achterstand

Started by huubV, Jan 14, 2014, 10:45 AM

Previous topic - Next topic

huubV

Voor ons is het van levensbelang om geen achterstanden meer op te lopen dat brengt
de gehele schuldhulpverlening in gevaar, gebeurt ook niet omdat we daar heel alert op zijn.
Echter wat gebeurt er. Wij krijgen rekening energie op 17 december voor de decembermaand.
Uiterlijke betalingstermijn 28 december. Wij krijgen 31 het VTLB  overgemaakt. Nota is op
een stapeltje gelegd en niet betaald. Zaterdag  11. 01  kwam ik erachter en heb onmiddellijk
betaald. We hadden ook 31.12 kunnen betalen want het geld hadden we. domweg door oudjaar etc niet gebeurt. . Maar goed nu de vraag;wanneer heb je eigenlijk een achterstand. De huur moet je begin van de maand betalen maar als je dat de 15e doet heb je dan huurachterstand ? Of in dit geval 14 dagen te laat ?

tuthola

De huur moet je begin van de maand betalen maar als je dat de 15e doet heb je dan huurachterstand ? Of in dit geval 14 dagen te laat ?

In de aanloop naar mijn traject betaalde ik altijd standaard mijn rekeningen 14 dagen te laat, de schuldhulp zag dit aan voor achterstand, zodoende werd die maand met vaste lasten met de WSNP meegenomen als schuld.
Ik zou als ik jou was contact opnemen met je hulpverlener hoe hun dit zien daar de ene verlener de andere weer niet is.

burningspirit

even hoe dat volgens mij zit met de huur: die moet vóór de eerste van de maand betaald zijn volgens mijn info
maar voor de rest geef ik jou gelijk tuthola: blijven overleggen en vragen, de ene hulpverlener is de andere niet en je kunt gemakkelijk in je eigen nadeel handelen zonder dat het in je bedoeling ligt en ook zonder het in de gaten te hebben
wij hebben nu zelf alles zó aangestuurd in onze administratie dat alle rekeningen een dag of twee-drie 'te vroeg' worden betaald
en ook dat is weer een kwestie van kijken hoe dat voor jou het beste werkt
een systeem bedenken dus, waarbij je niks meer vergeten kunt
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)