percentage aflossing minnelijk traject

Started by huubV, Jan 08, 2014, 04:24 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: tuthola on Jan 09, 2014, 10:14 AM
Mijn advies is hou het bij jezelf en laat je niet gek maken door verhalen die je vaak alleen vanaf de kant van de schuldenaar te lezen krijgt.  Een laatste advies luister naar Buster en Libra die weten alles van jou komende trajekt, ik weet ook een heleboel maar kan het niet zo mooi in schrift opstellen als bovenstaande.

Liefs....
Tuthola, lieve Tuthola, ik vind dat je jezelf tekort doet. Naast het feit dat jij als ervaringsdeskundige ook heel veel kennis heb over deze materie, vind ik ook dat jij jouw uitleg en adviezen  heel erg goed verwoordt. Altijd helder en duidelijk, door jou begrijp ik, als leek hierin, de zaken veel beter.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Quote from: Knibbel on Jan 09, 2014, 12:52 PM
Tuthola, lieve Tuthola, ik vind dat je jezelf tekort doet. Naast het feit dat jij als ervaringsdeskundige ook heel veel kennis heb over deze materie, vind ik ook dat jij jouw uitleg en adviezen  heel erg goed verwoordt. Altijd helder en duidelijk, door jou begrijp ik, als leek hierin, de zaken veel beter.

Amen!

Jongens, wij zijn hier allemaal, stuk voor stuk met een vraag binnengekomen en hebben hier met elkaar van elkaar geleerd. Ikzelf en ook Libra of wie dan ook zijn niet alwetend. Juist door dat te weten kun je blijven leren. Kennis geeft kracht, dat roep ik niet voor niets de hele tijd.

Als schuldenaar zit je al snel in een houdgreep, met kennis kun je de kracht hebben om je daaruit te ontworstelen.
Maar net als schulden betalen, neem nooit iets klakkeloos aan. Blijf vragen stellen en ga vooral zelf ook op onderzoek uit. Uiteindelijk gaat het om je eigen toekomst!

Libra

Quote from: tuthola on Jan 09, 2014, 10:14 AM
Mijn advies is hou het bij jezelf en laat je niet gek maken door verhalen die je vaak alleen vanaf de kant van de schuldenaar te lezen krijgt.  Een laatste advies luister naar Buster en Libra die weten alles van jou komende trajekt, ik weet ook een heleboel maar kan het niet zo mooi in schrift opstellen als bovenstaande.

Liefs....

Quote from: Buster on Jan 09, 2014, 01:35 PM

Amen!

Jongens, wij zijn hier allemaal, stuk voor stuk met een vraag binnengekomen en hebben hier met elkaar van elkaar geleerd. Ikzelf en ook Libra of wie dan ook zijn niet alwetend. Juist door dat te weten kun je blijven leren. Kennis geeft kracht, dat roep ik niet voor niets de hele tijd.

Als schuldenaar zit je al snel in een houdgreep, met kennis kun je de kracht hebben om je daaruit te ontworstelen.
Maar net als schulden betalen, neem nooit iets klakkeloos aan. Blijf vragen stellen en ga vooral zelf ook op onderzoek uit. Uiteindelijk gaat het om je eigen toekomst!

Dito!!!!

tuthola

Ik bedoelde eigenlijk dat jullie het vaak bij het rechte einde hebben en het goed met iedereen voor hebt en vooral dit mooi kunnen vertalen op internet. Soms wacht ik even met een reactie te geven omdat ik er zelf qua woorden niet uitkom om vervolgens jullie reacties zie die in mijn hoofd zitten en er niet zo uitkomt.

En natuurlijk bedankt voor jullie vertrouwen in mij....doet me goed ;D

burningspirit

lieve tuthola,
op mijn achterste poten zal ik nooit (meer) gaan staan
hoog van de toren blazen heeft me weinig goeds gebracht
maar het andere uiterste: figuurlijk gesproken in een soort winterslaap verzinken (vluchten) ook niet
dus heb ik bedacht dat ik de gulden middenweg moet zien te vinden
en je hebt gelijk: de paniek slaat soms toe
ik weet nu dat dit panieken 'getriggerd' wordt door situaties waarin ik iets herken van wat me ooit overkomen is
mijn vertrouwen is vele malen beschaamd, dat is waar het in het kort op neer komt
dankzij dit forum durf ik soms weer een beetje mijn nek uit te steken
maar vooral niet te veel en te lang want dan wordt ik nog steeds bang
inmiddels weet ik ook dat de uitdrukking: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten , maar al te waar blijkt te zijn
dit gaat twee kanten op
ik vertrouw mensen snel, ondanks mijn slechte ervaringen op dat gebied, omdat ik me gewoonweg niet kan voorstellen dat ik mensen zou voorliegen, ik kan me er niks bij voorstellen, ben altijd eerlijk, soms zelfs té eerlijk.... kan me ook gewoon niet voorstellen dat mensen voor eigen gewin toneel gaan spelen
ik trap nogal moeiteloos in vriendelijk en menselijk klinkende argumenten
heb vaak te weinig inzicht in de verkeerde bedoelingen van mensen
als iemand tegen me zegt: ik zal je helpen, dan geloof ik dat meestal vrij snel
ben ook nogal gevoelig voor opmerkingen over mijn kracht, doorzettingsvermogen en andere deugden
door allerlei ervaringen ben ik een beetje paranoia geworden, hetgeen ik in het dagelijks leven maar al te goed weet te verbergen
ik kan mezelf ook erg goed presenteren, wat het negatieve gevolg heeft dat de verwachtingen die anderen van me hebben zich hoger opstapelen dan ik zelf ben (is niet zo moeilijk want ik ben nogal klein van stuk...grapje hea?)
alles bij elkaar betekent dit, dat ik tegenwoordig nogal snel eerst even mijn 'yess-gevoel' de kop indruk en een afwachtende houding aanneem, op de manier van: eerst zien dan geloven
dus: ik noteer al mijn acties (telefoon, email) met namen en data erbij, vraag van alles (maar dan ook alles) een schriftelijke bevestiging (zoals ik in de supermarkt ook áltijd een bonnetje zal vragen)
vaak kom ik erachter dat ik iets, wat iemand heeft beloofd, verkeerd begrepen heb
óf..... het blijkt dat zo iemand dan expres mij op het verkeerde been heeft willen zetten om er zelf beter van te worden.... dit heb ik al zo vaak meegemaakt dat ik van de weeromstuit niemand meer op zijn of haar blauwe ogen vertrouw en alles moet dubbel checken van mezelf

Nu lijkt het net of ik een zenuwachtig tiepje ben, dat alsmaar beren op de weg ziet, maar zo erg is het nu ook weer niet. Wel probeer ik mijn 'feeling' te ontwikkelen, die me, als ik rustig genoeg ben, gewoon de weg wijst in de emotionele jungle.

maar jij slaat wel de spijker op zijn kop tuthola !

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)