toch weer wat geleerd!

Started by Xdewit, Jan 09, 2014, 08:46 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Toch wel leuk dat je elke keer weer wat kan bijleren. Ik probeer elke maand, ondanks het budget, geld over te houden. Dat haal ik dan keurig van de rekening en verzamel dat. Ik gebruik daar niets van maar dat is een soort potje voor nood.
Jarenlang heb ik geen medische kosten gehad, kon me niet eens heugen wanneer ik bij de dokter was geweest. Afgelopen jaar brak ik mijn pols en later kreeg ik een zweepslag en erger last van mijn bekken. Dat was dus ziekenhuis bezoeken en naar de therapeut. Ik moest ook nog wat medicijnen dus daar ging mijn eigen risico. Het brein vergeet snel, dus ach, die 350 euro ook! Totdat ik een antwoord op een berichtje las (ben even vergeten wie het schreef... sorry!!!) met daarin vermeldt een reservering voor medische kosten. Toen dacht ik... ohhh die heb ik niet gebudgeteerd! Ik heb gelijk een spaarrekening aangemaakt om elke maand een bedrag te reserveren. Wat een goed idee was dat... dat ik daar niet aan had gedacht :S
Voelt wel goed dat het nu wel geregeld is !
BEDANKT voor de tip!

chapter

hoi x
gelukkig denken ook steeds meer verzekeraars mee en kun je het in 10 termijnen betalen.
Ook dit jaar doe ik daar weer aan mee, je moet het natuurlijk wel ook fijn vinden en aanvragen

Pandora

Wat ik al een paar jaar doe is de tegemoetkoming van het CAK apart zetten en gebruiken om het eigen risico het jaar erna te dekken. Ik begrijp dat niet iedereen die tegemoetkoming ontvangt (wil ook niemand voor het hoofd stoten), maar voor diegene die het wel krijgen scheelt het een hoop. Je hoeft dan nog maar â,¬60,- zelf te reserveren.
Wij hebben het geluk of de pech dat wij voor 2 personen in ons gezin een jaarlijkse tegemoetkoming van het CAK ontvangen (naast ook kosten voor 2 chronisch zieken).

chapter

ik kreeg het ook tot het inkomensafhankelijk werd, wat ik wel jammer vind is dat het vanaf 2014 stopt en je dus geen wtcg meer krijgt maar mensen met een chronische ziekte wel vaak meer zorgkosten hebben

Knibbel

@Chapter
Onze verzekeraar biedt vanaf dit jaar iedereen ook de gelegenheid om het eigen risico in termijnen te betalen. Mijn man heeft regelmatig behoorlijke zorgkosten dus zijn eigen risico zal nog in de eerste maanden van dit jaar verbruikt zijn. Wij hebben dan ook besloten van het aanbod gebruik te maken.

Mijn dochter heeft ook een brief ontvangen van het CAK ontvangen dat deze tegemoetkoming vanaf 2014 komt te vervallen, tegelijk met de mededeling dat hiernaast haar eigen bijdrage AWBZ van 352 euro naar 497 euro per maand wordt verhoogd. Ook veel zorgkosten vanwege haar lichamelijke handicaps.... Ja, het jaar begon goed voor haar!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Tja overal word op bezuinigd en ik als chronische zieke merk dat ook, wat ik wel begrepen heb dat de wtcg dit jaar als laatste keer word uitbetaald daar het over kosten uit 2013 gaat, dus nog 1 jaar een beetje lucht. Ik zit in de WAO en begreep dat daar de jaarlijkse tegemoetkoming die in september altijd uitbetaald wordt wel gehandhaafd blijft. Voor de rest ben ik  nu afhankelijk van het beleid dat de gemeente gaat voeren rondom chronische zieken....heb er nog niks van op internet kunnen vinden.
Hoe het nu precies zit met de eigen bijdrage van de thuiszorg die ik krijg weet ik niet maar zal eerdaags wel een brief met verhoging komen :o

Buster

Tuthola, hou de gemeenteraadsverkiezingen daarom goed in de gaten. Kies voor een partij die in elk geval oog heeft voor je of waar jij op vertrouwd dat zij met een sociaal plan komen.
Vertrouwen op de politiek geeft natuurlijk geen garanties, maar nu alle beleid bepaald gaat worden door de gemeente is het belangrijk dat iedereen gaat stemmen!

Buster

Dames, ik kwam net deze site tegen.

Het is een initiatief van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland (CG-Raad), in samenwerking met de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie (Ango) en MEE Nederland.

Wie weet heb je er iets aan.

http://www.meerkosten.nl/

tuthola

Ik heb even naar de site gekeken maar onderaan de site staat  Januari 2013.....

Buster

Je hebt gelijk! Wat stom, ik kwam hem vandaag tegen alszijnde "nieuws"

tuthola

Maakt niet uit Buster ....ik ben al zo bedreven in het opzoeken van informatie dat ik tegenwoordig eerst naar de datum van publicatie ga zoeken  ;D
Een goede tip van je om goed op te letten bij de komende gemeentelijke verkiezingen welke partij er voor mij en andere er het beste uitspringt. Ik stem trouwens altijd en verplicht de jongens dit ook te doen omdat de eenvoudige reden dat je hier gelukkig het recht hebt en in andere landen daar nog hard voor gevochten word, met frisse tegenzin doen ze dit dan toch wel  ;D

Om nog even terug te komen over hoe het gaat nu de gemeente veel taken erbij krijgt  denk ik dat ze er zelf nog niet helemaal uit zijn hoe ze het gaan doen, mede omdat het per 1 januari/1 juli 2014 de uitkeringen per gezin/huisadres ook gaat veranderen wat ook weer meer werk met zich meebrengt.