FRAUDE MAIL! Rabobank en factuur Whekamp

Started by Buster, Jan 11, 2014, 08:59 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Er is een email in omloop.
Afzender lijkt de Rabobank te zijn met een factuur t.w.v . â,¬ 4.3362 bestelling bij Whekamp.

De link die eronder staat geeft je een virus!
Niet op klikken maar melding maken bij valse-email@rabobank.nl

burningspirit

zoiets dergelijks kreeg ik laatst van de sns bank.... drie keer maar liefst! drie verschillende bedragen die ik zou hebben betaald....
met daaronder een link die je 'moest' aanklikken als de betaling niet klopte....
heb gelijk de mail verwijderd....maar zat te trillen als een rietje

net als die keer dat ik savonds achterna gezeten werd door iemand die dreigend zei : ik pak je, gelukkig had ik de sleutels van de winkel waar ik toen werkte en heb me toen gelijk opgesloten daar en mijn toenmalige vriend gebeld, die me lachend kwam halen

wat ik zeggen wil: er gebeurd niks maar toch ben je bang
deze keer was het mijn eigen man die een beetje grinnikte

nou echt ik vind dit niet om te lachen hoor  :(
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

jowie46

Ja ik kreeg net ook zo'n mail.

Maar goed ik heb niks met Wehkamp en heb al helemaal geen rekening lopen bij de rabobank. Ik krijg bijna elke dag wel zo iets. Leuke bedragen melden ze trouwens.
Straks kan je lachen want dan krijg je weer vermeende mailtjes van de belasting. Een vordering van zoveel duizend euro van een belasting jaar. Pffffffff

Wendy74

Ik heb die van de Wehkamp/Rabo ook gehad en net een van een creditcard maatschappij .
Doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl
en verwijderd .

Weegschaaltje

Ik had hem ook gehad. Krijg overigens wekelijks wel van die phising emails van banken waar ik niet eens klant ben.

An0niempje

Al een hele tijd geleden, denk al zeker een jaar geleden, heb ik er 1 gehad van de combi wehkamp en ABN AMRO.
Ik zou een openstaande rekening hebben van ik geloof ruim 900 euro (als het niet meer was) en als ik niet snel betaalde zouden ze een incassobureau op me afsturen.
De verzender had alleen 2 denkfouten gemaakt. Ik had al in geen eeuwen meer iets bij de wehkamp besteld, als ik daar uberhaubt ooit wel eens iets zelf besteld heb... Dus daar trapte ik al niet in.
En ik had op dat moment geen rekening bij de ABN AMRO....
Dus ik had direct door dat het waarschijnlijk een phishing mail was.
En het feit dat er iets in stond over ideal, of iig de manier waarop het er stond, was ook verdacht.
Netjes bank opgebeld, maar die waren verbaasd, dat ik de moeite had genoemen om hun te bellen... In de zin van, wij hebben wel wat beters te doen, dan zulke telefoontjes...
Euh, ik wou alleen maar behulpzaam zijn hoor....
Na ja, toen de mail maar gewoon in de prullenbak gegooid....