Repair Cafe

Started by tuthola, Jan 14, 2014, 12:43 AM

Previous topic - Next topic

tuthola

Ik weet niet of het repair cafe al op het forum besproken is zo niet de volgende informatie:

Repair Cafe is een stichting die over heel nederland ontmoetingen geeft om je spullen die stuk zijn en die je zelf niet kan repareren een tweede leven te geven, denk hier aan een koffie apparaat, stofzuiger of andere huishoudelijke apparaten. Dit alles word gemaakt door vrijwilligers, er word geen geld voor gevraagd maar een vrijwillige donatie naar ieder zijn draagkracht.

http://repaircafe.nl/ .....de moeite waard om even te kijken.

Knibbel

Tuthola bedankt voor de link. Ik heb ooit eens iets daarover gelezen, maar mij daar nooit verder in verdiept. Ben eens gaan neuzen op de site. Vind het een geweldig initiatief, alleen bij ons in de dorpen is er helaas geen. Er schijnt wel een repairbus op bepaalde periodes rond te rijden!!

Maar in de stad waar mijn dochter woont is wel zo'n Repair Cafe, maar alleen voor kleding. Ze 'repareren' hier ingebrachte kledingstukken die dan weer verkocht worden voor echt maar een paar eurootjes. Ik zag op foto's dat het nog hele mooie kledingstukken zijn. Moet daar echt binnenkort eens met mijn dochter binnenlopen.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron