, maar wat ik goed voor mij zie is dat het een andere tijd word en het.... ( weer gaan verdienen zeer langszaam aantrekt )....
En let op, dit is dus juist een probleem voor ZZPers en kleine zelfstandige dat je betalingen van midden bedrijven opeens van zeer trouw naar onregelmatig zal gaan, calculeer dit in.
Midden bedrijven zullen al heel snel denken zullen we de credit ruimte bij stellen ? 1 mln is toch E 15.000 op jaar basis is echt geld dus, en raad eens wie wat langer op geld moet wachten als dit te scherp gestelt is.
Dus herhaal een keer, even opletten in deze tijd je credit vrijwillig op scherp te zetten.
Het is gewoon triest dat banken nu, naast het verhaal van sacredfour dat het geld al uit de lucht valt voor leningen nu, ook 1,5 % in rekening gaan brengen voor geld dat nog niet op de grond gedwareld is.
En dan nog...Dat banken het ook voor elkaar krijgen om te vallen (van de lach wellicht) als er iemand vraagt naar echt geld of vermogen, dat mag dan bij ons alle gehaald worden.